MacBook 2.0 i sort
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-02-08 11:49

Kan det virkelig passe, at man er pisket til at købe en 2.2 Ghz MacBook,
hvis man vil have den i sort? Kan man ikke få en 2.0 Ghz i sort?

Sådan forstår jeg:
<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=7B723660&node=home/shop_mac/family/macbook>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jon

Dato : 19-02-08 12:53

> Kan det virkelig passe, at man er pisket til at købe en 2.2 Ghz MacBook,
> hvis man vil have den i sort? Kan man ikke få en 2.0 Ghz i sort?

Ja. Det er prestisjemodellen, og det er kun toppvarianten som leveres i
sort - nettopp for at folk skal se at den er "ekstra cool". ("Den lille
sorte"...
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-02-08 15:38

Jon skrev:

> Ja. Det er prestisjemodellen, og det er kun toppvarianten som
> leveres i sort - nettopp for at folk skal se at den er "ekstra
> cool". ("Den lille sorte"...

D'OH!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-08 18:55

> Kan det virkelig passe, at man er pisket til at købe en 2.2 Ghz MacBook,
> hvis man vil have den i sort? Kan man ikke få en 2.0 Ghz i sort?

Jeps. Læg venligst mærke til at den sorte endda er dyrest hvis du
konfigurere en hvid og en sort helt ens.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-02-08 09:47

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Læg venligst mærke til at den sorte endda er dyrest hvis du
> konfigurere en hvid og en sort helt ens.

Ja, hold da helt op! 950,- kr. mere for en i sort.
Mystisk egentlig, for plasttypen er sikkert den samme. Eneste forskel
er vel det farvepulver, de hælder i den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-08 09:52

> Ja, hold da helt op! 950,- kr. mere for en i sort.
> Mystisk egentlig, for plasttypen er sikkert den samme. Eneste forskel
> er vel det farvepulver, de hælder i den.

slet ikke mystisk .. det er ren mode lir og blære effekt når du klapper
den op på flybordet / mødelokalet etc ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-02-08 21:38

> slet ikke mystisk .. det er ren mode lir og blære effekt når du klapper
> den op på flybordet / mødelokalet etc ...

Som jeg husker det, var prisforskellen endnu større i starten. Jeg
mener, det var noget med kr. 1.200,-. Da folk protesterede, faldt prisen
vist helt ned til kr. 400,-. Nu er den åbenbart krøbet lidt opad igen.
Priserne bliver jo justeret lidt, hver gang der kommer en opgradering.
Den hvide og den sorte plast er i øvrigt ikke helt ens. Den
hvide er blank, og den sorte er mat. Den hvide er derfor følsom for
ridser og den sorte for fedtfingre. Lad i øvrigt være med at lægge en
avis op ad den hvide nede i tasken. Med mindre altså, du gerne vil have
en sort
Det er i øvrigt helt normalt, at man differentierer udseendet af
produkter. Se blot på biler. Luksusmodellen, som koster kr. 30.000,-
mere, har lakerede dørhåndtag og kromlister på kofangere og sidelister.
Den ser derfor langt smartere ud. De kunne give den billige model det
samme smarte udseende, og det ville garanteret højst koste kr. 1.000,-.
Det er jo ingenting, når man ser på, hvad en bil koster. Det vælger
fabrikken ikke at gøre. Man skal nemlig lokke folk til at købe den dyre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-08 11:07

Thomas G. Madsen skrev den 20-02-2008 09:47:

> Ja, hold da helt op! 950,- kr. mere for en i sort.
> Mystisk egentlig, for plasttypen er sikkert den samme. Eneste forskel
> er vel det farvepulver, de hælder i den.

Så det er kun dem der har lov til at bestemme at ting må koste for meget
der må få sådan en. Det er noteret - kan være gavnligt :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-08 18:26

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Så det er kun dem der har lov til at bestemme at ting må koste for meget
> der må få sådan en. Det er noteret - kan være gavnligt :)

Jeps hos os har dem som bestemmer /ikke/ hvide macbooks og ingen af
dem som ikke bestemmer har sort med mindre de har arvet den fra en der
bestemmer.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-08 20:26

> Jeps hos os har dem som bestemmer /ikke/ hvide macbooks og ingen af
> dem som ikke bestemmer har sort med mindre de har arvet den fra en der
> bestemmer.

Det passer også med min erfaring. Min kone har også en sort MacBook
Men OK, strengt taget har hun arvet den fram mig. Betyder det så, at jeg
også har noget at skulle have sagt? Det anede jeg ikke
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-02-08 20:57

> Det passer også med min erfaring. Min kone har også en sort MacBook
> Men OK, strengt taget har hun arvet den fram mig. Betyder det så, at jeg
> også har noget at skulle have sagt? Det anede jeg ikke

Analysen kan også være, at du _engang_ havde noget at skulle have sagt

/Preben, konstant på Alu-modeller.
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 20-02-08 21:15

Morten Reippuert Knudsen wrote:
> Jeps hos os har dem som bestemmer /ikke/ hvide macbooks og ingen af
> dem som ikke bestemmer har sort med mindre de har arvet den fra en der
> bestemmer.

Hvad så med MacBook kontra MacBook Pro? Man kan få meget sjov ud af at
analysere min (arbejds)verden:

Flertallet af dem der bestemmer har Mac i stedet for Dell. De
bestemmende Mac-brugere har en MBP, hvor pøbelen bare har en MB. Der er
ingen der har en sort MB, for når man ikke har noget at skulle have
sagt, får man intet valg. Dette gælder naturligvis ikke for
IT-afdelingen, hvor chefen har en Dell, og to personer en MBP. Ergo
bestemmer min kollega og jeg over chefen og de andre

(Det må være derfor at jeg med usædvanligt få argumenter i dag fik
bevilget en licens til Leopard Server og en Mac Pro som testmaskine, hæ...)

--
mvh.
Thomas Tvegaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-08 22:14

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*gmail.com> wrote:

> [...]
>
> (Det må være derfor at jeg med usædvanligt få argumenter i dag fik
> bevilget en licens til Leopard Server og en Mac Pro som testmaskine, hæ...)

På den anden side er der et gammelt ordsprog i lægekredse vedr.
navneskilte på døren og den slags:

Lille læge - stort skilt. Stor læge - lille skilt.

"Jeg har ikke noget skilt", kan man så tilføje. Men der er vel lidt om
sagen. Nogle har mere behov for at blive stivet af end andre. Godt jeg
ikke købte en 17" MacBook Pro
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-08 03:55

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*gmail.com> wrote:

> Hvad så med MacBook kontra MacBook Pro? Man kan få meget sjov ud af at
> analysere min (arbejds)verden:

Faktisk har dem som bestemmer ikke MPB. Den er for stor og tung til
at de gider slæbe rundt på den. Da dem der bestemmer ikke behøver at
lave noget betyder det ej heller noget om de laver noget eller ej ;.)

> [...]
>
> (Det må være derfor at jeg med usædvanligt få argumenter i dag fik
> bevilget en licens til Leopard Server og en Mac Pro som testmaskine, hæ...)

Kans du så ikke fortælle mig asap om om swupdd understøtter /både/ 10.4
og 10.5 reposetry? - Så jeg også kan få lov til at indkøbe en 10.5
server licens? (Det får jeg nok alligevel når vi begynder at rulle
10.5 ud, men jeg vil gerne undgå at holde liv i 2x stk til formålet)

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 21-02-08 20:25

> [...]
> server licens? (Det får jeg nok alligevel når vi begynder at rulle
> 10.5 ud, men jeg vil gerne undgå at holde liv i 2x stk til formålet)

Jo, jo, men skal lige vente på disken - samt lidt ledig tid til at få en
testserver op og køre

--
mvh.
Thomas Tvegaard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-08 23:35

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*gmail.com> wrote:

> Jo, jo, men skal lige vente på disken - samt lidt ledig tid til at få en
> testserver op og køre

disk i, c -> ja, ja ja, ja, ja, ja, reboot, open -a ServerAdmin

hvor lang tid kan det tage?

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-02-08 20:07

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> hvor lang tid kan det tage?

Som offentlig ansat må jeg overholde mine 37 t

--
mvh.
Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-02-08 20:28

> [...]
> server licens? (Det får jeg nok alligevel når vi begynder at rulle
> 10.5 ud, men jeg vil gerne undgå at holde liv i 2x stk til formålet)

Når min arbejdstid er for kort til at arbejde i, så er det jo godt at
der er noget der hedder fritid...

- se lige her:

<http://systemsboy.blogspot.com/2008/02/tiger-hates-leopard.html>

Ikke dårligt

--
mvh.
Thomas Tvegaard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 21:35

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*gmail.com> wrote:

> Når min arbejdstid er for kort til at arbejde i, så er det jo godt at
> der er noget der hedder fritid...

Sålænge din fritid kan reducere min arbejdstid er det fint med mig.

> - se lige her:
>
> <http://systemsboy.blogspot.com/2008/02/tiger-hates-leopard.html>
>
> Ikke dårligt

Så langt så godt.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-02-08 11:22

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Så det er kun dem der har lov til at bestemme at ting må koste
> for meget der må få sådan en. Det er noteret - kan være
> gavnligt :)

:D

PS. Det er til bonussønnen, som synes at den hvide er "tøset" og
den sorte er "hammersej". Jeg er sådan set enig. Skulle jeg selv
have en, så ville jeg også foretrække den sorte, men troede nu da
at den fandtes i sort på alle MacBook-modellerne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-02-08 15:37

Thomas G. Madsen skrev:

> Kan det virkelig passe, at man er pisket til at købe en 2.2 Ghz
> MacBook, hvis man vil have den i sort?

Og jeg bestilte så en 2.2 Ghz sort i går og opdager til min skræk i
dag, at man nu kan få 2.4 Ghz sort med en dobbelt så stor harddisk
billigere end den tidligere 2.2 Ghz-udgave.

Heldigvis så har Apple Store været så flinke helt automagisk at slette
den bestilte 2.2 Ghz og erstatte den med den nye på 2.4 Ghz. Py-ha! :)

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=7B72365E&node=home/shop_mac/family/macbook>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-02-08 18:07

> [...]
>
><http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=brow
se&mco=7B72365E&node=home/shop_mac/family/macbook>

Hold da k.... - jeg fik sved på dine vegne - Tillykke med den, Thomas

M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-02-08 09:25

Morten Lind skrev:

> Hold da k.... - jeg fik sved på dine vegne

Jeg startede også ud i mere eller mindre panik, men hvilken herlig
overraskelse at opdage, at de selv har ændret ordren.

> - Tillykke med den, Thomas

Tak. Gid det var min, men det jo så altså bliver bonussønnens.
Håber jeg kan snige mig til at prøve den engang imellem... ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-02-08 20:17

> [...]
>
> Heldigvis så har Apple Store været så flinke helt automagisk at slette
> den bestilte 2.2 Ghz og erstatte den med den nye på 2.4 Ghz. Py-ha! :)

tja jeg har bestilt en MBP og MB som jeg /meget/ gerne skal have i
hænde senest torsdag... De er ikke dukket op endnu så jeg frygter de
er forsinket pga denne annoncering.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-02-08 09:25

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> tja jeg har bestilt en MBP og MB som jeg /meget/ gerne skal have
> i hænde senest torsdag... De er ikke dukket op endnu så jeg
> frygter de er forsinket pga denne annoncering.

Min ordre blev rykket frem med en enkelt dag pga. de nye modeller,
hvis man skal tro på ordrestatus.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-08 23:00

> Og jeg bestilte så en 2.2 Ghz sort i går og opdager til min skræk i
> dag, at man nu kan få 2.4 Ghz sort med en dobbelt så stor harddisk
> billigere end den tidligere 2.2 Ghz-udgave.

Det er da også dumt at købe ny computer dagen før, der kommer en ny
model

> Heldigvis så har Apple Store været så flinke helt automagisk at slette
> den bestilte 2.2 Ghz og erstatte den med den nye på 2.4 Ghz. Py-ha! :)

Apple er heldigvis gode til at tømme lagrene, før de nye modeller
lanceres. Man har før hørt om folk, der har fået opgraderet deres
bestilte computer ligesom dig. Det er jo endnu en fordel ved at handle i
Apple Store. Går man ned i Merlin og køber en computer, så bliver den jo
ikke opgraderet, hvis der kommer en ny model dagen efter. Til gengæld
har Merlin vist 14 dages returret, så man kan jo bruge den til at bytte
computeren.
Tillykke med din nye MacBook. Det var da en dejlig overraskelse,
at den blev endnu bedre end ventet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-02-08 09:25

Henrik Münster skrev:

> Det er da også dumt at købe ny computer dagen før, der kommer en
> ny model

Meget dumt. Jeg begik den fejl at lytte til rygterne, som påstod,
at det kun ville blive MBP, som ville få et løft, men det blev jo
så både MB og MBP.

> Det er jo endnu en fordel ved at handle i Apple Store.

Jeg tror også, at jeg fremover vil handle mest på Apple Store frem
for at gå igennem en forhandler.

> Går man ned i Merlin og køber en computer, så bliver den jo ikke
> opgraderet, hvis der kommer en ny model dagen efter.

Nej, de er sikkert ikke så "large" på det punkt.

> Til gengæld har Merlin vist 14 dages returret, så man kan jo
> bruge den til at bytte computeren.

Det burde man vel egentlig også kunne på AppleStore, for mig bekendt
så har man som kunde altid 14 dages returret, hvis en vare er købt
ubeset over f.eks. nettet.

> Tillykke med din nye MacBook.

Tak :)

> Det var da en dejlig overraskelse, at den blev endnu bedre end
> ventet.

Mon ikke! I dag er der i øvrigt også kommet en mail med info om, at
de har ændret min ordre. Desuden så nævner de, at der ikke medfølger
en Apple Remote til de nye MBs, men de har alligevel valgt at
inkludere en gratis til min ordre. Det vil jeg da heller ikke brokke
mig over ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 27-02-08 16:38

> [...]
> en Apple Remote til de nye MBs, men de har alligevel valgt at
> inkludere en gratis til min ordre. Det vil jeg da heller ikke brokke

Din stjerne våger, guider og passer godt på dig

M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-08 08:09

Morten Lind skrev:

> Din stjerne våger, guider og passer godt på dig

Tilsyneladende ja ;)

--
Hilsen
Madsen