Bruge Airporttilsluttet printer i Windows ~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-02-08 19:09

Dengang min Brother HL 4542 var tilsluttet via USB, lykkedes det også at
få den oprettet i Windows, som kører under VMware.
Nu, da jeg har flyttet printeren over til Airport, kan jeg ikke få den
oprettet i Windows. Jeg har prøvet at indsætte printernavnet og
adressen, som de står angivet i Systemindstillinger. Men det har ikke
hjulpet.
Kan det overhovedet lade sig gøre? Hvad er fremgangsmåden?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-02-08 19:30

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> hjulpet.
> Kan det overhovedet lade sig gøre? Hvad er fremgangsmåden?

Printeren er ikke længere lokalt tilsluttet. Det skal du fortælle
windows. Såfremt der ikke findes en fin agent fra brother diu kan køre
skal du oprette en ny port til den i windows.
Hvis den sidder på en Apple printserver og ikke snakker TCP/IP på egen
hånd skal du formegenlig installere apples Bonjour SW i windowes for
at den kan ses.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-02-08 19:24

ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> [...]
> hjulpet.
> Kan det overhovedet lade sig gøre? Hvad er fremgangsmåden?

Installer Bonjour for Windows, og benyt Bonjour printerguiden.

http://www.apple.com/support/downloads/bonjourforwindows.html
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-02-08 19:55

> Installer Bonjour for Windows, og benyt Bonjour printerguiden.
>
> http://www.apple.com/support/downloads/bonjourforwindows.html

Tak til begge.Prøver det lige.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-02-08 20:20

> Tak til begge.Prøver det lige.

Ja, det så umiddelbart lovende ud. Der kommer en ny guide til
bonjour-printeroprettelse frem påWindows-skrivebordet. Men den kan ikke
se printeren. Den er ellers indstillet til deling.Er der mere, man skal
gøre?Der står ikke "Bonjour" på den. Den har et værtsnavn, der hedder
"Localhost" og en URL, der begynder med mdns://
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-02-08 20:43

> [...]

> gøre?Der står ikke "Bonjour" på den. Den har et værtsnavn, der hedder
> "Localhost" og en URL, der begynder med mdns://

Din XP kører i en vmware? Der skal du nok køre Bridged så den er fuldt
på nettet. Bonjour er ikke glad for NAT.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-02-08 23:19

> Din XP kører i en vmware? Der skal du nok køre Bridged så den er fuldt
> på nettet. Bonjour er ikke glad for NAT.

Nemlig. Og "Bridged" betyder?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-02-08 23:36

Ove Steen Smidt wrote:

> Nemlig. Og "Bridged" betyder?

Spørger du efter en forklaring på, hvordan du sætter det op i Fusion?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-02-08 17:02

> Spørger du efter en forklaring på, hvordan du sætter det op i Fusion?

Gerne. Jeg var ikke klar over, at det var en funktion under VMware.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-02-08 21:13

Ove Steen Smidt wrote:

> Gerne. Jeg var ikke klar over, at det var en funktion under VMware.

* Åbn Fusion
* Marker din virtuelle maskine
* Klik på 'Settings'
* Vælg 'Network' under grupperingen 'Removable Devices'
* Vælg 'Connect directly to the physical network (Bridged)'

Oversæt selv til dansk, hvis det er aktuelt. Om det løser dit problem,
har jeg ingen idé om ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-02-08 21:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Gerne. Jeg var ikke klar over, at det var en funktion under VMware.

Jeg har fundet nedenstående i Hjælp.

Jeg vil gerne være sikker på, at den valgte løsning ikke griber
forstyrrende ind i min (møjsommeligt) genetablerede opsætning af VMware.
Bridged-løsningen taler om Ethernet. Jeg spørger om Windowsadgang til
printer på Airport. Adgangen var der af sig selv, da der var direkte
USB-forbindelse. I forhold til netværk bruger Windows automatisk den
eksisterende forbindelse til Internet efter opsætning af VMware. Så det
er vel ikke egentlig en netværksforbindelse der mangler. Det drejer sig
om, at Windows kan se printeren gennem Airport.

You can connect the virtual network adapter for the virtual machine, and
set the type of networking to use. You can choose one of the following
network connection options:

NAT (network address translation)-If you want to connect to the Internet
or other TCP/IP network using your Mac dial-up networking connection and
you are not able to give your virtual machine an IP address on the
external network, this is often the easiest way to give the virtual
machine access to that network. The virtual machine does not have its
own IP address on the external network. Instead, a separate private
network is set up on your Mac. The virtual machine obtains an address on
that network from the VMware virtual DHCP server.

Bridged-If your Mac is on an Ethernet network, bridged networking is
often the easiest way to give your virtual machine access to that
network. With bridged networking, the virtual machine appears as an
additional computer on the same physical Ethernet network as your Mac. A
virtual machine with bridged networking may transparently use any of the
services available on the network to which it is bridged, including file
servers, printers, gateways, and so on. Likewise, any physical host or
other virtual machine configured with bridged networking can use
resources of that virtual machine.

Host-only-When you use this type of network connection, the virtual
machine is connected to your Mac's operating system on a virtual private
network, which normally is not visible outside your Mac. Multiple
virtual machines configured with host-only networking on the same Mac
are on the same network.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-02-08 23:27

> Nemlig. Og "Bridged" betyder?

At vmware får gæsteoperativsystemets netkort koblet "på" samme net som
det rigtige netkort. Altså at man udefra ser det som en selvstændig
maskine.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"