Mystiske hændelser?
Fra : Palle Jensen

Dato : 14-02-08 20:33

Min iMac spøger!

Ved ikke....

Tændte i dag og bemærkede lidt at min mus måske bevægede sig en smule
langsommere hen over skærmen end den plejede. OK. Måske var det bare
mig, men gik ind i system pref. og skrue accelerationen lidt op.

OK. Så her for lidt siden opdagede jeg at systemet havde sat Safari til
at være default browser? Har sgu ellers alle dage haft Firefox til
dette. OK har da skiftet lidt en gang imellem for at afprøve Safari
lidt, men er sikker på at jeg har haft den sat tilbage. Nå. Ind i
Safari og ville bede den om at bruge FireFox som default. Nu er Firefox
så ikke på listen som den plejer? Nå, måtte vælge den manuelt ved at
browse in i applications.

Selvom jeg sætter den til Firefox insisterer den iøvrigt på at anvende Safari?

Endelig opdager jeg pludselig at tidsformatet oppe på uret er skiftet
til UK. Altså AM/PM klokke?!

Hvad er det der har været sket på min iMac som har fået settings til
et defaulte?

Hvordan finder jeg ud af det? Det er lidt skummelt.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-02-08 21:17

On 2008-02-14 20:32:54 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> [...]
> browse in i applications.
>
> Selvom jeg sætter den til Firefox insisterer den iøvrigt på at anvende Safari?

Glem lige den del med Safari og Firefox. En tåbelighed herfra....

(Sad og lammede mig med default RSS reader... Duhh..)

Men de andre ting er stadig mystiske

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-08 23:33

Palle Jensen wrote:
> Min iMac spøger!

Du skulle vel ikke have installeret 'MacGhost'. [undskyld, jeg ku'
ik' la'vær'.]

> [...]
> defaulte?
>
> Hvordan finder jeg ud af det? Det er lidt skummelt.

OK, mere sereiøst... Jeg gætter på, du har opdateret til OS X 10.5.2? -
Den lavede eksakt samme nummer på min MacPro og Quicksilver Dual 1,8ghz,
bortset fra uret, da jeg har slået den helt fra i menulinien. - Den er
alligevel så lille, jeg ikke kan se det..-)

i 'Dato & Tid' sætter du den til at indstille tidszoner og ur automatisk.

Hent RCDefaultApp og brug den til at sætte default browser og mailklient
med. den virker bedre end at man først skal ind i Safari og sætte det
dérfra....

RCDefaultApp 2.0.1 (freeware)
sets default app for urls, file extensions.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22977

mvh. Erik Richard