Problem med Airport Express
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-02-08 10:49

Hejsa

Jeg har fået lidt problemer med min Airport Express base station.

Over en længere periode har vores Macbooks mistet connection, dvs.
"bølgen" kommer og går oppe i menulinien. Problemet hver gang (for en
stund kun) har været løst ved, at genstarte basen.

Nuvel her i dag jeg åbner min Macbook er der bare nul forbindelse. Jeg
laver så en Hard reset og genindlæser mine indstillinger og den virker..
lige ganske kort for efter en genstart af basen er den "død" igen, død
forstået på den måde, at der er grøn lys i den som altid, men ingen
forbindelse.

Er det tid til, at begrave den?

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Esben

Dato : 26-02-08 14:54

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> lige ganske kort for efter en genstart af basen er den "død" igen, død
> forstået på den måde, at der er grøn lys i den som altid, men ingen

Har haft én der var lige så syg, som jeg fik op igen. Hmm - men hvad
gjorde forskellen?! Prøv evt. en hard reset igen - og indtast
konfiguration i stedet?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-02-08 22:30

> Har haft én der var lige så syg, som jeg fik op igen. Hmm - men hvad
> gjorde forskellen?! Prøv evt. en hard reset igen - og indtast
> konfiguration i stedet?

Jeg prøvede en rigtig hard reset, dvs. at par slag i gulvet med den...
så nu virker den igen.

Mærkeligt... tror snart den er helt færdig.

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-02-08 23:31

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Mærkeligt... tror snart den er helt færdig.

Hvor gammel er den? Jeg har købt min nr. 2 efter at den første led den
berygtede komponentdød. Jeg satsede på at Apple havde fikset problemet
men...

--
Mvh Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-02-08 01:17

In article <1icxylo.1foi858141rwwcN%spam@talentmedia.dk>,
spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Hvor gammel er den? Jeg har købt min nr. 2 efter at den første led den
> berygtede komponentdød. Jeg satsede på at Apple havde fikset problemet
> men...

Den er fra 2004-5 stykker tror jeg.

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-08 01:21

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Den er fra 2004-5 stykker tror jeg.

Ja tænk, i følge MacTracker kom AirPort Express i juni 2004. Den må
næsten være det ældste ikke opdaterede produkt, Apple laver. Der er godt
nok ikke mange elektronik-produkter, der nærmer sig de fire år.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-02-08 02:34

> Ja tænk, i følge MacTracker kom AirPort Express i juni 2004. Den må
> næsten være det ældste ikke opdaterede produkt, Apple laver. Der er godt
> nok ikke mange elektronik-produkter, der nærmer sig de fire år.

Hvorfor lave om på en succes?

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-02-08 17:49

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Den er fra 2004-5 stykker tror jeg.

Okay, så er den jo en af de gamle som ikke stod af efter de
gennemsnitlige 13-14 mdr.

Min begyndte også at blive ustabil en kort periode og pludselig sagde
den "pop" og døde - en af komponenterne var eksploderet

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-02-08 23:29

> [...]

> lige ganske kort for efter en genstart af basen er den "død" igen, død
> forstået på den måde, at der er grøn lys i den som altid, men ingen

Dit problem hører til de trælse.
Jeg oplever det samme når jeg bruger min AE til iTunes.
Det er især blevet et problem i Leopard.

Jeg kan ikke sende min musik til AE'en når det sker.
Jeg bruger dem ikke som "base" for andre tjenester, så Airport er slået
fra.

Mit bedste bud er støj fra en forstærker, magnet eller lignende.
Jeg har været skånet for mit "aktuelle" problem siden jeg flyttede min
effektforstærker 10 cm længre væk fra AE'en.

Flemming Rubini

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-02-08 01:18

> Dit problem hører til de trælse.

Det mener både konen og jeg jo også

> Mit bedste bud er støj fra en forstærker, magnet eller lignende.

Problemet er bare den har siddet det samme sted hele tiden med det samme
udstyr rundt om sig.

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk