kaffe ud over macbook
Fra : Michael Holm

Dato : 17-02-08 18:24

kom lige til at hælde kaffe ud over min Macbook Pro - og nu vil den ikke
starte :(
har prøvet at skifte den øverste del med en anden Macbook Pro for at se
om det var der men overdelen (altså med det oplyste tastatur) virker på
den anden macbook...

nogen der har prøvet det før og har godt råd?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Per Jensen

Dato : 17-02-08 18:35

Michael Holm skrev:
> [...]
> den anden macbook...
>
> nogen der har prøvet det før og har godt råd?

Ja - af med batteriet NU!!!

Skild hele dyret ad og afvask logic boardet i den med demineraliseret
vand, den kan sansynligvis reddes.

Hvis garanti er en by i rusland på den, stik mig en mail, jeg kan
foretage operationen for dig.

// Per.

Fra : J.K.Arning

Dato : 17-02-08 10:36

On 17 Feb., 18:24, s...@toitsu.dk (Michael Holm) wrote:
> [...]
> den anden macbook...
>
> nogen der har prøvet det før og har godt råd?

Tag strøm fra maskinen incl batteriet og lad under alle omstændigheder
være med at starte den op igen før den er 101% tør igen. Send den til
service og få en pro til at tjekke den.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-08 19:18

Michael Holm wrote:
> [...]
> har prøvet at skifte den øverste del med en anden Macbook Pro for at se
> om det var der men overdelen (altså med det oplyste tastatur) virker på

Argh.! sort, sort uheld... Kunne tyde på en kortslutning i bundkortet...

> nogen der har prøvet det før og har godt råd?

Hm, ikke udover at lade den tørre fuldstændig. - Måske vil den så virke
igen...

Og så håber jeg, du har en totalforsikring på den...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Holm

Dato : 17-02-08 20:02

> [...]
> igen...
>
> Og så håber jeg, du har en totalforsikring på den...

Tak for de hurtige repsonser :)
efter god tørring (efter at havde skildt den ad i små dele) over
varmeapperat - er der liv i dyret igen!!

efter lidt prøven frem og tilbage, tror jeg grunden til at den ikke
startet da den var halvt skildt ad, var at ram klodsen ikke sad helt i -
altså en fejl 40

Fra : Bruno

Dato : 17-02-08 19:16

Michael Holm wrote:
> [...]
> den anden macbook...
>
> nogen der har prøvet det før og har godt råd?

Ud med batteriet, skyl den grundigt under bruseren og lad tørre i mindst
en uge. Derefter kryds fingre og tænd.

Mvh
Bruno

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-08 20:48

Den 17.02.2008 kl. 18:24 skrev Michael Holm <spam@toitsu.dk>:

> [...]
> den anden macbook...
>
> nogen der har prøvet det før og har godt råd?
Jeg har selv prøvet at hælde kaffe ned i en skærm. Det sagde "PUFT!" Jeg
ringede til husstands-forsikringen og fordi jeg havde tegnet den med
"kortslutninger" så dækkede den. Jeg fik en check med det samme til køb af
ny skærm.

Han skulle have historien som var:
Jeg sad ved en PC hvor "tårnet" stod på skrivebordet. Jeg drak en slurk
kaffe og stillede kruset på tårnet. Men-jeg stillede det på kanten, det
faldt ned og tømte sig i skærmen.
Sådan var forklaringen og den gav ny skærm hos "Fair."

Så inden du skiller ad o.s.v. så kig din forsikring efter.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech