Problemer med ny ClamXav
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 08-02-08 07:00

Hej NGer.

Har netop installeret den nye ClamXav på min iBook (v. 1.1.0 ClamAV
0.92) Men pludselig sker der det når jeg starter maskinen op, at sentry
stater men lukker med det samme igen? Hvis jeg manuelt starter den og
logger af og på, så er den der, det er kun hvis jeg starter maskinen
fra nul at det ikke spiller, kigget i loggen men kan ikke se nogen
fejl??

Jeg ved godt at den sansyneligvis ikke gør nogen nytte, jeg har
ialtilfald aldrig fanget noget, men alligevel!

Hilsen Henrik

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 08-02-08 07:09

On 2008-02-08 06:59:48 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> [...]
>
> Jeg ved godt at den sansyneligvis ikke gør nogen nytte, jeg har
> ialtilfald aldrig fanget noget, men alligevel!

Ja det vil sige i at der står en masse i ClamXavSentry.crash.log men
jeg fatter sådan ca minus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-02-08 11:28

Henrik Palshøj wrote:

> Ja det vil sige i at der står en masse i ClamXavSentry.crash.log men jeg
> fatter sådan ca minus

Centry fungerer nu fint nok her. - Den har da fanget et par grimme fyre...

Men bortset fra det, så går jeg ud fra, du bruger ClamXAV med alle
lokaliseringspakkerne i - inkl. den danske.

Hverken Sebastian Dyhr, der oversætter den, - eller jeg kan ikke finde
ud af hvorfor, men jævnligt laver ClamXAV fejl, når dansk 'lproj' er
installeret*). - så jeg vil anbefale, at du sletter de forskellige
lproj-mapper med undtagelse af den engelske. - Højreklik på programmet
-> vis indhold af pakke -> contents -> resources.

*) Der kan muligvis være tale om en regulær bommert fra Apples side mht.
brug af landeforkortelser. For nogle år siden (under 10.3.x) var der
store problemer med nogle programmer, der var blevet oversat til dansk.
Programmerne blev vist på en blanding af et kinesisk og dansk. Det kan
muligvis hænge sammen med, at der rent computersprogligt er to
officielle forkortelser for dansk 'Da' og 'DK'/'dk', mens 'da' er en
kinesisk forkortelse for et sprog, der indgår i 'Traditional chinese',
og som skulle hedde noget i retning af 'daijing' - en nordkinesisk
hovedsprogstamme. Apple fik det (så nogenlunde) rettet med 10.4.8, så de
skulle nu bruge 'da' for dansk, - men bare de har glemt at få rettet et
enkelt lille 'Da' til 'da' et eller andet sted, går det alligevel galt...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 08-02-08 18:39

On 2008-02-08 11:27:51 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> lproj-mapper med undtagelse af den engelske. - Højreklik på programme t
> -> vis indhold af pakke -> contents -> resources.

Er prøvet uden held, også reinstallation, tror faktisk at det falder
sammen med den sidste opdatering af QT fra Apple, prøvet at finde den
sidste udgave af ClamXav for den syntes at virke på min anden Mac, men
jeg er en sjuft, kopiere ikke programmer jeg downloader inden
installation... My bad, som man siger..