Firewall i 10.5.2
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 05-03-08 06:58

Hej Alle.

Prøver at finde ud af hvordan fw giver mig den bedste beskyttelse, men
uden at være for besværlig i daglig brug.

Jeg har valgt "Indstil adgang til bestemte tjenester og programmer"

i Arkivdeling optræder.
iPhoto Med Tillad indkommende forbindelser
iTunes med ditto
Safari med ditto (bør jeg ikke vælge bloker indkommende forbindelser?)
Jeg har ikke sat den ind her?
ClamXav med Tillad indkommende forbindelser

Hvordan ser jeres ud?

Ps.: Hvorfor er hængelåsen åben, selv om jeg har klikket den i sidst
jeg var logget på?

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 05-03-08 21:55

On 2008-03-05 06:58:03 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> [...]
>
> Hvordan ser jeres ud?
>
> Ps.: Hvorfor er hængelåsen åben, selv om jeg har klikket den i sidst

Ingen der bruger FW??

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-08 22:43

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Ingen der bruger FW??

Er du på nettet direkte, eller der en NAT router foran ?

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-03-08 06:37

On 2008-03-05 22:43:26 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:
>

> Er du på nettet direkte, eller der en NAT router foran ?
>
> /thomas

Der er en router foran med NAT enabled!

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-03-08 09:14

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Der er en router foran med NAT enabled!

så skal du ikke bekymre dig så meget om hvordan din software firewall er
sat op ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-08 23:44

> [...]

> uden at være for besværlig i daglig brug.
>
> Jeg har valgt "Indstil adgang til bestemte tjenester og programmer"

Jeg har ikke meget forstand på det, men jeg ved, at firewall'en er
blevet ændret en del i Leopard. Jeg har fundet et par artikler om den.
Måske kan de inspirere dig:

<http://db.tidbits.com/article/9294>
<http://db.tidbits.com/article/9318>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-03-08 06:44

On 2008-03-05 23:43:35 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Jeg har ikke meget forstand på det, men jeg ved, at firewall'en er
> blevet ændret en del i Leopard. Jeg har fundet et par artikler om den.
> [...]

Takker,

Hilsen Henrik