TimeMachine over FTP?
Fra : J.K.Arning

Dato : 16-02-08 02:25

Jeg har siddet og googlet lidt efter det her og tænkte egentligt at
nogen måtte have forsøgt det men jeg kan intet finde.

Ideen var at lave en første backup lokalt på disk og derefter lægge
den ud på en server over FTP. Den maskine (Macbook) som det skal køre
på kommer ikke til at arbejde med store filer, det største bliver
billeder i jpg. Derefter skulle TimeMachine så tage backup direkte ud
på serveren via FTP, evt, et drev der bliver mappet til serveren.

Har i hørt eller læst om noget i den retning?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-02-08 18:34

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> [...]
> på serveren via FTP, evt, et drev der bliver mappet til serveren.
>
> Har i hørt eller læst om noget i den retning?

Timemachine kræver en HFS+ disk, mig bekendt. Der skal være adgang til
at lave de nye hardlinks til mapper. Det kan man ikke over FTP.