20% af gadeludere HIV-smittebærere: TATOVE~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-08 13:27

20% af gadeludere HIV-smittebærere: TATOVER?

Måske Reden (kvindesagscenter på Vesterbro) overdriver når de mener at vide
at så mange piger er smittefarlige for de kunder, der ikke bruger kondom.

Ekstrabladsartiklen 1.2 har sikker viden om to sorte piger, der kom ind i
landet gift med dansk ulandsarbejder og som får etårige humanitære
opholdstilladelser, fordi de er HIV-smittede

EB-leder ønsker kommunalt samarbejde med politi, men der er næppe hjemmel
for at blande sig.

Det er især fulderikker der tør elske med en prostitueret uden at bruge
kondom, så "de ligger som de har redt".

Jeg har altid været tiltrukket af det forslag, som Glistrup luftede i 1982
om, at folk der HIV-testes og findes positive skal have en tatovering om det
nær kønsorganerne. Man skal stå ved sandheden - og hvis politiet forlanger -
som i gamle dage - at en luder lader sig undersøge, så indskærpes derved
situationens alvor og sendes et signal.

Kondomer går ikke i stykker og dengang jeg benyttede massageklinikker var
det især danske piger der nok sjældent er smittede. Men at udlændinge skaber
DK problemer er sikkert og værd at debattere om.

Fortidens tvungne synlige registreringer af spledalske og jøder er der ikke
lighed med i Glistrup-forslaget, for selv i en svømmehal er det let at
skjule tatovering ved tissemand eller skamlæber. Den bør suppleres med et
papir om, hvornår test er taget, og trykt så forfalskning er svær fx
plastikkort.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-02-08 13:50

On Fri, 1 Feb 2008 13:26:42 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jeg har altid været tiltrukket af det forslag, som Glistrup luftede i 1982
>om, at folk der HIV-testes og findes positive skal have en tatovering om det
>nær kønsorganerne.

1982 der lyder sgu interessandt - kom det som et lov forslag ?
jeg er bange for at du tager fejl hiv/aids var i sit svøbe i 1982 og
man var ikke helt klar over hvad der i grunden foregik ud over
påfalende mange bøsser begyndte at dø at et _ eller _ andet
så hvis Glistrup i 82 har stillet et lovforslag om noget der ikke var
på plads det lyder spænende

>Man skal stå ved sandheden -

Nu skal man ikke forveksle det optimale med det praktisk normale
grunden til at at de hiv smittede fik anonymitet mht derres sygdom var
slet og ret for at så mange som muligt kunne lade sig undersøge uden
at føle stemplet af den grund sygdom eller ej - dette blev
sandsyneligvis gjort ud fra den betragtning af de fleste mennesker
rummer etisk sans nok til ikke at ville overføre en dødelig sygdom til
andre - hvorfor anonymiteten havde større gevinst ind tab - hvad må
betragtiges som det væsentligeste i sygdomsbekæmpelse.

men der er faktisk faldet en dom jeg kender til hvor en eller anden
var klar over han var hiv posiktiv og afligevel overførte sygdommen
til en anden hvad der til den bedre del af min svigtene hukomelse
afødte en dom for varrige legemes beskadigelse !

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-08 11:49

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> påfalende mange bøsser begyndte at dø at et _ eller _ andet
> så hvis Glistrup i 82 har stillet et lovforslag om noget der ikke var

Måske var det 1986 og lovforslaget stilledes bestemt _ikke_ i folketinget
men som svar på spørgsmål, da Glistrup talte ved KU-møde

Men han var på forkant og havde skrevet langt partiprogram om at MAN SKAL
STÅ VED SANDHEDEN og registering bør være åben og aldrig slettes - i 1978

Overvågning kan han ikke få nok af - radiosendere på løsladte fanger og alle
biler ville minimere kriminalitet.

> [...]
> til en anden hvad der til den bedre del af min svigtene hukomelse
> afødte en dom for varrige legemes beskadigelse !

At jeg skriver 1982

(tak for fejlretning)

har følgende årsag. Mine seneste børns mor var lægesekretær på
Finseninstituttet, hvor der i 1982 forskedes i krættsygdommen Karposis
Sarkom som var den første måde man observerede AIDS i Danmark og det skete i
1982

Jeg havde dengang min gang på Glistrups kontor på Christiansborg og gav ham
min kones fotokopier af artikler fra Lancet m.m. om den ny skræmmende sygdom
så han var på forkant da den tyske minister Heidi Süssmeyer stillede
lovforslag om AIDS-tatovering og Fremskridtspartiet bakkede derfor op om
overlæge Hugh. Zackariae, Århus Universitet som modsatte sig
gammelpartiernes bøsse-adlydende flertal, som ønskede afskaffelse af
registreringspligt vedr kønssygdomme fordi de ikke ville have lys på deres
ny sygdom.

Som Eneste PARTI stillede Fremskridtspartiet forslag om registrering og det
nedstemtes, og Glistrup stillede spørgsmål, skrevet af mig, til vor
sundhedsminister om salg på apoteker af selvhjælps-test-kit vedr AIDS og HIV
og det afvistes totalt, for bøsser skulle have en million til rådgivning
omkring undersøgelse og diagnosticering og det gik de og brugte pengene på
PAN-selskabelighed og de fik den Medicinaldirektør fyret som afslørede dem.

Udlandet har haft gode erfaringer med selvhjælps diagnosticering af
kønssygdom - og receptfri RF486 piller til selvhjælps-abort - det er pjat at
der skal rådgivning som obligatorisk bestanddel af et sundhedstilbud.

En vigtig grund til, at jeg havde succes med Sædhjælpsfondets
sæddonorformidling i de år, var at hospitalerne havde som obligatorisk
forundersøgelse den bivirkningsbefængte hysterosalpingografi og det havde vi
selvfølgelig ikke. Frihed er privtiseringens adelsmærke.

Læger prakker os onde pakkeløsninger på.

Det er utrolig mange ting hvor Glistrup var "Den første advarer" og kun eet
lovforslag har han fortrudt, for han udviser rettidig omhu med al forskning
og er søn af en meget kristen fysik-kemi gymnasielærer så fornuften er i
højsædet, ikke de kortsigtede sentimantale medlidenhedsfølelser om at det er
synd for bøsserne at de drilles med "bøssepest" så de skal beskyttes via
hemmelighedskræmmeri.

Godt at SMS idag er supplement til anden smitteopsporing - det er helt efter
japanernes og Glistrups hoved

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 04:17

"Bo M. Mogensen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> andre - hvorfor anonymiteten havde større gevinst ind tab - hvad må
> betragtiges som det væsentligeste i sygdomsbekæmpelse.

Aldeles korekt. Og dette er både sundhedsvæsenets og politikernes
holdning til sagen. Hvis samfundet vil bekæmpe en epedimi, drejer
det sig om at opspore de smittede, ikke om at forfølge dem.

Men med hensyn til den etiske sans: En af mine venner har en søn
på 40, der er bøsse. Helt fint med mig, hvis ikke idioten tillige var
hysteriker og farer i flint, blot man stiller et forsigtigt spørgsmål,
der kunne tangere hans "seksuelle observans". Ved en frokost
kom vi ind på emnet HIV, og her udråber tåben med skinger
stemme en slags religiøst skriftsted, der stopper for al yderligere
debat: "Det er partnerens problem at beskytte sig mod HIV, ikke
den smittedes ansvar at fortælle det".

Jeg var målløs, men holdt min kæft, fordi jeg ikke ville ødelægge
selskabet. Nu spørger jeg NG: Har nogen af jer før mødt det
synspunkt, at det er omverdens ansvar at beskytte sig mod smitte
af hvad som helst, det være sig influenza eller gonorè?

> [...]
> til en anden hvad der til den bedre del af min svigtene hukomelse
> afødte en dom for varrige legemes beskadigelse !

En sjov og topic historie: Det handlede om en flot fyr fra Gambia,
der stod inde på Strøget i Kbh og underholdt folk med musik.
Han kunne også godt lide damer, og desværre blev en af dem
smittet med HIV og angav ham som smittekilde.

Da det viste sig, at gambianeren godt vidste, at han var smittet,
blev der rejst straffesag mod ham for bevidst legemsbeskadigelse.
Den forståeligt bitre dame satte en annonce i avisen, hvor hun
efterlyste andre damer, der eventuelt havde været i nærkontakt
med den flotte fyr. Til retssagen mødte der, så vidt jeg husker,
70 damer op i alle aldre! (Man kan jo godt tage hatten af for
gambianeren, selvom han har været et ualmindelig dumt svin).
Ingen af de 69 andre var dog blevet smittet. Og det siger lidt
om risikoen, når der er tale om hetero-sex.

Anklagemyndigheden måtte imidlertid droppe sagen, fordi de
fortidige love om "smitte med sexuelt overførte sygdomme" var
blevet ophævet, da man kunne helbrede syfilis og gonoré.
(Jeg måtte selv, da jeg første gang blev gift i 1964, underskrive
en tro-og-love erklæring om, at jeg aldrig havde haft nogen af
de "frække" sygdomme. De spurgte heldigvis ikke om fladbukke,
for her havde både damen og jeg måttet melde pas. Vi startede
vores bekendtskab med en fælles koloni!).

Efter denne frifindelse gik folketinget helt i koma, godt pushed
af Ekstrabladet. De vedtog så den såkaldte "gambianer-lov",
der gav fire års fængsel for at smitte andre med HIV. Den lov
er enten blevet ophævet eller blot blevet uaktuel, efter at man
nu kan holde folk i live i 50 år med medicin, selvom de er blevet
smittet. Der er altså ikke længere tale om uagtsomt manddrab.
Og ingen er nogensinde blevet dømt efter gambianer-loven.

V.h. -- Ib

Fra : Henning Lund

Dato : 01-02-08 17:30

Bo Warming tastede:
> [...]

> mener
> at vide at så mange piger er smittefarlige for de kunder, der

Ja

> [...]

Ja

> EB-leder ønsker kommunalt samarbejde med politi, men der er

OK

> Det er især fulderikker der tør elske med en prostitueret uden
> at
> bruge kondom, så "de ligger som de har redt".

Ok Det har du egenhændigt regnet ud?

> [...]
> sig
> undersøge, så indskærpes derved situationens alvor og sendes et

Så er vi tilbage til Glistrup, sig mig helt ærligt: Hvad vil du
opnå med dine indlæg i div. nyhedsgrupper? Er det en form for
selvtilfredsstillelse eller er det psykisk noget du er tvunget
til at gøre for at få hverdagen til at gå?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-02-08 18:14

On Fri, 1 Feb 2008 17:30:26 +0100, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

> [...]
>selvtilfredsstillelse eller er det psykisk noget du er tvunget
>til at gøre for at få hverdagen til at gå?

ha ha BW s veje kan være uransaglige og hans motivasion en gåde
for de fleste og bevares jeg forstår godt dem der ikke gider - men
hvis BW har lyst til at skrive - hvad han jo har så skal han da ha lov
til det - jeg finder periodisk fornøjelse i at gå min navne broder på
klingen når jeg synes han bliver for selv modsigene og det skal siges
til hans ros han tager kretik pænt ...

fut :

MvH Bo M Mogensen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 01-02-08 23:54

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller er det psykisk noget du er tvunget til at gøre for at få hverdagen

Undskyld men har du et bedre forslag, vi er mange der gerne så
tatoveringsordningen gennemført. Det ville formentlig løse HIV problemet for
de heteroroseksuelle.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-02-08 18:42

On Fri, 1 Feb 2008 23:54:28 +0100, "Poul Nielsen" <l@mail.tdc.dk>
wrote:

>Undskyld men har du et bedre forslag, vi er mange der gerne så
>tatoveringsordningen gennemført. Det ville formentlig løse HIV problemet for
>de heteroroseksuelle.

hvor man tror du så vil lade sig teste hvis de resikerede at blive
tatoverede ? ingen eller meget få !
hvad i praksis vil betyde at smitte ville eksplodere og behandlingen
ville gå i stå det dur ikke !

MvH Bo M Mogensen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-02-08 23:11

> hvor man tror du så vil lade sig teste hvis de resikerede at blive
> tatoverede ? ingen eller meget få !
> hvad i praksis vil betyde at smitte ville eksplodere og behandlingen
> ville gå i stå det dur ikke !

Det sagde man også om registrering af HIV positive, men sandheden er at folk
lader sig teste overalt i verden. Det er de nødt til.

Men at de brokker sig er en helt anden ting. Nu om stunder sender sender
unge bøsser sms er til hinanden når de er på bøssebar og fortæller at den
fyr de sidder og drikker med er HIV positiv. Det kan de HIV positive heller
ikke lide, men det redder liv og det er det der er pointen, at redde liv og
det er her er tatoveringsordningen er essentiel, hvis vi skal stoppe
smittespredningen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-02-08 02:36

On Sun, 3 Feb 2008 23:10:38 +0100, "Poul Nielsen" <l@mail.tdc.dk>
wrote:

>Det sagde man også om registrering af HIV positive, men sandheden er at folk
>lader sig teste overalt i verden. Det er de nødt til.

hvis 10 % af de hiv smittede afrikaner lader sig teste så er det højt
sat - de for det spreder det og dør af det - afrika har som det enste
kontinet ikke haft nogen befolknings tilvægst de sidste 25 år mener
jeg angiiveligt p.gr aids

> [...]
>ikke lide, men det redder liv og det er det der er pointen, at redde liv og
>det er her er tatoveringsordningen er essentiel, hvis vi skal stoppe

jo men selv om vi for den ide at det er en go ide med tatto på hiv
smittede så kan du vel realistisk talt ikke kunne forestille dig
tvangs tatovering af mennesker i dk i år 2008 ?

de sidste der blev det var fanger i kz lejer

MvH Bo M Mogensen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-02-08 23:41

> [...]
> tvangs tatovering af mennesker i dk i år 2008 ?
>
> de sidste der blev det var fanger i kz lejer

Hvis man ser på den kendsgerning at 70% af de der bliver smittet med syfilis
i dag er smittet af individer der er registreret HIV positive hvad skal man
gøre??-

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-08 15:24

On Tue, 5 Feb 2008 23:41:25 +0100, "Poul Nielsen" <l@mail.tdc.dk>
wrote:

>Hvis man ser på den kendsgerning at 70% af de der bliver smittet med syfilis
>i dag er smittet af individer der er registreret HIV positive hvad skal man
>gøre??

jeg skal ikke kunne sige hvad man kan gøre - men mht syfelis gonore
etc har man pligt v lov mener jeg - til at informere dem man har
eller måske har smittet

MvH Bo M Mogensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-02-08 00:50

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> sat - de for det spreder det og dør af det - afrika har som det enste
> kontinet ikke haft nogen befolknings tilvægst de sidste 25 år mener

Hvordan med dig selv. Jeg ved fra dine egne opgivelser at du har haft sex
med afrikanske prostituerede og haft sex med en massagepige fra Thailand her
for nyligt.

Kom du afsted til test efter de seancer?

/F