iPhone på vej til Danmark
Fra : Steen

Dato : 05-03-08 18:44

http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=18904

Rygter fra 9to5mac vil vide, at Apple er tæt på at færdiggøre
forhandlinger om iPhone-lanceringer i en lang række europæiske lande.

Således skulle iPhone meget snart dukke op i både Danmark, Finland,
Sverige, Belgien, Italien, Litauen, Holland, Norge, Schweiz og Sverige,
foruden de bekræftede lande Irland og Østrig. Først bliver Schweiz, med
en forventet lancering 4. april. De andre datoer ligger ikke fast endnu.

Apple holder i morgen pressemøde og ventes af fremlægge selskabets
iPhone software roadmap. Ifølge visse kilder kan pressemødet også
betyde en bekræftelse på lanceringen af iPhone i flere lande, i hvert
fald har man da lov at håbe.

De nyeste rygter tyder på, at den iPhone vi får at se her i landet
bliver med 3G og ikke EDGE, som i den vi allerede kender fra USA.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-08 19:34

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> De nyeste rygter tyder på, at den iPhone vi får at se her i landet
> bliver med 3G og ikke EDGE, som i den vi allerede kender fra USA.

Det lyder da spændende, men der har jo efterhånden været rygter mange
gange. Der er den fordel ved at vente, at iPhone måske kan nå at blive
opgraderet i mellemtiden. Der kommer jo hele tiden mere lagerplads i den
slags elektronik, og som du nævner, kan vi være heldige, at der kommer
3G i den. Hvis iPhone kommer til landet snart i sin nuværende skikkelse,
ville jeg være tilbøjelig til at vente med at købe, til den bliver
opgraderet. Det er jo det samme med Mac-computere. Hvis en model ikke er
blevet opgraderet i 9 måneder, skal man måske vente med at købe den,
hvis man kan, for så er der nok en opgraderet model på vej.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-03-08 07:20

> Det er jo det samme med Mac-computere. Hvis en model ikke er
> blevet opgraderet i 9 måneder, skal man måske vente med at købe den,
> hvis man kan, for så er der nok en opgraderet model på vej.

Så sandt, så sandt.

Dog har jeg hørt rygter om, at penryn-processorerne i de just udgivne
MBP'er allerede erstattes til juni.

PS: Min kommer i dag

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-03-08 08:42

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Så sandt, så sandt.
>
> Dog har jeg hørt rygter om, at penryn-processorerne i de just udgivne
> MBP'er allerede erstattes til juni.

Det er "Santa Rosa" chipsettet som får en afløser. Juni er tidspunktet
hvor Intel starter med at levere til producenterne, så går der et par
måneder før de færdige produkter kommer på markedet. Bliv ikke
overrasket hvis MacBook må vente et halvt års tid på at komme med på
vognen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-03-08 08:21

> Så sandt, så sandt.
>
> Dog har jeg hørt rygter om, at penryn-processorerne i de just udgivne
> MBP'er allerede erstattes til juni.

ikke spu'en men derimod chipsættet.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-03-08 10:04

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> ikke spu'en men derimod chipsættet.

SPU = Sporlight Ugle

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-03-08 00:00

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> SPU = Sporlight Ugle

Det lyder helt urimeligt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-03-08 00:13

> Det lyder helt urimeligt.

Sentral Processing Unit!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-08 07:46

> [...]
> blevet opgraderet i 9 måneder, skal man måske vente med at købe den,
> hvis man kan, for så er der nok en opgraderet model på vej.

Dertil kommer at iPhones SDK nu skal komme; det kan nok være en fordel
at vente, til de nødvendige 3. parts applikationer er kommet.

For mig: en grafregner som powerOne, og i det mindste Duden Oxford
Großwörterbuch. Man skal jo ikke forvente at Gyldendal laver deres
bilinguale ordbøger til andet end Windows ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 07-03-08 04:45

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> For mig: en grafregner som powerOne, og i det mindste Duden Oxford
> Großwörterbuch. Man skal jo ikke forvente at Gyldendal laver deres
> bilinguale ordbøger til andet end Windows ...

Tålmod, så kommer den/de sikkert også online.
<http://ordbog.gyldendal.dk/>

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-08 05:32

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Tålmod, så kommer den/de sikkert også online.
> <http://ordbog.gyldendal.dk/>

Jeg gider ganske simpelt ikke betale 199 kroner om året for et
abonnement på Gyldendals røde da-en, en-da, især ikke når jeg kan starte
Windows op over Parallels, og få Vinterberg & Bodelsen, samt Gyldendals
røde da-ty, ty-da, da-fr, fr-da - og når Gyldendals røde da-en, en-da
endda findes i en »uofficiel« Mac-version ... ganske vist i en lidt
forældet form, men alligevel ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk