/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Lykken var kort :o(
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 04-02-08 15:00

Min helt nye 23" ACD er begyndt at flimre. Ikke noget vildt, men
sporadisk begynder den at flimre meget roligt. Hvis jeg tænder og
slukker skærmen forsvinder det igen. Der står ikke noget i nærheden der
kan forsage det gennem elektronsk eller magnetisk støj.

Jeg har kontaktet Fona og de siger de sender den ind til Infocare (tror
jeg). Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples
servicepartner i vejle. Humac siger at når den ikke er købt hos dem,
vil de ikke hjælpe mig. Fona og Serviceparter siger at finder de intet
bonger de mig. Som sagt er det sporadisk, og jeg kan ikke
fremprovokerer det. Hvis jeg sender den på værksted tvivler jeg på at
de finder fejlen, og så skal jeg betale for intet.

Jeg har ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har
muligheden herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft
andre skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget
lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
lukker varm luft ud.

Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1 2008


--
mvh
Thomas Schreiber
http://thsch.com


 
 
tiper (04-02-2008)
Kommentar
Fra : tiper


Dato : 04-02-08 08:04

On 4 Feb., 14:59, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote:
> Min helt nye 23" ACD er begyndt at flimre. Ikke noget vildt, men
> sporadisk begynder den at flimre meget roligt. Hvis jeg tænder og
> slukker skærmen forsvinder det igen. Der står ikke noget i nærheden der
> kan forsage det gennem elektronsk eller magnetisk støj.
>
> Jeg har kontaktet Fona og de siger de sender den ind til Infocare (tror
> jeg). Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples
> servicepartner i vejle. Humac siger at når den ikke er købt hos dem,
> vil de ikke hjælpe mig. Fona og Serviceparter siger at finder de intet
> bonger de mig. Som sagt er det sporadisk, og jeg kan ikke
> fremprovokerer det. Hvis jeg sender den på værksted tvivler jeg på at
> de finder fejlen, og så skal jeg betale for intet.
>
> Jeg har ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har
> muligheden herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft
> andre skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget
> lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
> min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
> lukker varm luft ud.
>
> Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1 2008
>
> --
> mvh
> Thomas Schreiberhttp://thsch.com

Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
servicepartner.
Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til Apple Assistance på
7010 2007

PeterBP (04-02-2008)
Kommentar
Fra : PeterBP


Dato : 04-02-08 16:20

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> On 4 Feb., 14:59, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote:
> > Min helt nye 23" ACD er begyndt at flimre. Ikke noget vildt, men
> > sporadisk begynder den at flimre meget roligt. Hvis jeg tænder og
> > slukker skærmen forsvinder det igen. Der står ikke noget i nærheden der
> > kan forsage det gennem elektronsk eller magnetisk støj.
> >
> > Jeg har kontaktet Fona og de siger de sender den ind til Infocare (tror
> > jeg). Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples
> > servicepartner i vejle. Humac siger at når den ikke er købt hos dem,
> > vil de ikke hjælpe mig. Fona og Serviceparter siger at finder de intet
> > bonger de mig. Som sagt er det sporadisk, og jeg kan ikke
> > fremprovokerer det. Hvis jeg sender den på værksted tvivler jeg på at
> > de finder fejlen, og så skal jeg betale for intet.
> >
> > Jeg har ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har
> > muligheden herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft
> > andre skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget
> > lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
> > min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
> > lukker varm luft ud.
> >
> > Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1 2008
> >
> > --
> > mvh
> > Thomas Schreiberhttp://thsch.com
>
> Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> servicepartner.
> Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til Apple Assistance på
> 7010 2007

Som en anden debattør her i forummet har nævnt, så er vi ved at være
derude hvor kvaliteten på forbrugerelektronik er så ussel, at alt over
500 kr bør forsikres i 3 år for at få nogen holdbar glæde ud af
produktet.

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

"I dont drink anymore... of course, i don't drink any less, either!

Thomas von Hassel (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-02-08 21:54

PeterBP <ask@me.com> wrote:

> tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> > On 4 Feb., 14:59, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote:
> > > Min helt nye 23" ACD er begyndt at flimre. Ikke noget vildt, men
> > > sporadisk begynder den at flimre meget roligt. Hvis jeg tænder og
> > > slukker skærmen forsvinder det igen. Der står ikke noget i nærheden der
> > > kan forsage det gennem elektronsk eller magnetisk støj.
> > >
> > > Jeg har kontaktet Fona og de siger de sender den ind til Infocare (tror
> > > jeg). Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples
> > > servicepartner i vejle. Humac siger at når den ikke er købt hos dem,
> > > vil de ikke hjælpe mig. Fona og Serviceparter siger at finder de intet
> > > bonger de mig. Som sagt er det sporadisk, og jeg kan ikke
> > > fremprovokerer det. Hvis jeg sender den på værksted tvivler jeg på at
> > > de finder fejlen, og så skal jeg betale for intet.
> > >
> > > Jeg har ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har
> > > muligheden herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft
> > > andre skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget
> > > lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
> > > min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
> > > lukker varm luft ud.
> > >
> > > Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1 2008
> > >
> > > --
> > > mvh
> > > Thomas Schreiberhttp://thsch.com
> >
> > Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> > servicepartner.
> > Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til Apple Assistance på
> > 7010 2007
>
> Som en anden debattør her i forummet har nævnt, så er vi ved at være
> derude hvor kvaliteten på forbrugerelektronik er så ussel, at alt over
> 500 kr bør forsikres i 3 år for at få nogen holdbar glæde ud af
> produktet.


eller vælge et produkt med 5 års garanti ...

/thomas

PeterBP (05-02-2008)
Kommentar
Fra : PeterBP


Dato : 05-02-08 12:55

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> PeterBP <ask@me.com> wrote:
>
> > tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:
> >
> > > On 4 Feb., 14:59, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote:
> > > > Min helt nye 23" ACD er begyndt at flimre. Ikke noget vildt, men
> > > > sporadisk begynder den at flimre meget roligt. Hvis jeg tænder og
> > > > slukker skærmen forsvinder det igen. Der står ikke noget i nærheden der
> > > > kan forsage det gennem elektronsk eller magnetisk støj.
> > > >
> > > > Jeg har kontaktet Fona og de siger de sender den ind til Infocare (tror
> > > > jeg). Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples
> > > > servicepartner i vejle. Humac siger at når den ikke er købt hos dem,
> > > > vil de ikke hjælpe mig. Fona og Serviceparter siger at finder de intet
> > > > bonger de mig. Som sagt er det sporadisk, og jeg kan ikke
> > > > fremprovokerer det. Hvis jeg sender den på værksted tvivler jeg på at
> > > > de finder fejlen, og så skal jeg betale for intet.
> > > >
> > > > Jeg har ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har
> > > > muligheden herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft
> > > > andre skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget
> > > > lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
> > > > min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
> > > > lukker varm luft ud.
> > > >
> > > > Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1 2008
> > > >
> > > > --
> > > > mvh
> > > > Thomas Schreiberhttp://thsch.com
> > >
> > > Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> > > servicepartner.
> > > Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til Apple Assistance på
> > > 7010 2007
> >
> > Som en anden debattør her i forummet har nævnt, så er vi ved at være
> > derude hvor kvaliteten på forbrugerelektronik er så ussel, at alt over
> > 500 kr bør forsikres i 3 år for at få nogen holdbar glæde ud af
> > produktet.
>
>
> eller vælge et produkt med 5 års garanti ...
>
> /thomas

Det er ligegyldigt (tror jeg). Jeg købte før Jul en 750 Gb harddisk som
skulle bruges som backup for min søsters data. Efter 1 uge fejler
mekanismen totalt, og 110 GB data er i limbo.

Computecity tilbyder mig en ny, samt at sende den fejlede enhed til
destruktion..

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

"I dont drink anymore... of course, i don't drink any less, either!

Thomas von Hassel (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-02-08 14:12

PeterBP <ask@me.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > PeterBP <ask@me.com> wrote:
> >
> > > tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:
> > >
> > > > On 4 Feb., 14:59, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote: > Min
> > > > helt nye 23" ACD er begyndt at flimre. Ikke noget vildt, men >
> > > > sporadisk begynder den at flimre meget roligt. Hvis jeg tænder og >
> > > > slukker skærmen forsvinder det igen. Der står ikke noget i nærheden
> > > > der > kan forsage det gennem elektronsk eller magnetisk støj. > >
> > > > Jeg har kontaktet Fona og de siger de sender den ind til Infocare
> > > > (tror > jeg). Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples
> > > > > servicepartner i vejle. Humac siger at når den ikke er købt hos
> > > > dem, > vil de ikke hjælpe mig. Fona og Serviceparter siger at finder
> > > > de intet > bonger de mig. Som sagt er det sporadisk, og jeg kan ikke
> > > > > fremprovokerer det. Hvis jeg sender den på værksted tvivler jeg på
> > > > at > de finder fejlen, og så skal jeg betale for intet. > > Jeg har
> > > > ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har > muligheden
> > > > herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft > andre
> > > > skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget >
> > > > lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
> > > > > min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
> > > > > lukker varm luft ud. > > Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1
> > > > 2008 > > -- > mvh > Thomas Schreiberhttp://thsch.com
> > > >
> > > > Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> > > > servicepartner. Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til
> > > > Apple Assistance på 7010 2007
> > >
> > > Som en anden debattør her i forummet har nævnt, så er vi ved at være
> > > derude hvor kvaliteten på forbrugerelektronik er så ussel, at alt over
> > > 500 kr bør forsikres i 3 år for at få nogen holdbar glæde ud af
> > > produktet.
> >
> >
> > eller vælge et produkt med 5 års garanti ...
> >
> > /thomas
>
> Det er ligegyldigt (tror jeg). Jeg købte før Jul en 750 Gb harddisk som
> skulle bruges som backup for min søsters data. Efter 1 uge fejler
> mekanismen totalt, og 110 GB data er i limbo.
>
> Computecity tilbyder mig en ny, samt at sende den fejlede enhed til
> destruktion..

min pointe er ikke at det nødvendigvis er bedre produkter, men jo
længere garantitid, jo nemmere er det i min eferaring at få produktet
igennem garanti proceduren relativt nemt.

/thomas

Thomas Schreiber (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 04-02-08 16:43

On 2008-02-04 16:04:09 +0100, tiper <tiper@vip.cybercity.dk> said:

> Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> servicepartner.

Nej. Apple's partner hedder Servicepartner.

> Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til Apple Assistance på
> 7010 2007

Har jeg gjort - som jeg skrev i indlægget.
--
mvh
Thomas Schreiber
http://thsch.com


Stig Leerbeck (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 04-02-08 17:42

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> On 2008-02-04 16:04:09 +0100, tiper <tiper@vip.cybercity.dk> said:
>
> > Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> > servicepartner.
>
> Nej. Apple's partner hedder Servicepartner.
>
> > Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til Apple Assistance på
> > 7010 2007
>
> Har jeg gjort - som jeg skrev i indlægget.

Det er jo en klassisk servicekonflikt.

Men hvis den en gang imellem flimrer så gør den jo noget den ikke skal.
Det skal naturligvis udbedres.

Prøv for en sikkerheds skyld at møblere den hen et andet sted for at
sikre dig at fejlen ikke er bestemt af skærmens placering.

Jeg kan nu heller ikke af dit indlæg se, at du har haft fat i Apple
selv! Og du har 90 dages gratis support. Så kim dem ned!

Jeg tror du kan nå at købe en Protection Plan til din skærm. Den skal
koste ca. 600 + moms.

Det skulle bare ikke være nødvendigt for det aktuelle tilfældes skyld.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Thomas Schreiber (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 04-02-08 18:59

On 2008-02-04 17:42:20 +0100, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:
>
>> On 2008-02-04 16:04:09 +0100, tiper <tiper@vip.cybercity.dk> said:
>>
>>> Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
>>> servicepartner.
>>
>> Nej. Apple's partner hedder Servicepartner.
>>
>>> Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til Apple Assistance på
>>> 7010 2007
>>
>> Har jeg gjort - som jeg skrev i indlægget.
>
> Det er jo en klassisk servicekonflikt.
>
> Men hvis den en gang imellem flimrer så gør den jo noget den ikke skal.
> Det skal naturligvis udbedres.
>
> Prøv for en sikkerheds skyld at møblere den hen et andet sted for at
> sikre dig at fejlen ikke er bestemt af skærmens placering.

Der er intet udover CD psu og min macbook i nærheden. Og dedn gør det
jo kun sjældent, så det skulle vel vise sig kontant hvis der var
forstyrrelser i nærheden?

> Jeg kan nu heller ikke af dit indlæg se, at du har haft fat i Apple
> selv! Og du har 90 dages gratis support. Så kim dem ned!

"Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples servicepartner
i vejle."

> Jeg tror du kan nå at købe en Protection Plan til din skærm. Den skal
> koste ca. 600 + moms.
>
>
>
> Det skulle bare ikke være nødvendigt for det aktuelle tilfældes skyld

Nej, det er sku ikke meningen.

--
mvh
Thomas Schreiber
http://thsch.com


Stig Leerbeck (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 05-02-08 11:01

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> On 2008-02-04 17:42:20 +0100, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:
>
> > Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:
> >
> >> On 2008-02-04 16:04:09 +0100, tiper <tiper@vip.cybercity.dk> said:
> >>
> >>> Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> >>> servicepartner.
> >>
> >> Nej. Apple's partner hedder Servicepartner.
> >>
> >>> Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til Apple Assistance på
> >>> 7010 2007
> >>
> >> Har jeg gjort - som jeg skrev i indlægget.
> >
> > Det er jo en klassisk servicekonflikt.
> >
> > Men hvis den en gang imellem flimrer så gør den jo noget den ikke skal.
> > Det skal naturligvis udbedres.
> >
> > Prøv for en sikkerheds skyld at møblere den hen et andet sted for at
> > sikre dig at fejlen ikke er bestemt af skærmens placering.
>
> Der er intet udover CD psu og min macbook i nærheden. Og dedn gør det
> jo kun sjældent, så det skulle vel vise sig kontant hvis der var
> forstyrrelser i nærheden?

Næh, jeg syens heller ikke jeg har bemærket den slags på LCD skærme, men
det ville jo være åndsvagt...

> > Jeg kan nu heller ikke af dit indlæg se, at du har haft fat i Apple
> > selv! Og du har 90 dages gratis support. Så kim dem ned!
>
> "Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples servicepartner
> i vejle."

Det synes jeg du skulle gøre. Men sørg for at der hos Apple er oprettet
en sag med et sagsnummer, så du altid kan henvise til at din indlevering
er sket efter aftale med Apples support.

> > Jeg tror du kan nå at købe en Protection Plan til din skærm. Den skal
> > koste ca. 600 + moms.
> >
> > Det skulle bare ikke være nødvendigt for det aktuelle tilfældes skyld
>
> Nej, det er sku ikke meningen.

Det, jeg synes er problemet ved disse service-konflikter, er at
producentens support vasker fingre og lader en tredieparts leverandør af
service om at gøre det beskidte arbejde og opkræve betaling fra kunden
fordi den periodiske fejl ikke tilfældigvis er opstået under afprøvning
på værkstedet og fejlen iøvrigt ikke er beskrevet af producenten selv.

Jeg skal dog tilføje at jeg selv ved lignende konflikter har oplevet at
Apple har betalt regningen. Men i sådanne tilfælde ELLER hvis man senere
skal hele vejen over forbrugerklagenævnet vil det være meget hjælpsomt
hvis der ligger en pænt nummereret sag hos Apples support.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Thomas von Hassel (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-02-08 21:54

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> On 2008-02-04 16:04:09 +0100, tiper <tiper@vip.cybercity.dk> said:
>
> > Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> > servicepartner.
>
> Nej. Apple's partner hedder Servicepartner.


og Infocare ... afhængig om du børe i øst eller vest danmark


/thomas

Hanne Hertzog (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 05-02-08 17:35

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> writes:
>Jeg har ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har
>muligheden herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft
>andre skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget
>lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
>min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
>lukker varm luft ud.
>
>Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1 2008
>
>
>--
>mvh
>Thomas Schreiber
>http://thsch.com
>

Det er da meget uheldigt. Jeg mener at have hørt, at hvis noget fejler
noget inden for 14 dage, så kan forlange en bytter. Ring til forbruger
klagenævnet eller kig på deres sider, og se om du kan tyde noget der.

Der ud over, skal du ikke finde dig i at være kastebold. Bare gå til dem.
Find ud af, hvem der er det øverste hoved, der hvor du har købt den og
henvend dig der.
Det kunne være at forretningen ikke kan tænke sig at komme i "Kontant"
Jeg synes generelt at Mac folk finder sig i for meget.
Held og lykke.
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark




Thomas von Hassel (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-02-08 19:47

Hanne Hertzog <Hanne@enterpol.dk> wrote:

> Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> writes:
> >Jeg har ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har
> >muligheden herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft
> >andre skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget
> >lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
> >min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
> >lukker varm luft ud.
> >
> >Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1 2008
> >
> >
> >--
> >mvh
> >Thomas Schreiber
> >http://thsch.com
> >
>
> Det er da meget uheldigt. Jeg mener at have hørt, at hvis noget fejler
> noget inden for 14 dage, så kan forlange en bytter. Ring til forbruger
> klagenævnet eller kig på deres sider, og se om du kan tyde noget der.

Apple produkter der fejler inden for 14 dage kan erklæres DOA (dead on
arriaval) ... men så skal man også have et sagsnummer INDEN de 14 dage
er gået. Problemet med denne fejl er at den er periodisk og svært at
forklare uden at have en til at se på skærmen ..

/thomas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste