Startup lyd
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-02-08 12:07

Hej, som ny Mac, og tidligere PC bruger hvor jeg altid slog alle lyde
fra, er jeg ved at blive sinddsyg over den startlyd min Mac disker op
med hvergang den starter.

Som jeg oplever det, så er niveauet på lyden afhængig af hvor højt
volumen stod da Imcaen blev slukket.

Kan man ikke bare slå den lyd fra ?

Jeg synes at have læst at lyden er et sundhedstegn, som hvis den ikke er
der, så er der noget galt. Men hvis man inden man slukkede sidst har
skruet den i bund, så bliver man vel ikke bekymret over kassens
sundstilstand.

Så kan den kvæles "for good" ?

Mvh

Kim

Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 09-02-08 14:02

Hvis du som de fleste Mac-brugere lader din Mac
være tændt altid (ndtagen ved 14 dages ferie) er
du ude over det problem.
Med venlig hilsen

Axel

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-02-08 06:04

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25458

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-02-08 14:46

J.K.Arning skrev:

> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25458

Yessir.... tak for tippet, og roen

// Kim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-08 15:09

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> med hvergang den starter.
>
> Som jeg oplever det, så er niveauet på lyden afhængig af hvor højt

Ja, der findes et par små værktøjer, der kan 'slukke' for startlyden.
den bedste af dem er et, der hedder 'Psst!'

Psst 2.1.1
mute your startup chime or adjust its volume
> [...]

> der, så er der noget galt. Men hvis man inden man slukkede sidst har
> skruet den i bund, så bliver man vel ikke bekymret over kassens

Manglende startlyd behøver ikke være tegn på, at der er noget galt, men
som oftest er det tilfældet, at der /kan/ være noget galt, hvis den
mangler - fx. defekt PMU, manglende strøm på PRAM batteriet osv.....

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-02-08 22:14

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Jeg synes at have læst at lyden er et sundhedstegn, som hvis den ikke er
> der, så er der noget galt.

Tidl. kunne man også, hvis man var rigtig uheldig, høre "chimes of
death" hvilket betød at der var hardware problemer i ens Mac.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chimes_of_Death

Med OS X blev denne funktion dog afskaffet.

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-08 00:43

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Tidl. kunne man også, hvis man var rigtig uheldig, høre "chimes of
> death" hvilket betød at der var hardware problemer i ens Mac.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Chimes_of_Death
>
> Med OS X blev denne funktion dog afskaffet.

På UMA hardware findes disse lyde stadig rom og kan i tilfælde af
hardware eller firmware fejl bringes til live.