Vaskemaskinen vil ikke centrifugere :-(
Fra : A.Kaup

Dato : 31-01-08 07:25

Hej
Har en Bauknecht W8988 vaskemaskine, der ikke vil centrifugere.

Først fik jeg F7-fejlkode, der betyder noget i retningen af "problemer
med motoren" eller "dårlig kommunikation med motoren".
Den fik nye kul - og den trængte til det, men den er efterfølgende nu
begyndt med F11-fejlkoden, når der skal centrifugeres.
F11-fejlkoden betyder noget i retningen af fejl i kommunikationen,
eller fejl på printboardet. Det skulle efter sigende også være relæet
til dørlukkekontakten, der kan drille.

Fejlen kommer lige så snart tromlen skal til at op i omdrejninger -
lige meget om der centrifugeres på 400 eller 1600 o/min. Tidsdisplayet
samt nogle af dioderne på fronten begynder at blinke (som ved dårlig
forbindelse). 10-20 sekunder efter kommer med fejlmeldingen.
Billede af fronten når fejlen indtræffer er forsøgt vist her:
http://andreaskaup.dk/vaskemaskine.jpg

Jeg har forsøgt at finde dårlige forbindelser, samt hive lidt i alle
stik og ledninger når maskinen kører, men det stopper den ikke af. Jeg
har også haft kontakten til dørlåsen afmonteret og "kigget på den" men
den så umiddelbart fint ud.
Synes det lugter lidt af defekt printboard - men hvad siger I? Nogle
der har oplevet det samme, eller har andre forslag til fejlfinding? Et
nyt printboard koster vel i omegnen af 1500 kr, så det er jo ikke bare
lige at købe et nyt for at prøve

Mvh. - og på forhånd tak - Akaup.

Fra : MaG

Dato : 02-02-08 23:34

Hejsa!

Vores vaskemaskine, en Bosch Siemens kunne pludselig heller ikke
centrifugere, den fik en gang nye kul så har den været kørernde lige siden
Så måske er problemet slet ikke så stort og dyrt.

Hilsen
Maria

Fra : A.Kaup

Dato : 03-02-08 01:41

> Vores vaskemaskine, en Bosch Siemens kunne pludselig heller ikke
> centrifugere, den fik en gang nye kul så har den været kørernde lige siden
> Så måske er problemet slet ikke så stort og dyrt.

Hej Maria - prøv lige at læse tråden igen Bare de første 5-6
linier.
Mvh. Akaup.