Bedste browser til mac ?
Fra : Henrik

Dato : 09-02-08 10:58

Har nu prøvet os 10.5 's indbyggede Safari - men synes den er noget
tung at danse med.

Jeg savner f.eks. at browse vha af faneblade (når man har flere
browservinduer åbne) i stedet for at skulle åbne en helt ny browser
hver gang.
Desuden er det ikke lykkedes mig at skifte mellem 2 åbne safari
vinduer vha CMD-TAB?

Er der andre browsere som er bedre ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-02-08 19:12

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> [...]
> hver gang.
> Desuden er det ikke lykkedes mig at skifte mellem 2 åbne safari

Safari understøtter da faneblade .. ?

Kig i menu'en Safari > Indstillinger > Faneblade

(tror jeg nok den hedder på dansk, på engelsk hedder det Tabs)

Du kan så skifte mellem faneblade med æble + shift + pil til
højre/venstre

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 09-02-08 19:15

Henrik wrote:
> [...]
>
> Jeg savner f.eks. at browse vha af faneblade (når man har flere
> browservinduer åbne) i stedet for at skulle åbne en helt ny browser
Hold cmd nede når du trykker på et link så åbner linket i en ny tab.
> Desuden er det ikke lykkedes mig at skifte mellem 2 åbne safari
> vinduer vha CMD-TAB?
ctrl + cmd + venstre - / højre pil, men prøv at se i hjælp.

--

Kent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-08 19:41

Henrik wrote:
> Har nu prøvet os 10.5 's indbyggede Safari - men synes den er noget
> tung at danse med.

Jeg kan kun være enig med dig i det...

> [...]
> hver gang.
> Desuden er det ikke lykkedes mig at skifte mellem 2 åbne safari

Hvis du vil have fanebladsstyring/tabs i et og samme vindue uden
problemer, så er der efter min mening kun to valgmuligheder.

- Firefox 2.0.0.12 - en ren browser
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19029
- SeaMonekey 1.1.8 - kombineret browser, mail og news
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29027

Der findes ordbogssæt til +20 sprog til begge - inkl. dansk...

Begge kan bruge UserAgent Switcher og dermed også identificere sig som
MSIE 7.x og give adgang til Win-only websider.

- UserAgent Switcher 0.6.10 til Firefox 2.x og SeaMonkey 1.x
https://addons.mozilla.org/en-US/seamonkey/addon/59

Jeg har dog set, der har været lidt kritik af den nyeste Firefox mht.,
at den bliver lidt langsom, hvis der er mange tabs - +10 - åbne på én
gang, men har man +10 seperate vinduer åbne samtidig, så bliver den også
langsommere.

Den nyeste SeaMonkey (kom iforgårs) er hurtigere end Firefox, og selv
med mange vinduer eller tabs åbne, synes jeg ikke, den bliver langsommere.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-08 20:49

Hvad?

> Jeg kan kun være enig med dig i det...

Hvad?

Safari>Indstillinger>Faner

Nej.

> Hvis du vil have fanebladsstyring/tabs i et og samme vindue uden
> problemer, så er der efter min mening kun to valgmuligheder.

Hmm, Erik - er du sikker på, du har gidet give Safari en chance?

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-08 22:19

Morten Lind wrote:

> Hvad?

Ja, den er tungere at arbejde med end jeg véd ikke hvad....

> Hvad?

Jep!

> Safari>Indstillinger>Faner

> Nej.

Jo!

> Hmm, Erik - er du sikker på, du har gidet give Safari en chance?

Jeg *HAR* givet den indtil flere chancer.! - Alene det, at der ikke
er 100%s mulighed for brugerstyring af skrifter og farver, gør den
ubrugeligt for mig. - Og har du flere end 5-6 vinduer/tabs åbne på én
gang,er den tung som bare det - selv på en MacPro Quad med 5gb RAM
10.4.11 og 10.5.1 og en 10mbits forbindelse. - Det underlige er, at den
kører hurtigere på min QuickSilver Dual G4/1,8ghz med Leopard. - Ingen
ekstra add-ons andet en nyeste version af Adobe Flash på begge maskiner....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-02-08 22:23

> [...]
>
> Jeg *HAR* givet den indtil flere chancer.! - Alene det, at der ikke
> er 100%s mulighed for brugerstyring af skrifter og farver, gør den

for dig ja .. men derfor er der ingen der siger at andre ikke kan bruge
den ?

> [...]
> ekstra add-ons andet en nyeste version af Adobe Flash på begge maskiner....

Det kan jeg ikke genkende ... jeg har ofte 4-5 vinduer med hver et par
faneblade åben og det stryger barederud af .. og det på en snoldet 2Ghz
MacBook Pro ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-08 22:50

Thomas von Hassel wrote:

> for dig ja .. men derfor er der ingen der siger at andre ikke kan bruge
> den ?

Tja, hvis du nu fulgte med i de engelske (og tyske) Mac grupper, så vil
du finde ud af, at der er mange, der klager over, at Safari er sløv -
rigtig sløv endda.

Selvfølgelig tænker jeg også på syns- og læsehandicappede i al
almindelighed. - Jeg er langt fra den eneste, der har problemer med
Safaris skrift- og farvevalg. Det at være læse- og syshandicappet er jo
mange ting - ikke 'bare' en alm. nedsættelse af synsstyrken som i mit
tilfælde, men det er bl.a. også manglende evne til at kunne skelne
mellem farvetoner, der ligger tæt på hinanden i skalaen. - Her regner
man med, at ca. 20% af Danmarks befolkning har det problem, hvis nuancer
ligger inden for +/-1% fra en given værdi. Og tager du så de
aldersbetingede problemer med, så når vi hurtig op på, at ca. 35-45% af
Danmarks befolkning teoretisk set kan have problemer med fx. Safari.

Jeg synes ikke, det er særlig smart af Apple at lave Safari så simpel,
når de samtidig i deres lancering - især i USA/Canada - bruger
handicapvenligheden som et salgsargument. - Og af samme grund er der nu
igen flere og flere med synsproblemer af alle slags, der køber en Mac. -
Fx. daler antallet af Windows brugere med div. hjælpeprogrammer til
synskompensering drastisk i USA for tiden, takket være Apples nu
Acapella kompatible TTS og SR. Men det hjælper jo bare ikke en hujende
dyt, når fx. man ikke kan ændre på farvevalg til baggrundsfarver, da
både GhostReader, iVox og Apples egne TTS+SR ikke kan 'læse'
ikke-farveneutrale sider op!

> Det kan jeg ikke genkende ... jeg har ofte 4-5 vinduer med hver et par
> faneblade åben og det stryger barederud af .. og det på en snoldet 2Ghz
> MacBook Pro ...

Det kommer i høj grad også an på, hvor komplicerede siderne er
opbyggede. - Er det primært tekstrelaterede sider, så er problemet
selvfølgelig langt mindre, og vil derfor heller ikke blive bemærket i
nævneværdig grad. - Men prøv fx. at lave det samme med sider med tung
grafik, videoklip, flash m.m.m., så vil du med garanti mærke, at der vil
blive trukket tænder ud - også på en 'snoldet' 2ghz MBP.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-02-08 23:06

> Tja, hvis du nu fulgte med i de engelske (og tyske) Mac grupper, så vil
> du finde ud af, at der er mange, der klager over, at Safari er sløv -
> rigtig sløv endda.

Nu følger jeg faktisk med, og der hvor jeg selv har oplevet sløvhed er
det ofte fordi folk har klistret deres system til med haxies og andet
snask

> Selvfølgelig tænker jeg også på syns- og læsehandicappede i al
> almindelighed.

og det er godt, men derfor kan det jo godt være at andre ikke har samme
behov og derfor godt kan bruge safari som en den ganske udemærkede
browser den er ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-08 21:17

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Hvis du vil have fanebladsstyring/tabs i et og samme vindue uden
> problemer, så er der efter min mening kun to valgmuligheder.

Hvorfor mener du ikke Safari's tab implementering ikke duer?

aka. flash og andre blinkende bannere

Fra : Henrik

Dato : 09-02-08 12:19

Jeg har installeret firefox, den minder lidt mere om explorer, som jeg
er vant til. Bl.a. bruger jeg meget F5 til at genopfriske browser
vinduet - en tastatur genvej som jeg ikke lige har kunnet gennemskue
om man kunne få i safari.

Jeg kunne dog godt tænke mig at tabs linien var synlig hele tiden,
ligesom i explorer - som det er nu, er tabs kun synlig hvis man har to
eller flere vinduer åbne ?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-08 21:05

Henrik wrote:
> [...]
>
> Jeg kunne dog godt tænke mig at tabs linien var synlig hele tiden,
> ligesom i explorer - som det er nu, er tabs kun synlig hvis man har to

Åbn Firefox Preferences -> Tabs. Sæt den til altid at åbne i tabs og sæt
et hak i 'Always show the tab bar', så er tab baren altid synlig.

citat fra FF Help:
"Always show the tab bar
If you're only viewing one web page in a Firefox window, the tab bar is
not normally shown. Check this optionpreference to always show the tab
bar, including when only the Firefox window contains only one page."

Kig også i FF Help under:
Accesibility features -> keyboard shortcuts

mvh. Erik Richard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-02-08 21:08

> [...]

> er vant til. Bl.a. bruger jeg meget F5 til at genopfriske browser
> vinduet - en tastatur genvej som jeg ikke lige har kunnet gennemskue

Cmd + R

> Jeg kunne dog godt tænke mig at tabs linien var synlig hele tiden,
> ligesom i explorer - som det er nu, er tabs kun synlig hvis man har to
> eller flere vinduer åbne ?

Hvis du ikke gider læse de svar vi giver dig, kommer du meget
laaaaangsomt videre!

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-08 21:18

> [...]
> er vant til. Bl.a. bruger jeg meget F5 til at genopfriske browser
> vinduet - en tastatur genvej som jeg ikke lige har kunnet gennemskue

cmd+R , aka relaoad page. Duer i alle browsere på Mac OS X.

> Jeg kunne dog godt tænke mig at tabs linien var synlig hele tiden,
> ligesom i explorer - som det er nu, er tabs kun synlig hvis man har to
> eller flere vinduer åbne ?

Så sæt den til at være synlig hele tiden....

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 09-02-08 22:01

Henrik skrev:

> Jeg kunne dog godt tænke mig at tabs linien var synlig hele tiden,
> ligesom i explorer - som det er nu, er tabs kun synlig hvis man har to
> eller flere vinduer åbne ?

Nej det passer ikke, det handler bla. om at du ikke læser hved folk
svarer

Tryk Shift+cmd+T

Så får du hele tiden vist faner.....

Som ny apple bruger skal men vænne sig til bla. en masse nye genveje...
ellers får du ikke den fulde glæde af systemet.

Prøv at tag et kig her:

http://guides.macrumors.com/Keyboard_shortcuts

God fornøjelse

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-02-08 22:27

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> Jeg kunne dog godt tænke mig at tabs linien var synlig hele tiden,
> ligesom i explorer - som det er nu, er tabs kun synlig hvis man har to
> eller flere vinduer åbne ?

Det er sjovt... jeg har altid undret mig over hvorfor Firefox havde en
indstilling for at vise faneblade altid selv om der kun var et faneblad
i gang. Dybest set er det jo spild af plads, men hvis det er det man er
vant til fra IE 7.0 så gi'r det jo lidt tryghed og genkendelsens glæde i
en ny verden.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-08 12:16

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> i gang. Dybest set er det jo spild af plads, men hvis det er det man er
> vant til fra IE 7.0 så gi'r det jo lidt tryghed og genkendelsens glæde i

Jeg har også altid slået det fra. Hvis man kun har en enkelt side åben,
er det da rart at se så meget af den som muligt. Der er ingen grund til,
at der bliver brugt en lille centimeter på at vise en fane, der ikke
tjener noget formål. De moderne skærme i bredformat er jo rigeligt lave
i forvejen. Når man åbner et faneblade mere, dukker fanerne straks op.
Der er ikke nogen ulemper i det efter min mening.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 10-02-08 19:42

Fra : N/A

Dato : 10-02-08 19:42

Fra : N/A

Dato : 10-02-08 19:42

Fra : N/A

Dato : 09-02-08 21:05

Fra : Henrik

Dato : 09-02-08 15:30

On 9 Feb., 21:07, spam2...@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:
> Hvis du ikke gider læse de svar vi giver dig, kommer du meget
> laaaaangsomt videre!

Beklager, jeg har haft safari åben hele tiden mens jeg har prøvet tips
m.m. som jeg har fået her i gruppen. Jeg er ikke vant til at der
kommer så mange brugbare svar, så hurtigt
Derfor gik der en 20minutters tid mellem mine indlæg hvor jeg desværre
ikke lige fik opdateret min browser og fik læst sidste nye indlæg.

Jeg læser skam flittigt, og prøver alt af - og er meget taknemlig for
jeres hjælp!

Fra : Henrik

Dato : 09-02-08 15:48

> Hvis du ikke gider læse de svar vi giver dig, kommer du meget
> laaaaangsomt videre!

Du må undskylde hvis jeg har misset noget, men jeg jeg forstår ikke
helt hvad du mener. Umiddelbart har jeg spurgt på en løsning som går
tabs synlig hele tiden. Skulle jeg have overset et svar i denne
retning, beklager jeg naturligvis.

Fra : Jon

Dato : 10-02-08 00:30

> [...]

> helt hvad du mener. Umiddelbart har jeg spurgt på en løsning som går
> tabs synlig hele tiden. Skulle jeg have overset et svar i denne

I Safari: Vis-menyen --> Vis fanelinjen (norsk versjon)
Ant. på engelsk: View menu --> Tab bar (eller lignende)

I Firefox: Preferences --> Tabs
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Henrik

Dato : 10-02-08 06:08

On 10 Feb., 12:15, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> [...]
> i forvejen. Når man åbner et faneblade mere, dukker fanerne straks op.
> Der er ikke nogen ulemper i det efter min mening.

Det er jer som er 'de kloge' - på den baggrund giver jeg safari endnu
en chance. Jeg kunne heller ikke få firefox til at lade mig logge på
min netbank (Nordea).

Så nu kører jeg safari...

Når jeg åbner et nyt faneblad, så åbnes en tom side. Det er ikke
lykkedes mig at få et nyt faneblad til at åbne med min startside
(google.com) ?

Jeg synes at safari har en lidt sjov håndtering af bogmærker, jeg
kunne ikke helt lidt at skulle ind på 'bogmærke-siden' hver gang for
at finde mine bogmærker. Men efter jeg har fundet ud af at ligge
kategorier op i bogmærkelinien, og ligge de tilhørende links ind under
disse, behover jeg ikke gå ind på selve bogmærkesiden længere. Dette
er sikkert også sådan systemet er tiltænkt, men det er lidt svært at
regne sig frem til, når man er vant til måden Internet explorer
arbejder på

Det er også lykkedes mig at få bogmærke funktionen til at navigere væk
fra samtlige faneblade jeg havde åbnet, uden at jeg kunne gå tilbage
til de sider som jeg 'havde gang i' - til stor irritation - men det er
vel nok bare et spørgsmål og at vænne sig til at bruge safari, for
reelt set fungerer den jo ganske udenmærket.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-08 14:26

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> Når jeg åbner et nyt faneblad, så åbnes en tom side. Det er ikke
> lykkedes mig at få et nyt faneblad til at åbne med min startside
> (google.com) ?

Tag nu den tur rundt i "Indstillinger".
Det første faneblad hedder "Generelt" og 3. linje omhandler din
startside!

> Jeg synes at safari
Klip

Safari bruger systemets certifikater.
Indstilles i Hovednøglering.
Firefox skal indstilles separat.

Bogmærker ordnes, sorteres mv. h.j.a. det lille "bog"-ikon i øverste
venstre hjørne.
Klik på det, sorter mv.
Klik på det igen og du er tilbage i browseren.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-08 15:05

> [...]

> vel nok bare et spørgsmål og at vænne sig til at bruge safari, for
> reelt set fungerer den jo ganske udenmærket.

Jeg tror du bruger alt for meget krudt på at få mac OS X og dine
applikationer til opføre sig som de gør på windows.

den slags adfærd får mig til at anbefale brugere ikke at skifte
platform med mindre de på forhånd har gjort sig klart at de også skal
skifte adfærd.

Fra : Henrik

Dato : 10-02-08 08:02

On 10 Feb., 14:25, spam2...@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:
> Tag nu den tur rundt i "Indstillinger".
> Det første faneblad hedder "Generelt" og 3. linje omhandler din
> startside!

yes.... det er gjort for længst.. i punktet "hjemmeside" - står der
http://www.google.com/ Når jeg åbner et nyt safari vindue åbnes
google som det skal.. Det er når jeg åbner et nyt faneblad at det kun
er en blank side der åbnes... Og dette har jeg at finde en indstilling
for, men det er ikke lykkedes.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-08 16:26

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> yes.... det er gjort for længst.. i punktet "hjemmeside" - står der
> http://www.google.com/

Har du opdaget Google-feltet øverst til højre?
Forstår slet ikke at nogen gider spilde en startside med noget som
findes indbygget i vinduet.

/Preben

Fra : Henrik

Dato : 10-02-08 08:04

On 10 Feb., 15:04, Morten Reippuert Knudsen <s...@reippuert.dk> wrote:
> Jeg tror du bruger alt for meget krudt på at få mac OS X og dine
> applikationer til opføre sig som de gør på windows.

Det vil jeg godt give dig ret i... det er det med at tage springet..
kunne man få noget til at 'ligne' det man er vant til, så er springet
ikke så stort.
Men ingen tvivl om at sagen ser helt anderledes ud når jeg har brugt
systemet i 1 uge, 1 måned osv.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-08 17:53

> [...]
> ikke så stort.
> Men ingen tvivl om at sagen ser helt anderledes ud når jeg har brugt

give in or give up!

resistance is futile.

Fra : meile

Dato : 10-02-08 19:42

Hej Henrik

Hvis du højreklikker på et link med musen kan du bede den gå til den
øsnkede side som faneblad eller et nyt åbent vindue.

Det er da nemt

Mvh

Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-02-08 20:57

meile <meile@hotmail.com> wrote:

> Hvis du højreklikker på et link med musen kan du bede den gå til den
> øsnkede side som faneblad eller et nyt åbent vindue.
>
> Det er da nemt

Man kan også bare holde cmd-tasten nede, mens man klikker på et link. Så
åbner det i et nyt faneblad. Det er også nemt. Command-tasten (cmd)
plejer at hedde æble-tasten, men på de nyeste tastaturer er der ikke
længere et æble på den. Det er lidt synd, for det var da meget
hyggeligt. Min kone kunne ikke finde den forleden, og hun har ellers
brugt Mac i flere år. I stedet trykkede hun på ctrl og en pil, og så
endte hun i Spaces. Hun gik lidt i panik, da det sagde "sshhwuush" og
alle hendes programmer og dokumenter forsvandt ud til højre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik

Dato : 10-02-08 09:04

On 10 Feb., 16:26, spam2...@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Har du opdaget Google-feltet øverst til højre?
> Forstår slet ikke at nogen gider spilde en startside med noget som
> findes indbygget i vinduet.

Jeg har den mest fordi jeg tilgår nyhedsgrupper via google - og det er
lidt omstændigt at komme til disse grupper, via søgefeltet. På denne
måde skal jeg bare klikke én gang.
- Men ellers vil jeg da give dig helt ret i at det kan lyde lidt som
'spildplads'.

- Men igen, hvor indstiller jeg hvilken side et nyt faneblad skal
'åbne' på ?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-08 17:21

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> - Men igen, hvor indstiller jeg hvilken side et nyt faneblad skal
> 'åbne' på ?

Det kan man svjh ikke.
Skal du bruge et nyt vindue med din startside, kan du taste æble + N.

/Preben

Fra : Henrik

Dato : 10-02-08 10:08

On 10 Feb., 17:52, Morten Reippuert Knudsen <s...@reippuert.dk> wrote:

> give in or give up!
>
> resistance is futile.

lol ... jojo er allerede meget imponeret over så simpelt nogle ting
er på mac, kontra hvor besværligt de samme ting er på pc/windows...

- Måtte dog næsten til at spørge jer om hjælp igen med fast user
switching... kunne knageme ikke se hvordan man skiftede bruger... men
pludselig var den er alligevel

Fra : Henrik

Dato : 10-02-08 10:09

On 10 Feb., 17:21, spam2...@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Det kan man svjh ikke.
> Skal du bruge et nyt vindue med din startside, kan du taste æble + N.

Underligt, det er en ret 'simpel' ting i min verden.. men hvad, der
måtte knageme da være noget man ikke kunne på mac, som man kan i
windows *G*

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-08 19:02

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> Underligt, det er en ret 'simpel' ting i min verden.. men hvad, der
> måtte knageme da være noget man ikke kunne på mac, som man kan i
> windows *G*

Jeg vil mene at Apples implementering er en feature og
implementeringen i MSIE er en bug. præ definerede startsider er noget
man disabler ASAP og til nøds trykker på en knap for at gå til.

Fra : Henrik

Dato : 10-02-08 14:23

On 10 Feb., 20:57, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> endte hun i Spaces. Hun gik lidt i panik, da det sagde "sshhwuush" og
> alle hendes programmer og dokumenter forsvandt ud til højre.

Jep, den med CMD tasten har jeg godt luret, og har brugt den
flittigt...
Hvorfor jeg gerne vil have en startside på alle nye faner, bunder nok
mest at jeg altid har haft det. Kan sagtens følge logikken i ikke at
have det, for man skifter jo alligevel side med det samme. (med mindre
den side man skulle bruge lige er en startside).

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-08 00:01

> [...]

> have det, for man skifter jo alligevel side med det samme. (med mindre
> den side man skulle bruge lige er en startside).

Det er jo det. Meget af det, man gør, er bare en vane. Man er så vant
til noget, at alt, der er anderledes, opfatter man som forkert. Man må
bare prøve at være åben og sige til sig selv, at man skal give det nye
en chance og lære det at kende. Jeg er da tit startet på et nyt program,
som virkede meget underligt. Når jeg så tvang mig selv til at lære det,
viste det sig nogle gange, at det i virkeligheden var bedre end det
gamle, jeg brugte. Egentlig er det jo spændende at gå på opdagelse på
den måde. Jeg elsker at udforske programmer og finde deres muligheder og
begrænsninger.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-02-08 10:53

On Sat, 09 Feb 2008 09:57:43 -0800, Henrik wrote:

> Er der andre browsere som er bedre ?

Er der nogen der kender (i praksis) omniweb fra omnigroup? Den koster ca.
15$ men ser i mine øjne ud til at have en del smarte funktioner (fx
"workspaces" hvor man kan gemme en samling af sider/faneblade - smart hvis
man ofte følge en række sider om et bestemt emne).

Jeg har ikke selv prøvet den af endnu (mangler en macbook).

Det interessante er jo, om den understøtter flash og alt det andet ekstra.

/søren christensen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-02-08 20:18

Søren Christensen <severino@ulvedalen.dk> wrote:

> Det interessante er jo, om den understøtter flash og alt det andet ekstra.

Omniweb bruger OS X's grundlæggende "html motor" som Safari også gør
brug af. Omniweb understøtter derfor de samme ting som Safari, men har
desuden nogle smarte program-features som Safari ikke har.

--
Mvh Martin