Faxer I fra computeren?
Fra : Esben

Dato : 05-02-08 13:18

Kunne godt tænke mig at skille mig af med min fax (bruger den yderst
sjældent), men er også ved at afskaffe den sidste computer med modem
herhjemme.

Ville måske være villig til at anskaffe et modem hvis det ville afskaffe
min fax. er der nogen af jer der sender fax fra computeren? Hvilke
løsninger bruger I?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 05-02-08 13:45

> [...]
>
> Ville måske være villig til at anskaffe et modem hvis det ville afskaffe
> min fax. er der nogen af jer der sender fax fra computeren? Hvilke

Har en fax, men det er vist over 3 år siden jeg har modtaget/sendt. Har osse
mobil som eneste telefon
Måske er det derfor jeg ikke får faxer...

Faktisk kan min mobilsvar modtage faxer, men de seneste 4-5 gange, jeg kan
huske, har det været reklame-spam: tilbud om køb af billig printerblæk osv.
fra firmaer med falske afsenderadresser.

Det var smart engang, men hvem kan man sende en fax til i dag?

Jeg sender/beder om en PDF på mail. Nemmere for alle parter. Især på OS X,
det er bare Æble-P og så vælge PDF...

Er der nogen som vil købe en superfin faxmaskine? Den er helt vildt billig!

mvh. Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-02-08 14:13

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Ville måske være villig til at anskaffe et modem hvis det ville afskaffe
> min fax. er der nogen af jer der sender fax fra computeren? Hvilke

<http://www.smileonmymac.com/pagesender/>

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-08 16:20

> [...]

> Ville måske være villig til at anskaffe et modem hvis det ville afskaffe
> min fax. er der nogen af jer der sender fax fra computeren? Hvilke

Jeg købte en all-in-one maskine af følgende type:

<http://www.shopping.hp.com/store/product/product_detail/Q7311A%2523ABA?
jumpid=se_r1002_fp_usen_hho>

Dog hed det all-in-one 2210.

Fra en computer kan man ikke faxe en blanket, man skal udfylde og
underskrive
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-02-08 16:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> jumpid=se_r1002_fp_usen_hho>
>
> Dog hed det all-in-one 2210.
>
> Fra en computer kan man ikke faxe en blanket, man skal udfylde og

joda, hvis man har en scanner også :)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-08 17:04

> joda, hvis man har en scanner også :)

Ja, den scanner jeg havde, scsi, har jeg forlængst foræret væk. Scanner
jeg i dag er det fra min all-in-one maskine, som dog også er forbundet
med telefonnettet. Og så er der jo ingen grund til først at scanne den
ind til datamaten, og derefter faxe den fra samme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-02-08 18:03

Esben skrev:
> [...]
>
> Ville måske være villig til at anskaffe et modem hvis det ville afskaffe
> min fax. er der nogen af jer der sender fax fra computeren? Hvilke

Jamen du kan jo faxe direkte fra din Mac Æble+P og vælg print og Fax
Hvis din Mac ikke har modem indbygget kan du bruge dit mobilmodem via
bluetooth....
Jeg har brugt det et par gange sidst var da jeg skulle booke Hotel til
Apple Expo 2004

Fra : Esben

Dato : 05-02-08 18:23

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
> bluetooth....
> Jeg har brugt det et par gange sidst var da jeg skulle booke Hotel til

Now we're talking!

dog bliver der et problem med at modtage...?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-02-08 20:36

Esben skrev:

> Now we're talking!
>
> dog bliver der et problem med at modtage...?!

Det kan den også, men det kræver selvfølgelig at din Mac er tændt og at
modem er opkoblet eller mobilen er forbundet.

Det afhænger selvfølgelig af hvor meget du modtager, men er det kun
efter aftale kan det jo bruges...

Fra : Esben

Dato : 05-02-08 22:25

> [...]

> modem er opkoblet eller mobilen er forbundet.
>
> Det afhænger selvfølgelig af hvor meget du modtager, men er det kun

Hvilket program på mac'en skulle modtage? - bliver den til en PDF på
skrivebordet?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-02-08 23:20

Esben skrev:

> Hvilket program på mac'en skulle modtage? - bliver den til en PDF på
> skrivebordet?

Du laver bare hele opsætningen i Systemindstillinger > Udskriv & Fax
Tryk + for at tilføje en printer, vælg fanebladet Fax, vælg derefter om
du vil bruge bluetooth eller internt modem.
Vælg Udskriv med Fax printer og vælg Tilføj.
Der kommer nu en dialogbox hvor du skriver faxindstillinger tlf.nr,
modtagelsesmappe mm. Og ja kan godt være skrivebord....
Ved ikke hvilket format, men mon dog ikke det stadig gemmes i Pdf.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-02-08 23:42

Henry Lerche Madsen skrev:

> [...]
> modtagelsesmappe mm. Og ja kan godt være skrivebord....
> Ved ikke hvilket format, men mon dog ikke det stadig gemmes i Pdf.

Hvis du vælger at den skal gemme i Faxer opretter den en mappe ved navn
Faxes i dit home library.
Hvis du vælger Fælles Faxmaskine oprettes en mappe ved navn Faxes i
Brugere > Fælles.
Du kan også vælge en anden mappe Overførsler eller Skrivebord kunne
måske være mere passende...

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-02-08 21:45

Esben skrev:
> Kunne godt tænke mig at skille mig af med min fax (bruger den yderst
> sjældent), men er også ved at afskaffe den sidste computer med modem
> herhjemme.
Men du har vel ofte din telefon med Bluetooth og indbygget modem i
nærheden af din Mac.

Se her, det er godt nok fra 10.3.x men Apple har åbenbart nedprioteret
det siden... Dengang var der en Fax knap i Print-dialogen.

http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/images/fax1.pdf
http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/images/fax2.pdf

Fra : Ole V Jensen

Dato : 06-02-08 19:46

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Dengang var der en Fax knap i Print-dialogen.

Det er der da stadigvæk.
Når man vælger print er der nederst til venstre en knap hvor man kan
vælge at gemme som pdf bl.a. Samme sted kan man vælge af faxe som pdf.

mvh
Ole-J

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-02-08 19:57

Ole V Jensen skrev:

> Det er der da stadigvæk.
> Når man vælger print er der nederst til venstre en knap hvor man kan
> vælge at gemme som pdf bl.a. Samme sted kan man vælge af faxe som pdf.

Jamen dog. den gemmer sig bare lidt mere, tidligere var den placeret som
en selvstændig knap ved siden af eksempel-knappen....

Tak for hintet.....

Fra : Esben

Dato : 06-02-08 20:25

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Jamen dog. den gemmer sig bare lidt mere, tidligere var den placeret som
> en selvstændig knap ved siden af eksempel-knappen....
>
> Tak for hintet.....

Jeg havde nu fundet den, troede du godt selv havde set den var stuvet
væk. Det skal der dimses med én af dagene...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 09-02-08 13:43

On 5 Feb., 13:18, e...@nospamget2net.dk (Esben) wrote:
> Kunne godt tænke mig at skille mig af med min fax (bruger den yderst
> sjældent), men er også ved at afskaffe den sidste computer med modem
> herhjemme.
Har du ikke en mobiltelefon med blåtand?
Hvis ja, så har du vist stadig et fax- og datamodem til din computer.
En GSM telefon, kan snild bruges som fax. Forskellen mellem GSM med
9.6k eller PSTN med 14.4k er ikke så stor.

> Ville måske være villig til at anskaffe et modem hvis det ville afskaffe
> min fax. er der nogen af jer der sender fax fra computeren? Hvilke
> løsninger bruger I?
Jeg brugte FaxSTF som kom med Rubiline (iMac DV+) og det virkede
fint.
Jeg har stadig min kraftkarl (PowerBook 520 med indbygget 14k modem),
hvor der vist kør en ValueFax i Version et eller andet. Sidste gang
jeg brugte det er 2 år siden, men det burde vist stadig fungere.

rgds.
Sebastian

Fra : Esben

Dato : 09-02-08 22:22

Sebastian Loeck <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> En GSM telefon, kan snild bruges som fax. Forskellen mellem GSM med
> 9.6k eller PSTN med 14.4k er ikke så stor.

Ja, det er den vej jeg vil arbejde - kræver så man er hjemme (= sammen
med bærbar) når en fax skal modtages.

Kan jo heldigvis faxe til mig selv i test fasen...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad