Babyens første år.
Fra : Rikke og Tina

Dato : 15-07-01 18:31

Vi søger et program/elektronisk fotoalbum som kan bruges til "Babyens første
år" er der nogen der kan hjælpe os med hvor/hvordan man får fat i sådan et
program??(helst på dansk)

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 15-07-01 20:05

"Rikke og Tina" <tina.rikke@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Vi søger et program/elektronisk fotoalbum som kan bruges til "Babyens første
> år" er der nogen der kan hjælpe os med hvor/hvordan man får fat i sådan et
> program??(helst på dansk)

Hej
Det er rigtig mange fotoprogrammer hvori der er mulighed for at lave et
elektronisk fotoalbum der fx kan lægges på cd bagefter. Min erfaring er
at det oftest er de samme du kan lave kalendere med egne billeder i. FX
Ulead photo express. Ihvertfald fra udgave nr 3 er der mulighed for at
lave det. Måske kan du finde en prøveversion af programmet ? Det er ikke
på dansk men meget let tilgængeligt.

--
Ghita Cecilie

Fra : Aagaard

Dato : 26-07-01 07:58

"Ghita Cecilie Jallow" <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ulead photo express. Ihvertfald fra udgave nr 3 er der mulighed for at
> lave det. Måske kan du finde en prøveversion af programmet ? Det er ikke

Hej
Jeg har selv ledt efter forskellig software, som kan bruges til fotoalbum
m.m., men jeg støder hver gang ind i det problem, at det ikke er sikkert at
det fungerer om 5-10-15-20 år. Hvorfor? Jo, den software der er brugt er
afhængig af et styresystem, og der er ingen garanti for at hverken
styresystem eller software til et fotoalbum understøttes fremover. Ofte er
software ikke bagud-kompatibel efter nogle år, og så står man med et
problem.
Jeg har selv valgt et program, der er skrevet i programmeringssproget php,
der laver almindelig html-kode. Fordelen er, at dette vil være brugbart i
mange år fremover, og jeg kan brænde det over på en cd, og sende det til dem
som ikke har en opkobling til nettet. Jeg har samtidig valgt at lagre
billederne i en så høj opløsning, at alle med interesse i det, selv kan
sende billederne til digital udprintning hos deres lokale fotohandler.
Når man kigger på billederne på nettet, kan man selv vælge mellem 3
forskellige størrelser, man vil have vist på sin skærm.
Jeg vil klart anbefale album som bruger html, fordi det efter al
sandsynlighed vil være understøttet længere end diverse Windoze, Mac eller
Unix styresystemer og specialsoftware som Ulead m.m.
Det sikreste vil nok være at lagre billederne i 2-3 forskellige
billed-formater på CD ... og så kan vi jo ikke vide om CD'en kan læses om
20-25 år...!

Med venlig hilsen
Aagaard
--