Nedluknings-problem!!
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 15-07-01 17:12

Hej! Jeg har af og til et problem som går ud på, at computeren ikke slukker
helt, når jeg har klikket på "Luk computeren" og derefter på "ok". Windows
lukker, og skærmen bliver sort, men skiltet med "du kan nu slukke for din
computer" kommer ikke frem! Jeg plejer ellers lige at kunne skimte det skilt
i 2 sek, inden computeren slukker af sig selv! I stedet forbliver skærmen
sort, harddisken lyder til at gå ud, men der er stadig aktivitet på
bundkortet! Hvad skyldes dette? Og hvordan retter jeg problemet?
Mvh, Hans Christian.

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 15-07-01 19:00

Nu skriver du ikke hvilken version af Windows du kører med, men under
Windows 98 og Windows 98 SE var dette et kendt problem, hvor du
skal have det MS kalder en shutdown patch.

Problemet er ikke nøjagtigt beskrevet som dit, men jeg har før været ude
for at den alligvel har løst det.

Du kan se på følgende links :
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q202/6/33.ASP

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q239/8/87.ASP?LN=EN-US&SD=g
n&FR=0&qry=shut%20down%20patch&rnk=2&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98

Windows 98 SE Shutdown patch :
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/wurecommended/s_wufeat
ured/win98se/

Disse skulle indeholde noget af det du søger.

Hjælper ovenstående ikke kan det have noget med ACPI eller APM at gøre, hvis
det er en Compaq computer
kan du forsøge at installere det der hedder "Avanceret Strømstyring til APM"
, mener jeg den hedder,
er ikke sikker, men den plejer at løse en del problemer især hvis man har en
sCombaQ.
Det skal lige siges at de (Compaq'erne) kløjs en del i det ved
installationen af ovenstående, men det
hjælper!

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Skumbamsen

Dato : 17-07-01 10:11

Har haft samme problem med Win Me, her var det en trådløs Genius mus der var
årsagen. Hentede ny driver uden at det hjalp. Har nu skiftet mus (sandberg
trådløs), og den virker.

Fra : Michael Jensen

Dato : 17-07-01 22:38

Hejsa!!

Har samme problem, og så alligevel...... Jeg har WinME, og en TDC ADSL (med
ATM kort). Hvis jeg har været på nettet kan jeg ikke lukke computeren, da
den bare går i sort, men altså uden at slukke. Hvis jeg derimod genstarter
først, og derefter lukker maskinen ned er der ingen problemer. Ellers kan
jeg bruge maskinen så meget jeg vil uden at gå på nettet, og så uden
problemer lukke maskinen ned direkte!!! Faktisk p.... irreterende! Nogen der
har en løsning??

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 17-07-01 22:45

Prøv at pille ATM kortet ud for at se om det er det som er skyld i
problemet.
Er det det, så prøv med en ny opdateret driver eller skift PCI slot, for så
er det i
givet fald fordi den har noget liggende et sted som går ind og laver noget
konflikt
eller ikke vil lukke.

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 17-07-01 23:03

Tjaah, men hvis jeg piller ATM kortet ud kan jeg jo ikke gå på nettet
(hvorved problemet opstår), men det var måske en meget god ide at prøve at
bytte til et andet PCI-slot....... Driverne har jeg prøvet, men der var
desværre ikke bid!

På forhånd tak!

Michael Jensen

Fra : Brian K

Dato : 17-07-01 23:18

Da jeg i sin tid stødte ind i nogenlunde det samme problem med ME hjalp det
at jeg satte plugn-play-os til "no" i bios og legede lidt frem og tilbage
med manuel tildeling af irq'er. Det er længe siden så jeg husker egentlig
ikke mere.....

Held og lykke!

/Brian

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 18-07-01 00:58

> [...]
> jeg bruge maskinen så meget jeg vil uden at gå på nettet, og så uden
> problemer lukke maskinen ned direkte!!! Faktisk p.... irreterende! Nogen

hmmm.....
- Du kan ikke lukke computeren, hvis du har været på nettet.
- Hvis du genstarter den derefter kan du lukke ned, jeg går udfra du efter
genstart ikke har været på nettet.
- Du kan bruge maskinen så meget du vil uden at gå på nettet og så lukke
ned, uden problemer.

Så siger du :
Tjaah, men hvis jeg piller ATM kortet ud kan jeg jo ikke gå på nettet
(hvorved problemet opstår).

Mig : ???
Du modsiger dig selv :))

For lyder det altså til at det er det ATM kort der er problemet.
Prøv Brians råd med PnP OS - har hørt før at det kan give problemer.

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 18-07-01 20:51

> For lyder det altså til at det er det ATM kort der er problemet.
> Prøv Brians råd med PnP OS - har hørt før at det kan give problemer.

> [...]

Yep! Det gjorde jeg så, men den stod allerede til "OFF". Så jeg tænkte: Lad
os da prøve at se hvad der så sker ved at slå funktionen til? Og vupti: DET
VIRKEDE SGU!!!! Så mange tak til Brian, og NG i det hele taget! Godt nok en
slags "omvendt" hjælp, men ikke desto mindre! Det problem har simpelthen
irreteret mig så forfærdelig længe, og taget så meget tid..... Nu er
spørgsmålet så bare: Hvad skal jeg nu give mig til??? Meeeeen..... Der
dukker jo nok et nyt problem op!!! Men TAK!!

Michael Jensen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-07-01 08:27

On Wed, 18 Jul 2001 21:51:17 +0200, "Michael Jensen"
<mjensen@paradis.dk> wrote:

>Hvad skal jeg nu give mig til??? Meeeeen..... Der
>dukker jo nok et nyt problem op!!! Men TAK!!

Gør som jeg: Jeg fandt ingen udfordring i at køre Win2k derhjemme, så
jeg skiftede til Linux. Nu er der igen masser at pille i.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-07-01 10:25

> Gør som jeg: Jeg fandt ingen udfordring i at køre Win2k derhjemme, så
> jeg skiftede til Linux. Nu er der igen masser at pille i.
>
> --

He-He, ja det kunne da i hvert fald være et alternativ!!!!!!

Michael

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-07-01 12:56

On Thu, 19 Jul 2001 11:25:24 +0200, "Michael Jensen"
<mjensen@paradis.dk> wrote:

>He-He, ja det kunne da i hvert fald være et alternativ!!!!!!

Det er rigtig sjovt, og en S.u.S.E 7.2 er faktisk rigtig nem at komme
igang med. Ikke fordi jeg agter at starte en religionskrig eller vil
agitere for andre produkter end hvad der er topic her.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476