iPhone
Fra : Søren Hindsholm

Dato : 03-02-08 14:59

Kære mac-samfund

Er der nyt om hvornår iPhone når Danmark?

Og evt. under hvilke vilkår, dvs. skal jeg plukkes af en udbyder som
tdc, eller kan jeg koble op via f.eks. Telmore?
--
Venlig hilsen
Hindsholm

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-02-08 15:13

Hey

> Er der nyt om hvornår iPhone når Danmark?

Rygterne siger 1. kvartal mig bekendt?

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-08 17:06

Hans Mouridsen <hom@fjernmigfoerstpc.dk> wrote:

> Hey

> Rygterne siger 1. kvartal mig bekendt?

rygterne har sagt så meget. Det sagde oktober, så sage de til jul, så
til Macworld Expo ... jeg tror ikke på rygterne mere ;)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-02-08 17:03

=?ISO-8859-1?Q?S=F8ren wrote:
> Kære mac-samfund
>
> Er der nyt om hvornår iPhone når Danmark?

Der er intet nyt. Kun hvis du er nøgle medarbejder hos Apple eller hos
én af de store Mobil udbydere ved du måske noget.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-02-08 17:38

On 2008-02-03 14:58:42 +0100, Søren Hindsholm <s@QQOJKhindsholm.dk>
(slet QQOJK) said:

> Kære mac-samfund
>
> Er der nyt om hvornår iPhone når Danmark?
>
> Og evt. under hvilke vilkår, dvs. skal jeg plukkes af en udbyder som
> tdc, eller kan jeg koble op via f.eks. Telmore?

Svjv kan de erhverves hos Telekæden for 6K.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-02-08 18:59

Thomas Schreiber skrev:

> Svjv kan de erhverves hos Telekæden for 6K.

Det tror jeg ikke du skal regne med længere, jf. <URL:
http://www.computerworld.dk/art/44009 >

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Jon

Dato : 03-02-08 17:55

Søren Hindsholm <s@QQOJKhindsholm.dk> wrote:

> Kære mac-samfund
>
> Er der nyt om hvornår iPhone når Danmark?
>
> Og evt. under hvilke vilkår, dvs. skal jeg plukkes af en udbyder som
> tdc, eller kan jeg koble op via f.eks. Telmore?

Sikkert som i Norge: Ingen vet, og de få som, vet, de sier ikke noe. Det
er sannsynligvis avhengig av avtalene med teleoperatørene, og det kan ta
tid (sml. hva som skjedde med iTunes Store).
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-08 20:59

> [...]

> Og evt. under hvilke vilkår, dvs. skal jeg plukkes af en udbyder som
> tdc, eller kan jeg koble op via f.eks. Telmore?

Når man googler på emnet ses at det sandsynligvis bliver Telia der
iPhone, med Sonofon som den anden mulighed.

Telia er vist den eneste i Danmark og Sverige som har et fuldt udbygget
EDGE-net, og per 1. december fik de også 3G i København og de større
provinsbyer.

Men foreløbig vides intet med bevidsthed. Personligt ville jeg dog under
alle omstændigheder vente til iPhone 2.0, hvor de nødvendige 3. parts
programmer, som powerOne [grafregner] også vil være færdigudviklede.
Apple kommer først med et Software Development Kit her i februar, og jeg
går ud fra at iPhone 2.0 kommer i år - med 3G indbygget, som bruger EDGE
hvor 3G ikke er oppe endnu.

> --
> Venlig hilsen
> Hindsholm
> Vangen 3, 9400

En signatur starter ikke med '--' men med '-- '; det afsluttes altså med
et blanktegn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 09-02-08 14:15

On 3 Feb., 14:58, Søren Hindsholm <s...@QQOJKhindsholm.dk> (slet
QQOJK) wrote:
> Kære mac-samfund
>
> Er der nyt om hvornår iPhone når Danmark?
>
> Og evt. under hvilke vilkår, dvs. skal jeg plukkes af en udbyder som
> tdc, eller kan jeg koble op via f.eks. Telmore?

I Frankrig kræver lovgivningen ligesom i Danmark at Telefoner også
skal sælges uden SIM-lock. Frankrig er en del af EU. Du er velkommen
at købe en iPhone dér (og så den sent til DK). Det er Orange der fik
eksklusivretten i Frankrig, http://iphone.orange.fr/

hilsen
Sebastian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-02-08 22:20

Sebastian Loeck <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> skal sælges uden SIM-lock. Frankrig er en del af EU. Du er velkommen
> at købe en iPhone dér (og så den sent til DK). Det er Orange der fik

I'm sorry, men ca ¤999 for en telefon er sygt, og jeg håber ikke der er
nogen der hopper på den limpind.

Men det skal nok passe at den snart kommer i danmark for jeg har lige
skfitet min telefon ud med en Nokia N73 og det passer med at når jeg
køber noget så kommer der strakt noget nyere og bedre ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 10-02-08 09:37

On 2008-02-09 22:19:32 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:
> I'm sorry, men ca €999 for en telefon er sygt, og jeg håber ikke der er
> nogen der hopper på den limpind.
>
> /thomas

Skal vi gætte lidt på en dansk slutpris?
Den kommer nok op på 5000 - og det nægter jeg simpelthen at give for den.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-08 11:05

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Skal vi gætte lidt på en dansk slutpris?
> Den kommer nok op på 5000 - og det nægter jeg simpelthen at give for den.

ulåst ? ... ja, mellem 5000 og 6000. Hvilken deal de kan lave med
selskabet og hvad den "låste" pris bliver ved jeg ikke, nok omkring de
3000.

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-08 12:42

> ulåst ? ... ja, mellem 5000 og 6000. Hvilken deal de kan lave med
> selskabet og hvad den "låste" pris bliver ved jeg ikke, nok omkring de
> 3000.

Selv til en pris på 5K skal der nok blive solgt en hel del af dem. pt
er det det produkt hvor iGet faktoren er størst. Blandt de brugere jeg
betjener er der mange der er villige til at bruge 5K på en iPhone -
også selv om det er dem selv der skal betale.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-08 12:28

> ulåst ? ... ja, mellem 5000 og 6000. Hvilken deal de kan lave med
> selskabet og hvad den "låste" pris bliver ved jeg ikke, nok omkring de
> 3000.

Bindingsperioden er efter dansk lov max et halvt år - derefter kan man
bare forlange åbning af mobilen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-08 12:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Bindingsperioden er efter dansk lov max et halvt år - derefter kan man
> bare forlange åbning af mobilen.

jojo, men du forpligter dig også til at købe et vist antal minutter /
abb. i de 6 mdr ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-08 17:58

> jojo, men du forpligter dig også til at købe et vist antal minutter /
> abb. i de 6 mdr ...

Så køber man dem, og skifter SIM-kort efter 6 måneder. Tilbage til det
gamle billige ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk