video fra ipod til itunes
Fra : j.valentin

Dato : 03-03-08 08:30

Jeg har erhvervet mig en ipod med nogle videoer preinstalleret.

Hvordan får jeg disse overført til itunes?

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-08 20:49

j.valentin <v@v.dk> wrote:

> Jeg har erhvervet mig en ipod med nogle videoer preinstalleret.
>
> Hvordan får jeg disse overført til itunes?

Som standard-installation er det ikke muligt at overføre noget fra en
iPod til en computer. Det er noget med sikring mod piratkopier osv. Så
sent som i dag læste jeg dog på Mediamac om et program, der kan gøre
det. Prøv selv at se, om du kan bruge det:

<http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=18882>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-08 22:57

Henrik Münster skrev den 03-03-2008 20:48:

> [...]
> sent som i dag læste jeg dog på Mediamac om et program, der kan gøre
> det. Prøv selv at se, om du kan bruge det:

Kan man ikke lave den til en disk og så grave rundt nede i strukturen?
Har ikke prøvet, men mindes svagt at have læst noget om det.

Er godt nok glad for min lille iPod da :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-08 00:09

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Kan man ikke lave den til en disk og så grave rundt nede i strukturen?
> Har ikke prøvet, men mindes svagt at have læst noget om det.

Jeg synes ikke umiddelbart, man kan. Finder giver ikke adgang til det
sted, hvor iPod gemmer musik og den slags. Det er da meget muligt, man
kan komme til det alligevel via en eller anden omvej eller måske
Terminal. Jeg tør ikke sige det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 04-03-08 00:49

Den 04.03.2008 kl. 00:08 skrev "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk>:

> [...]
> sted, hvor iPod gemmer musik og den slags. Det er da meget muligt, man
> kan komme til det alligevel via en eller anden omvej eller måske
Jeg kan kun svare for iPod Touch. Den skal "jailbreakes" hvorpå man kan
FTP til den efter et par installs:
http://www.youtube.com/watch?v=oInycZbl0aQ

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : j.valentin

Dato : 04-03-08 08:44

> Jeg kan kun svare for iPod Touch. Den skal "jailbreakes" hvorpå man kan
> [...]

ok.

Det er en touch, jeg har erhvervet.
Firmware er 1.1.4
Itunes er sidste nye.

Kan jeg begynde at jailbreake den uden videre?

Fra : Lyrik

Dato : 04-03-08 22:34

Den 04.03.2008 kl. 08:43 skrev j.valentin <v@v.dk>:

> ok.
>
> Det er en touch, jeg har erhvervet.
> Firmware er 1.1.4
> Itunes er sidste nye.
>
> Kan jeg begynde at jailbreake den uden videre?
Det kan du godt. Og det kan gøres nemt på en iPod Touch. Virker på 8 Gi
gabytemodellen. Om det virker på 16 Gigabytemodellen kan jeg ikke sige. Du
downloader denne:
http://www.downloadziphone.org/

Din iPod skal være tilsluttet Mac-en og under indstillinger-generelt skal
du som forholdsregel sætte automatisk lås til=>Aldrig! Jeg har ødelagt min
jailbreakede 1.1.2 og opgraderet den til 1.1.4 for at sikre mig at du ikke
kom i uføre og for at kunne referere resultatet til dig på forhånd.:
http://www.luen.dk/jailbreakme.mp4

....hvor du kan se forløbet. Bagefter har du en "Installer" der kan forsyne
dig med alskens programmer. BSD Subsystem er en god sag at installere.

Imidlertid er jeg rendt ind i nye begrænsninger fra "Sneaky Pete"=Apple.
De har det jo med at spænde ben for folk uden at dokumentere hvad de gør.
Man får bare en karklud i ansigtet fra en skjult rænkespiller.
I version 1.1.1 og i version 1.1.2 var der flere programmuligheder. Der
var SSH som nu er væk. Denne skal vist nok bruges for at tilgå filer på
iPodden?- og der kunne installeres "Mail" og "Google Maps"-disse to
muligheder(et par stykker til) er det lykkedes Apple at fjerne i 1.1.4!
SÃ¥ upgrade er i virkeligheden downgrade!-"Sneaky Pete" holder som
sædvanlig kæft!

Nu kan man købe disse programmer fra Apple for 120 kroner! Altså
gratisprogrammerne! Jamen så kan du også rykke rundt på ikonerne!
Hurraaaa;-( SÃ¥vidt jeg kan se har de gjort det ved at placere programmerne
latent på iPodden og så først få dem til at virke når der er betalt. Jg
har ikke købt den nye tilføjelse endnu. (Jeg har set dem ligge der.)
Ellers er der fejl på min Podde.
Det er nemlig sådan at "Installer" ikke lister programmer til
download(gratis) hvis de allerede ligger på iPodden! Så nu figurerer de
ikke som mulige downloads.

Det betyder også at folk som har brækket den og som har programmer på den
skal afinstallere dem inden de brækker 1.1.4 versionen. Det gjorde jeg
ikke så jeg måtte resette den og miste alle mine videoer og musik!))De
programmer der allerede ligger på den i version 1.1.2 bliver nemlig en
klump dødvægt der ikke kan slettes og ikke kan køre. Man kan heller ikke
reinstallere for installeren lister ikke dem der allerede ligger på den!
Man resetter og opgraderer fra iTunes når man markerer den tilsluttede
Podde.

Breakprocessen fjernede ingen musik eller videoer-alt var intakt.

Men det kan betale sig alligevel at "jailbreake den"

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-03-08 00:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:
> Nu kan man købe disse programmer fra Apple for 120 kroner! Altså
> gratisprogrammerne!

Gratis? Det er piratsoftware med mindre du har en iPhone og du bruger
dem på denne. Ingen grund til ondt i røven.

Fra : j.valentin

Dato : 05-03-08 09:03

> Gratis? Det er piratsoftware med mindre du har en iPhone og du bruger
> dem på denne. Ingen grund til ondt i røven.

De var nu installeret på min touch.