/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
"Missing sync for Palm OS"
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 27-02-08 21:13

Lige efter overgangen til OS 10.5 konstaterede jeg problemer med af
kombinationen Palm Hot Sync og iSync i forhold til Palm Handheld. Jeg
har på grund af travlhed ladet problemet ligge nogle måneder. Jeg har
holdt mig til min Palm TX uden at synce.

Nu har jeg lige haft tid til at forfølge PerRønnes forslag om programmet
Missing sync for Palm OS. Jeg har hentet og betalt nyeste version 6.02.

Man kan vist sige en del godt om programmet, som først og fremmest
fritager brugeren fra at skulle hente Palm software.

Men siden det nu koster ca. 33 dollars,skulle det til gengæld gerne
virke smertefrit.

Missing sync har opfundet nogle Conduits, som har fornavnt "Mark/Space",
der skulle være mere effektive. Man skal så bare huske at afchecke
Calendar, Contacts, Date Book, Adress Book og erstatte dem med
Mark/Space Contacts og Mark/Space Events. Det antydes kun idirekte i
manualen.

Lige nu har jeg et problem med at gennemføre sync. Den kører i meget
lang tid og angives til sidst at crashe, før den er afsluttet. Jeg
bruger USB. Kunne også bruge Bluetooth. Ved ikke, om det ville gøre en
forskel. Sync når ikke frem til adresserne.

Hver gang jeg sætter sync igng, vender programmettilbage med spørgsmå om
de samme 21 konflikter: skal versionen fra iCall eller .Mac eller
Mark/Space bruges?

Tilsyneladende taler Missing sync i flæng om Adress Book og Contacts
(som jeg har fjernet flueben fra), men henviser for dem begge til at
bruge Mark/Space Contacts (som jeg har givet flueben).

Ligeledes tales der både om Datebook og Calendar. Hvad er forskellen?

Jeg har ikke rørt noget i iSync. Jeg har fjernet flueben fra alle de
funktioner, om jeg ikke bruger. Tilbage er ivirkeligheden kun, at jeg
vil have adresser og kalender synkroniseret.

Jeg ville være glad for at høre, hvordan andre har haft held med at
sætte Missing sync op, så at det virker.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

 
 
Jens Rasmussen (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 28-02-08 04:46

Hej Ove

Jeg genkender dine lidelser. Både jeg selv og nogle af mine kunder
bruger MissingSync, da det er eneste mulighed for nuværende, hvis man
bruger 10.5. Hos mig kører det særdeles ustabilt og virker ca. hver
anden gang. Hvis du kigger på hjælpe-siderne hos MarkSpace samt div.
andre fora, kan du læse, at de faktisk gør deres bedste, men at fejlen
ligger hos Apple, der har lavet ret meget om i deres SyncServices. Mig
bekendt er det iCal, den er gal med; der skulle ikke være de store
issues med Adressebog.

Jeg vil anbefale dig at tage hyppig backup af iCal og Adressebog (se
evt. FimanoMacTips, okt. '06 og maj '07). Du kan nemlig få brug for at
overskrive data i din PDA med dem fra computeren. Det kan også ske, at
hele baduljen bliver dubleret, så alle dine aftaler vises to gange, og
det er jo ikke kønt!

Endvidere vil jeg anbefale dig at vælge 1 conduit ad gangen: prøv at
sync'e KUN adresser (Contacts), se hvordan det går; prøv derefter KUN
med aftaler (Events).

Jeg håber, dette hjælper dig på vej. Mht. dine spørgsmål om
terminologi, vil jeg ikke gå i dybden, men kært barn har mange navne,
og et adressekartotek kaldes i Palm-sprog for Contacts, i iCal-sprog
for Events, og conduiten fra MarkSpace kan for den sags skyld hedde
noget tredje.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Ove Steen Smidt (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 29-02-08 16:47

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Hej Ove
>
> Jeg genkender dine lidelser. Både jeg selv og nogle af mine kunder
> bruger MissingSync, da det er eneste mulighed for nuværende, hvis man
> bruger 10.5. Hos mig kører det særdeles ustabilt og virker ca. hver
> anden gang. Hvis du kigger på hjælpe-siderne hos MarkSpace samt div.
> andre fora, kan du læse, at de faktisk gør deres bedste, men at fejlen
> ligger hos Apple, der har lavet ret meget om i deres SyncServices. Mig
> bekendt er det iCal, den er gal med; der skulle ikke være de store
> issues med Adressebog.
>
> Jeg vil anbefale dig at tage hyppig backup af iCal og Adressebog (se
> evt. FimanoMacTips, okt. '06 og maj '07). Du kan nemlig få brug for at
> overskrive data i din PDA med dem fra computeren. Det kan også ske, at
> hele baduljen bliver dubleret, så alle dine aftaler vises to gange, og
> det er jo ikke kønt!
>
> Endvidere vil jeg anbefale dig at vælge 1 conduit ad gangen: prøv at
> sync'e KUN adresser (Contacts), se hvordan det går; prøv derefter KUN
> med aftaler (Events).
>
> Jeg håber, dette hjælper dig på vej. Mht. dine spørgsmål om
> terminologi, vil jeg ikke gå i dybden, men kært barn har mange navne,
> og et adressekartotek kaldes i Palm-sprog for Contacts, i iCal-sprog
> for Events, og conduiten fra MarkSpace kan for den sags skyld hedde
> noget tredje.
>
> Med venlig hilsen
> Jens Rasmussen

Hej Jens

Tak for svar og gode forslag. Det er altid opmuntrende at få at vide, at
man har lidelsesfæller og, at det ikke er en ren fejl 40.

Mht. backup: kan man henholde sig til den backup, som hakkes af i
Missing sync-vinduet? Apples programmer kan jo også selv lave backup.

Kan man regne med, at MarkSpace-conduiterne ialle tilfælde er at
foretrække? (Hvem er forresten ham, Mark Space, der har lagt navn til
disse fænomener?)

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

Jens Rasmussen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 02-03-08 12:16

Hej igen Ove

Nej, med backup mente jeg, at du bør lave sikkerhedskopi af iCal-
databasen og tilsvarende for Adressesebog, jvf. henvisningen til
FimanoMacTips-artiklerne. I denne forbindelse er der ikke specielt
stor risiko for, at din Palm crasher totalt, så du derved mister data,
det er snarere helt konkret dine kalender-data, der er i fare.

Det er jo ikke alle conduit'erne, der er fra Mark/Space, men Missing
Sync overtager jo opgaven med at slå conduit'er til og fra, når den er
installeret. Helt konkret er de jo en erstatning for de(n) tilsvarende
iSync-conduit, som jo igen i sin tid erstattede dem fra Palm Desktop.
Altså, såfremt du er gået fra at bruge Palm Desktop og til at bruge
iCal og Adressebog.

Jeg kender ikke noget til livshistorien for "Mark Space".

Der burde laves en underskriftsindsamling for at få Apple til at fixe
problemerne med SyncServices!

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Ove Steen Smidt (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 02-03-08 20:48

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Hej igen Ove
>
> Nej, med backup mente jeg, at du bør lave sikkerhedskopi af iCal-
> databasen og tilsvarende for Adressesebog, jvf. henvisningen til
> FimanoMacTips-artiklerne. I denne forbindelse er der ikke specielt
> stor risiko for, at din Palm crasher totalt, så du derved mister data,
> det er snarere helt konkret dine kalender-data, der er i fare.
>
> Det er jo ikke alle conduit'erne, der er fra Mark/Space, men Missing
> Sync overtager jo opgaven med at slå conduit'er til og fra, når den er
> installeret. Helt konkret er de jo en erstatning for de(n) tilsvarende
> iSync-conduit, som jo igen i sin tid erstattede dem fra Palm Desktop.
> Altså, såfremt du er gået fra at bruge Palm Desktop og til at bruge
> iCal og Adressebog.
>
> Jeg kender ikke noget til livshistorien for "Mark Space".
>
> Der burde laves en underskriftsindsamling for at få Apple til at fixe
> problemerne med SyncServices!
>
> Med venlig hilsen
> Jens Rasmussen

Hvad var det med "FimanoMacTips-artiklerne"? Har jeg hørt om dem før?

Du mener altså ikke, at den Conduit i Missing sync, der hedder Backup,
kan erstatte sikkerhedskopi-funktionen i iCal? (Tilsvarende findes ikke
i Adressebog, men så er der jo Time Machine).

En Palm crasher i almindelighed ikke. Det er overvejende når man er i
den aktuelle eksperimenterende fase, at der kan ske uheld.

Se også, hvad jeg har skrevet i den anden tråd.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

Jens Rasmussen (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 11-03-08 15:33

Hej igen.

FimanoMacTips-artiklerne har jeg omtalt i begge mine svar til dig.

Nej, jeg mener ikke, at den Conduit i Missing sync, der hedder
Backup,
kan erstatte sikkerhedskopi-funktionen i iCal. Det er to lidt
forskellige ting. Og jo, tilsvarende findes i Adressebog, se mine
artikler.

Korrekt, at en Palm ikke crasher så tit, men det, der hele tiden sker
for tiden, er at der kommer dobbelt-event ind, og det sutter
ubeskriveligt! L....Leopard.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste