Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:
> On 2008-02-27 15:58:21 +0100, none@none.invalid (jakob) said:
>
> > Det er så grotesk at man er MEGET bedre beskyttet ved nethandel. Der er
> > INTET at forhandle om de kan ikke komme uden om returretten. Det er en
> > generel EU ting.
>
> Det er ikke korrekt. Varen skal være i væsentlig samme stand som da du
> modtog den, og den skal kunne sælges igen uden tab for butikken.
> "Væsentlig samme stand" er et subjektivt begreb som kan tolkes efter
> behov. Jeg ville for eksempel mene, at brudt emb. på en Mac vil
> nedsætte værdien, og jeg ville personlig selv ALDRIG godtage brudt emb.
> med mindre der var et betydeligt afslag prisen, og garantien var den
> samme.
Du skal jo kunne kigge ned i kassen og endda installere og afprøve den,
førend en fortydelsesret giver mening.
Brudt emballage ER ikke grund til at afvise returret. Derfor er det da
også nærmest umuligt for andre end Apple selv eller meget store
foretagender at handle med Apple-produkter over nettet.
Jeg vil tro at Apple selv om-formattere og om-emballerer produkter fra
fortrydelses-sager.
Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk -
www.fileoffice.dk