MS Windows
briani 27239
Antal filer i folder?
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 12:39

Er der et maximum for antal filer en almindelig folder må indeholde?

Jeg benytter Win XP pro og oplever at der åbenbart er en slags spærre når
man nørmer sig de 23000-25000 filer i en folder, og jeg er i tvivl om
hvorvidt det er normalt eller en opsætningsting?

Det er en ret ny maskine på 3 gigaherz og en harddisk på 200 mb

Hilsen Arne

Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-02-08 17:03

"Arne" <-> wrote in message
> og en harddisk på 200 mb

Der er dit problem

Henrik Sahl
http://www.sahlsa.dk

Fra : John V.

Dato : 03-02-08 17:42

"Henrik Sahl" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> "Arne" <-> wrote in message
>
> Der er dit problem
>
> --
>
> Mvh
> Henrik Sahl
> http://www.sahlsa.dk
Mon ikke han mente 200GB i stedet for 200MB?

Men jeg har selv problemet, på min harddisk ligger 830.000 filer, i
forskellig størrelse. Nogle af dem har jeg zippet, men det hjælper ikke
rigtigt noget.
Og XP er meget længe om bare at slette en enkelt fil (15-30 sekunder).

John
www.taform.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 21:44

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Sahl" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke han mente 200GB i stedet for 200MB?

Jo - jeg mente godt nok 200 GB

Hilsen Arne

Fra : Leif Neland

Dato : 03-02-08 19:29

Arne skrev:
> [...]
> hvorvidt det er normalt eller en opsætningsting?
>
> Det er en ret ny maskine på 3 gigaherz og en harddisk på 200 mb

Det er et spørgsmål om der er plads til hele directoriet i ram eller
buffer på en gang.

Det kan man omgå, hvis man kan "hashe" filnavnene, så filen 12345.fil
ligger som /1/12/12345.fil

Så er der ikke så mange entries i hver directory.

Men det kan du sikkert kun bruge, hvis programmet kan lave til at
supportere det.

Leif

Fra : John V.

Dato : 04-02-08 13:37

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et spørgsmål om der er plads til hele directoriet i ram eller
> buffer på en gang.
>
> Det kan man omgå, hvis man kan "hashe" filnavnene, så filen 12345.fil
> ligger som /1/12/12345.fil

Jeg forstår ikke helt dit svar.
Hvad er "hashe" filnavnene, og hvordan gør man lige det? Jeg har 2GB Ram,
og 2.4TB Harddiske.
I øvrigt er min maskine også en Pentium på 3Ghz.
Problemmet er særligt stort i stifinder, hvor imod det ældgamle Windows
Commander ikke har problemmer, bortset fra at AVG påstår der er virus i,
hvad der ikke er.

> Så er der ikke så mange entries i hver directory.
>
> Men det kan du sikkert kun bruge, hvis programmet kan lave til at
> supportere det.

Hvilket program taler vi om her?

> Leif

John

Fra : Peter Larsen

Dato : 03-02-08 21:22

Arne wrote:

> Er der et maximum for antal filer en almindelig folder må indeholde?

Ja, stackstørrelsen i explorer og sagsbehandlingstiden i diskcachen.

> Jeg benytter Win XP pro og oplever at der åbenbart er en slags spærre
> når man nørmer sig de 23000-25000 filer i en folder, og jeg er i
> tvivl om hvorvidt det er normalt eller en opsætningsting?

Bare et gæt på et pænt tal ... hold dig til max 4000.

> Det er en ret ny maskine på 3 gigaherz og en harddisk på 200 mb

Nå ja, små filer har også ret.

> Hilsen Arne

med venlig hilsen

Peter Larsen