Hvor uheldig kan man være :o(
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-08 18:51

Fik en ny ACD 23" skærm (læs tidligere tråd). Åbnede den idag og satte
den til. Inden der var gået 60 minutter var der samme problem igen. Dog
ikke på hele skæmen, men denne gang "kun" i nederste 5. del. Shit det
er godt nok uheldigt. Jeg ringede med et samme til Fona. Der kommer en
ny til mig i næste uge. Suk

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-08 20:03

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:
> [...]
> ikke på hele skæmen, men denne gang "kun" i nederste 5. del. Shit det
> er godt nok uheldigt. Jeg ringede med et samme til Fona. Der kommer en

Du er stensikker på at det ikke er dit grafikort/driver der sutter?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 14-02-08 20:09

> Du er stensikker på at det ikke er dit grafikort/driver der sutter?

Alm. fejlfindings teknik: Prøv samme skærm med en anden Mac - gerne en med
eksakt samme grafikkort.

Kan defekt kabel udelukkes?

mvh. Mikael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-08 22:13

On 2008-02-14 20:02:31 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> Du er stensikker på at det ikke er dit grafikort/driver der sutter?

Skulle det ikke give udslag på andre skærme også? Andre skærme virker
fint, og jeg har testet en anden ACD 23" inden jeg købte selv, og der
var der igen probs.

Mht. driver. Hvordan kan det gøres forkert? Jeg skal vel ikke istalle
nogen driver på min MacBook?

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-08 07:51

> [...]
> Andre skærme virker
> fint, og jeg har testet en anden ACD 23" inden jeg købte selv, og der

samme generation som din?

> Mht. driver. Hvordan kan det gøres forkert? Jeg skal vel ikke istalle
> nogen driver på min MacBook?

nej, men der kan være bugs.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-02-08 08:38

On 2008-02-15 07:51:10 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> samme generation som din

1-2 måneder fra hinanden. Om noget skulle min skærm da være nyere.

> nej, men der kan være bugs.

Skørt, der burde da ikke være forskel på om jeg satte hid eller did
skærm til. 24" Samsung kører fint.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : PeterBP

Dato : 16-02-08 13:18

> Du er stensikker på at det ikke er dit grafikort/driver der sutter?

Hm... en grafikfejl der sekeltivt vælger en lille del af skærmen?

Tror det ikke.

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

"I dont drink anymore... of course, i don't drink any less, either!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-08 16:39

PeterBP <ask@me.com> wrote:

> Hm... en grafikfejl der sekeltivt vælger en lille del af skærmen?

Det har jeg nu set flere gange. Varme grafikkort, driver issues,
defekte grafikkort.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-08 20:26

> [...]

> ikke på hele skæmen, men denne gang "kun" i nederste 5. del. Shit det
> er godt nok uheldigt. Jeg ringede med et samme til Fona. Der kommer en

velkommen til apple's QA ... det er ikke som det har været ..

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-08 22:13

On 2008-02-14 20:26:03 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> velkommen til apple's QA ... det er ikke som det har været ..
>
> /thomas

Åbenbart ikke

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : PeterBP

Dato : 16-02-08 13:18

> velkommen til apple's QA ... det er ikke som det har været ..
>
> /thomas

Gælder generelt for at forbrugerelektronik. Desværre.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-08 14:10

PeterBP <ask@me.com> wrote:

> Gælder generelt for at forbrugerelektronik. Desværre.

Folk forventer jo at det ikke må koste noget ... og du får hvad du
betaler for ...

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-02-08 14:50

On 2008-02-16 14:09:48 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Folk forventer jo at det ikke må koste noget ... og du får hvad du
> betaler for ...

Nu er Apples hardware ikke just gratis.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-08 17:01

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Nu er Apples hardware ikke just gratis.

næh, men det er stadig produceret med pris som hovedparameter og
kvalitet som næste. Men vil du give 1000 kr. mere for dit cinema display
?

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-02-08 17:07

On 2008-02-16 17:01:29 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> næh, men det er stadig produceret med pris som hovedparameter og
> kvalitet som næste. Men vil du give 1000 kr. mere for dit cinema display
> ?

Der er jo altid et produkt som er dyrere end det man køber. Altid. Så
man vil altid kunne få skudt i skoen at man har købt noget billigt bras
så?

Jeg synes ikke Apples hardware er low budget skrammel som man intet bør
forvente sig af.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-08 18:23

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]
> så?
>
> Jeg synes ikke Apples hardware er low budget skrammel som man intet bør

Det siger jeg heller ikke, det kan være meget meget værre ... tro mig.
Jeg siger bare at Apple og alle andre med årene har prioriteret at
bringe omkostingerne ned, nogle gang lidt for meget og det viser sig
siden hen som f.eks. en masse dårlige cinema displays ... Thomas'
historier er ikke den første jeg har set, langt fra. Og bare se hvor
meget bøvl der er med batterier til macbook og pro. Og nej det er ikke
bare apple, det er alle producenter ...

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-02-08 20:41

On 2008-02-14 18:50:53 +0100, Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> said:

> [...]
> ikke på hele skæmen, men denne gang "kun" i nederste 5. del. Shit det
> er godt nok uheldigt. Jeg ringede med et samme til Fona. Der kommer en

Du er sikker på at du ikke sidder foran en stor magnet ikke =8^)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-08 21:09

Palle Jensen skrev den 14-02-2008 20:40:

> Du er sikker på at du ikke sidder foran en stor magnet ikke =8^)

Vi kan vel godt udelukke at Thomas er meget frastødende, men har han
måske en magnetisk tiltrækningskraft? Vi må have nogen damer på banen
så de kan vurdere!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-08 23:45

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
>
> Vi kan vel godt udelukke at Thomas er meget frastødende, men har han
> måske en magnetisk tiltrækningskraft? Vi må have nogen damer på banen

Uden at være en 'dame', kan jeg godt svare. - Thomas har en
ualmindelig sød kæreste...!

mvh. Erik richard

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-08 22:11

On 2008-02-14 20:40:35 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Du er sikker på at du ikke sidder foran en stor magnet ikke =8^)

Jeg har fjernet alt omkring der kunne komme med interferens.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-02-08 22:22

On 2008-02-14 20:40:35 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Du er sikker på at du ikke sidder foran en stor magnet ikke =8^)

Nu gjorde skærmen det netop igen, og denne gang prøvede jeg at løfte
skærmen op i luften uden nogen som helst indenfor 70-80cm. Stadig
flimren

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-08 23:42

Palle Jensen wrote:

> Du er sikker på at du ikke sidder foran en stor magnet ikke =8^)

Det har jeg også spurgt Thomas om pr. tlf., - også om der lå kraftige
strømkabler i nærheden. - Han svarede nej til begge dele...

mvh. Erik Richard