Growl???
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 23-02-08 14:31

Nogen der kender det program?

En gang imellem så kommer der sammen med en fejl meddelelse fra clamXav
centry, meddelelsen fra Growl er:

This program displays informaion via Growl, a centralized notification
system that enables applications to unobtrusively inform the users
about potentially important information. Growl is not currently
installe; to see Growl notifications from this and other applications,
you must install it. No download is required.

Jeg kan godt se hvad de prøver at "sælge" programmet på, men er det ok?
Det ser ud til at hænge sammen med ClamXav (same logo)

Hilsen Henrik

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-02-08 15:49

Henrik Palshøj wrote:

> Nogen der kender det program?

Ja. Jeg var meget glad for det i starten, men efter en geninstallation
glemte jeg at installere det - jeg er faktisk meget mere glad for
programmet nu, hvor det ikke er installeret ;)

Det kan vise statusmeddelelser om alle mulige ting. F.eks. hvis du
modtager en besked i Adium, mens du er away. At din downloadmanager er
færdig med at downloade en fil. At dit ftp-program er færdig med at
uploade en mappe osv.

> [...]
>
> Jeg kan godt se hvad de prøver at "sælge" programmet på, men er det ok?
> Det ser ud til at hænge sammen med ClamXav (same logo)

Growl har ikke noget med CalmXav at gøre. Det er som teksten siger, et
centralt notifikationsprogra/framework, som alle applikationer i
princippet kan gøre brug af. Læs her: http://growl.info/

Jeg synes ikke, at der er noget galt med programmet. Faktisk er det en
rigtig god idé, at have ét framwork til den slags - det minder mig bare
alt for meget om Windows med alle de der in your face-statusmeddelelser,
som i princippet (i hvert fald for mig) er ligegyldige.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk