Ekstern HD
Fra : FF

Dato : 04-02-08 07:35

Hej NG

Sidder her som 1. gangs mac bruger (MacPro 2.0, 500GB HD, 2GB ram, 23"
display) og det er bare _så fedt_. Nu har jeg anskaffet en ekstern HD, en
Packard Bell 500GB til backups, den er med auto tænd/sluk og her kommer
problemet: når disken er sat til vil mac'en ikke starte, men tager jeg
strømmen fra HD'en og sætter den til igen kører det fint. Bruger Boot Camp
med Win XP Home, og her er samme problem !!

Nogle der har en løsning... jeg har tænkt på en afbryder på strømkablet,
meeen..

Mvh. fr@nk f@hnøe

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-02-08 13:14

Hej Frank

FF wrote:
> [...]
> strømmen fra HD'en og sætter den til igen kører det fint. Bruger Boot Camp
> med Win XP Home, og her er samme problem !!

Det er den auto ON/OFF i P-B disken, der ikke kan styres fra eller
bruges sammen med en Mac. - Ud fra beskrivelsen gætter jeg på, det er en
ekstern USB 2.0 disk og ikke Firewire.

> Nogle der har en løsning... jeg har tænkt på en afbryder på strømkablet,
> meeen..

Du kan i første omgang prøve at sætte en stikdåse med afbryder imellem
med USB kablet sat mellem B-B disken og din Mac og så lade selve
strømmen være slukket. Hvis du så stadig ikke kan starte MacPro'en, så
vil jeg anbefale, at du skifter din P-B disk ud med en tilsv. 500gb
Firewire disk. - En FW disk vil helt klart også være væsentlig hurtigere
end USB.

Men prøv i første omgang en stikdåse med afbryder, inden du klipper
netledningen til disken over...

mvh. Erik Richard

Fra : FF

Dato : 04-02-08 20:48

Hej Erik

Du har ret i at det er en USB 2.0 disk, jeg vil prøve dit forslag med en
stikdåse med afbryder på usb-kablet, og ellers hedder det nok en FW800 1TB,
så kan jeg bruge PB'en til en anden win-pc.

Tak for hjælpen
Mvh fr@nk

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
Hej Frank

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-02-08 21:15

Hej Frank

FF wrote:
> Du har ret i at det er en USB 2.0 disk, jeg vil prøve dit forslag med en
> stikdåse med afbryder på usb-kablet,

Svjv. er der slet ingen af de USB diske med tænd/sluk styring, der kan
bruges på Mac. - Det samme gælder også en stor del af de her
el-spareskinner, der styres via USB

> og ellers hedder det nok en FW800 1TB,
> så kan jeg bruge PB'en til en anden win-pc.

Jeg har selv 2 stk. FW800 diske, og jeg skal hilse og sige, det altsågår
stærkt.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-02-08 21:44

Erik Richard Sørensen wrote:

> Svjv. er der slet ingen af de USB diske med tænd/sluk styring, der kan
> bruges på Mac. - Det samme gælder også en stor del af de her
> el-spareskinner, der styres via USB

Western Digital MyBook har automatisk tænd/sluk - det virker fint. Det
sæmme gælder min el-spareskinne.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk