Movie fil?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-08 22:47

så, nu må video-/filmeksperterne op af de dybe lænestole.

Jeg har hentet en udsendelse ned fra TVMidtVest, som jeg gerne vil have
redigeret, så det overflødige kommer væk.

Filmen er forsynet med et iTunes logo med teksten 'movie' i ikonet, men
ingen suffix ala .avi, .wmv eller .mov, men lige meget, hvad jeg gør,
kan jeg ikke åbne den i hverken iMovie eller iDVD (iLife 08). - Har også
prøvet at åbne og eksportere fra VLC - nada, - ar prøvet MPlayer Editor
- nada, - har prøvet at importere til DIVX Pro og eksportere som alm.
.avi - nada...

Hvad pokker gør jeg? - havde det været lyd, skulle jeg nok have fundet
en løsning, men video. - det er ikke mit gebet....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-08 23:02

> [...]
>
> Hvad pokker gør jeg? - havde det været lyd, skulle jeg nok have fundet
> en løsning, men video. - det er ikke mit gebet....

Monstro det blot er en reference fil du har hentet ? ... ellers er den
måske beskyttet af en eller anden form for drm ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-08 23:23

Thomas von Hassel wrote:

> Monstro det blot er en reference fil du har hentet ?

Nej, det er den for stor til - +40mb, og den afspiller fint i QTPlaer -
også når netkabel er taget ud....

> ... ellers er den måske beskyttet af en eller
> anden form for drm ?

Argh.! - hvis det er sådan noget, så er det jo umuligt at gøre noget
ved..-(

Udsendelsen er TVMV Nyhederne fra i fredags kl. 19:30, - og jeg er trods
alt så ergærrig/selvbevidst - om du vil, - at jeg da godt vil gemme et
indslag, jeg selv sammen med en veninde har været ophavsmand til. -
Du kunne jo prøve at gå ind og hente den fra www.tvmidtvest.dk. Titlen
på indslaget er "Polske frisører i klemme"... - Jeg hentede den uden
problem med Flip4Mac....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-08 23:28

> Nej, det er den for stor til - +40mb, og den afspiller fint i QTPlaer -
> også når netkabel er taget ud....

Så er det ikke drm ... hvad siger quicktime når du siger æble+i mens du
afspiller under "format"

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-08 23:47

Thomas von Hassel wrote:

> Så er det ikke drm ... hvad siger quicktime når du siger æble+i mens du
> afspiller under "format"

en alm. 'Vis Info' på filen siger 'QuickTime-film' Under 'navn og
endelser' er den vist som en .mov fil med skjult endelse. og den
afspiller faktisk fint under 'oversigt'. Under 'Deling og tilladelser'
står der, atjeg har både læse- og skriveadgang, - så den er heller ikke
låst...

- jeg vidste forresten ikke, man kan afspille video direkte i et info
vindue, - faktisk meget smart.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-02-08 00:11

> [...]
> afspiller faktisk fint under 'oversigt'. Under 'Deling og tilladelser'
> står der, atjeg har både læse- og skriveadgang, - så den er heller ikke

Thomas mener du skal trykke ævle+i i Quicktime Player.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-08 08:54

> [...]
> afspiller faktisk fint under 'oversigt'. Under 'Deling og tilladelser'
> står der, atjeg har både læse- og skriveadgang, - så den er heller ikke

Nej, æble+I når du står I quicktime og afspiller filmen.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-08 13:38

Thomas von Hassel wrote:

> Nej, æble+I når du står I quicktime og afspiller filmen.

Hm, virker ikke her, - måske fordi jeg ikke har QTPro. Derimod kan jeg
ved at højreklikke i afspillevinduet få en dialog med en 'Vis URL...',
som åbner et info vindue med div. opl.. Den viser også, at det er WMP9
format - fandt jeg lige ud af nu...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-08 14:43

> [...]
> ved at højreklikke i afspillevinduet få en dialog med en 'Vis URL...',
> som åbner et info vindue med div. opl.. Den viser også, at det er WMP9

Genvejen er den samme i Pro og alm ... Menu'en hedder Windows >
Show/Hide Movie Inspector

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-02-08 00:10

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Nej, det er den for stor til - +40mb, og den afspiller fint i QTPlaer -

ævle+i og fortæl hvilket container format, video codec og audio codec
der brugees. Så kan vi hjælpe.

det er sikkert en wmv9 fil.

Den bør ffmpeg kunne konvertere til et brugbart format, ellers har
flip4mac et par relativ billige værktøjer der lader dig gøre det fra
ethvert program der bruger quicktime.

Hvorfor vil du konvertere filen?

Fra : Lyrik

Dato : 11-02-08 03:03

Den 11.02.2008 kl. 00:09 skrev Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk>:

> [...]
>
> Den bør ffmpeg kunne konvertere til et brugbart format, ellers har
> flip4mac et par relativ billige værktøjer der lader dig gøre det fra
Jeg gav 1300,- det synes jeg ikke er billigt!

> Hvorfor vil du konvertere filen?
wmv9 er håbløs at have liggende på en Mac.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-02-08 00:46

> Hvad pokker gør jeg? - havde det været lyd, skulle jeg nok have fundet
> en løsning, men video. - det er ikke mit gebet....

Den er i Windows Media Player 9 Standard.

Jeg henter og redigerer i den uden problemer med QuickTimePro og
Flip4Mac WMV Player.
Min download er på 5,83 Mb.

Aner ikke om Final Cut Pro har smidt ekstra faciliteter i min QuickTime.

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-08 01:15

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Den er i Windows Media Player 9 Standard.

Hm, så er det garanteret dér, 'hunden' er begravet... - Men så undrer
det mig allivel, at den kommer ned som en QT .mov fil... - Undrer mig
bare så, at dobbeltklik på filen ikke åbner WMP 9. - den installerede
jeg ved et uheld sammen med MSO2008...

> Jeg henter og redigerer i den uden problemer med QuickTimePro og
> Flip4Mac WMV Player.

QTPro har jeg ikke, men flip4Mac i nyeste version. - Ku' være, man
skulle se at få fat i QTP...

> Min download er på 5,83 Mb.

Kan godt passe til selve indlægget. - Jeg fandt ud af, at der er en
masse tom plads bagefter, så derfor nok de 39,987mb...

> Aner ikke om Final Cut Pro har smidt ekstra faciliteter i min QuickTime.

Aner det ikke. - Jeg er ikke videoman - kun audioman..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-02-08 01:26

> [...]
> det mig allivel, at den kommer ned som en QT .mov fil... - Undrer mig
> bare så, at dobbeltklik på filen ikke åbner WMP 9. - den installerede

Din installation af Flip4Mac har muliggjort visning af WMP filer i
QuickTime. Det véd dit system og åbner dem derfor i QuickTime.

> QTPro har jeg ikke, men flip4Mac i nyeste version. - Ku' være, man
> skulle se at få fat i QTP...

Pro giver både mulighed for download og redigering.

/Preben

Fra : Lyrik

Dato : 11-02-08 03:01

Den 10.02.2008 kl. 22:46 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>:

> [...]
>
> Hvad pokker gør jeg? - havde det været lyd, skulle jeg nok have fundet
> en løsning, men video. - det er ikke mit gebet....

Det er en wmv9 film
For at konvertere den skal du have Flip4Mac professionel. Det har jeg så
jeg har lavet den om til en .mov hvis du er interesseret. Speakeren står
stille de første 8 sekunder.:
http://www.luen.dk/polak.mov

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-08 04:39

Lyrik wrote:

> [...]
> For at konvertere den skal du have Flip4Mac professionel. Det har jeg så
> jeg har lavet den om til en .mov hvis du er interesseret. Speakeren står

Jeg siger så rigtig mange, mange tak! - så bliver det spændende at se,
hvordan ellers sagen udvikler sig. - Der er meget mere bag end det,
indlægget viser - både dokumentfalsk og bedrageri, falske garantier,
falske kontrakter o.m.a.. - Min veninde, der også er polak - (hun er
ikke med i indslaget), - kom ved et rent tilfælde på sporet, og så satte
hun mig igang med noget baggrundsefterforskning...

Endnu en gang, tak for hjælpen!!!

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-08 04:28

Erik Richard Sørensen skrev den 10-02-2008 22:46:

> [...]
> kan jeg ikke åbne den i hverken iMovie eller iDVD (iLife 08). - Har også
> prøvet at åbne og eksportere fra VLC - nada, - ar prøvet MPlayer Editor

Jeg prøvede lige at kigge på det. Du kan hente hele udsendelsen med VLC
på en PC fra URL'en
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/video.aspx?Id=408509 ved at bede den
gemme i en fil. Den kan vist ikke nøjes med et enkelt indslag.

Så kan du bede den gemme i et video/audiocodec som dine programmer kan lide.

--
Thorbjørn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-08 04:43

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> gemme i en fil. Den kan vist ikke nøjes med et enkelt indslag.
>
> Så kan du bede den gemme i et video/audiocodec som dine programmer kan

Hm, jeg hentede den med Flip4Mac, men kunne ikke få VLC til at gøre
noget ved den. - Måske skal jeg kigge på VLCs indstillinger. - Den står
til default...

mvh. Erik Richard