MacBook Re-installation af 10.5
Fra : Jørgen Flink

Dato : 22-02-08 09:09

Jeg prøver at re-installere OS X 10.5 på min MacBook men får
meddelelsen, kan ikke installeres på denne harddisk. Er der en der ved
hvorfor jeg ikke kan installere operativsystemet på ny?

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-02-08 23:41

Jørgen Flink <flink@T51C1tdcspace.dk> wrote:

> Jeg prøver at re-installere OS X 10.5 på min MacBook men får
> meddelelsen, kan ikke installeres på denne harddisk. Er der en der ved
> hvorfor jeg ikke kan installere operativsystemet på ny?

Hvis det er en opdaterings-DVD, så vil den kun installere, hvis der er
installeret Mac OS X på harddisken i forvejen. Jeg er ikke sikker på
det, men jeg tror, det skal være en af de nyere versioner. Hvis du
formaterer harddisken, vil den derfor ikke installere, da harddisken er
tom. Er det derimod en almindelig købe-version af Mac OS X, så ved jeg
det ikke. Har du formateret harddisken rigtigt? Den kunne være en
forklaring, men det er vel ikke tilfældet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Flink

Dato : 24-02-08 16:42

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:
> [...]
>det ikke. Har du formateret
>harddisken rigtigt? Den kunne være en
>forklaring, men det er vel ikke tilfældet.

Jeg tror, men er ikke 100% sikker, at den er formateret rigtigt
Det er ikke en købe-version af OS X 10.5

Hilsen Jørgen