Mushkin RAM
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-08 11:23

Jeg leder efter billige 2 x 2 GB RAM til en af de nye MacBooks(¹)
og er stødt på et mærke ved navn Mushkin, hvor 2 x 2 GB koster sølle
664,- kr.(²) for tiden.

Normalt køber jeg Kingston Value RAM, men kan ikke finde dem i 2 x 2
GB i SO DIMM 200-pins på Edbpriser, så spørgsmålet er, om Muskin er
godt eller skidt. Har I erfaring med det mærke?

(¹) <kortlink.dk/4vc5>
(²) <http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=395092>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-03-08 11:36

> Normalt køber jeg Kingston Value RAM, men kan ikke finde dem i 2 x 2
> GB i SO DIMM 200-pins på Edbpriser

se evt. her:
http://www.nemdirect.dk/product.asp?prodid=01052877

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : J.K.Arning

Dato : 03-03-08 04:04

On 3 Mar, 11:35, mart...@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> se evt. her:http://www.nemdirect.dk/product.asp?prodid=01052877

Lidt dyr vil jeg mene, prisen på siden er excl. moms.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-03-08 20:04

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Lidt dyr vil jeg mene, prisen på siden er excl. moms.

Tak, det havde jeg ikke set - godt jeg ikke nåede at bestille. Linket
fik jeg ved at søge på Kingstons hjemmeside....

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-08 12:33

Martin Ammentorp skrev:

> se evt. her:
> http://www.nemdirect.dk/product.asp?prodid=01052877

Ok. Så findes de altså, men ret dyrt sammenlignet med dem fra
Mushkin, som er inkl. moms.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-08 21:14

> Ok. Så findes de altså, men ret dyrt sammenlignet med dem fra
> Mushkin, som er inkl. moms.

Jeg forstår ikke rigtig, hvordan kr. 150,- kan være forskellen mellem
billigt og ret dyrt. Jeg forstår heller ikke, hvordan man først kan
køben en fin computer til kr. 10.000,- for derefter at købe RAM, man er
usikker på, bare for at spare kr. 150,-.
Nå, men heldigvis er det ikke svært at finde det rigtige,
komplette Kingston-sæt med 4 GB i systemspecifik RAM og ikke bare
generisk ValueRAM til kr. 603,- og 609,- incl. moms:

<http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=100407>
<http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=166123&SamleMenuID=&
gruppe=911&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Kingst
onTechnolog>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-08 12:42

Thomas G. Madsen skrev:

> Normalt køber jeg Kingston Value RAM, men kan ikke finde dem i 2
> x 2 GB i SO DIMM 200-pins på Edbpriser,

Fundet. <http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250095>
Godt nok ikke i en Value pack med 2 x 2 GB, men to stk. for 612,-
inkl. moms er jo da heller ikke så galt. Dem vælger jeg i stedet
for Mushkin.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-03-08 20:09

> [...]
> Godt nok ikke i en Value pack med 2 x 2 GB, men to stk. for 612,-
> inkl. moms er jo da heller ikke så galt. Dem vælger jeg i stedet

Og her er 2 for 608,-:

ret mig hjertens gerne hvis jeg (igen) har fejlet

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-03-08 20:15

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> ret mig hjertens gerne hvis jeg (igen) har fejlet

det tror jeg jeg har - og jeg skal købe inden for den næste uges tid
(rødme)

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-08 21:19

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> det tror jeg jeg har - og jeg skal købe inden for den næste uges tid
> (rødme)

De er sikkert fine nok, men ValueRAM er generisk RAM, som opfylder
specifikationerne. For tiden er det lige så billigt at købe den lidt
finere systemspecifikke RAM, som Kingston har testet i de computere, de
er specificeret til. Så er man da helt sikker på, at de virker. Jeg har
lige givet to links til dem tidligere i tråden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-03-08 21:52

> Jeg har
> lige givet to links til dem tidligere i tråden.

Dem har jeg set - og jeg er taknemmelig for din hjælp: Bestiller nu.

Gad vide, om jeg kan sælge de 2X1GB jeg piller ud af min nye MacBook Pro
(helt nye: Den er lige "shipped" og kommer om højst en uge)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-03-08 00:32

> [...]
> 664,- kr.(²) for tiden.
>
> Normalt køber jeg Kingston Value RAM, men kan ikke finde dem i 2 x 2

Brug Kingstons agent, valueram er pt fjollet:

<http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/modelsinfo.asp?SysID=37981&mfr=Apple&model=MacBook+Pro+15.4&root=&LinkBack=&Sys=37981-Apple-MacBook+Pro+15.4-inch+2.2GHz%2F2.4GHz%2F2.6GHz&distributor=0&submit1=Search>

og på edbpriser:

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Sort=&Soegeord=%22KTA%2DMB667%22&chkSoegSaetning=on>