OT: the dark side
Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-08 08:08

uuhaa - håber I vil krydse fingere, nu starter første dag i The Dark
Force tjeneste, første dag med Windows, Linux og Oracle databaser -
første dag i 8 år uden at være omgivet 24" iMac's, sorte MacBooks og
MacBook Pro'er, uden at kunne checke MacSoup, MacFixit, Mediamac, AFP548
osv, håber jeg klarer dagen igennem

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-08 08:12

spam@toitsu.dk (Michael Holm) writes:

> [...]
> første dag i 8 år uden at være omgivet 24" iMac's, sorte MacBooks og
> MacBook Pro'er, uden at kunne checke MacSoup, MacFixit, Mediamac, AFP548

Krydser da gerne fingre, men undrer mig over at du ikke eksplicit har
betinget dig at du skal have en Mac.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Esben

Dato : 01-02-08 10:19

> Krydser da gerne fingre, men undrer mig over at du ikke eksplicit har
> betinget dig at du skal have en Mac.

Det kan jeg kun tilslutte mig. Men jeg har nu selv lige sagt ja til et
job hvor det administrative arbejde, som er en hel del, skal laves på
PC, yak - hvor dybt kan man synke...?!

Men et support job med PC, no way...!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-08 22:45

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Det kan jeg kun tilslutte mig. Men jeg har nu selv lige sagt ja til et
> job hvor det administrative arbejde, som er en hel del, skal laves på
> PC, yak - hvor dybt kan man synke...?!
>
> Men et support job med PC, no way...!

Jeg skal ikke lave alm. PC bruger support, men er i en servergruppe, der
skal holde styr og forbedre servermiljø'et for forskellige systemer -
linux og windows servere..

Men dagen startede godt 3 klik i Internet Explore så gik den ned
men det bliver jo nok spændende alligevel, skal I næste uge finde ud af
hvilke kurser jeg skal på, et Oracle bliver det nok

Heldigvis er det fine mennesker på jobet, på trods af at de har siddet
med Windåzer ! Har et lille ur, formet som en iMac rev.b i grøn, som nu
står på bordet :)

Fra : Esben

Dato : 01-02-08 23:29

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> [...]
>
> Heldigvis er det fine mennesker på jobet, på trods af at de har siddet
> med Windåzer ! Har et lille ur, formet som en iMac rev.b i grøn, som nu

håber du bliver glad for jobbet - gode kolleger er sgu det vigtigste!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-08 22:45

> Krydser da gerne fingre, men undrer mig over at du ikke eksplicit har
> betinget dig at du skal have en Mac.

så havde jeg ikke fået job der Men man skal jo lærer om de mørke
sider af mennesket sind - så det går nok :)

Fra : Lyrik

Dato : 03-02-08 00:41

Den 01.02.2008 kl. 22:44 skrev Michael Holm <spam@toitsu.dk>:

> så havde jeg ikke fået job der Men man skal jo lærer om de mørke
> sider af mennesket sind - så det går nok :)
King James Bible.
Jeremiah 9:
21: For death is come up into our windows, and is entered into our
palaces, to cut off the children from without, and the young men from the
streets.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Michael Holm

Dato : 03-02-08 12:03

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> 21: For death is come up into our windows, and is entered into our
> palaces, to cut off the children from without, and the young men from the

Ja man behøver slet ikke gå til windows eller se Dexter på tv :)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-08 12:56

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> Det kan jeg kun tilslutte mig. Men jeg har nu selv lige sagt ja til et
> job hvor det administrative arbejde, som er en hel del, skal laves på
> PC, yak - hvor dybt kan man synke...?!

Det administrative skal udføres med regnestok? Eller kugleramme?

> Men et support job med PC, no way...!

Pjat. Du behøver ikke kunne meget andet end at sige "Ja, det er et
velkendt problem, vi anbefaler at reinstallere Windows".

http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20080108 (og omkringliggende dage)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-08 15:58

Michael Holm wrote:
> [...]
> første dag i 8 år uden at være omgivet 24" iMac's, sorte MacBooks og
> MacBook Pro'er, uden at kunne checke MacSoup, MacFixit, Mediamac, AFP548

Åh, din lille stakkel, vi lideer med dig.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-08 22:45

> Åh, din lille stakkel, vi lideer med dig.
>
> mvh. Erik Richard

Tak

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-02-08 08:42

spam@toitsu.dk (Michael Holm) writes:

> Jeg skal ikke lave alm. PC bruger support, men er i en servergruppe, der
> skal holde styr og forbedre servermiljø'et for forskellige systemer -
> linux og windows servere..

Nåh, det er jo stille og roligt. Så længe der ikke er direkte kundesupport.

> Men dagen startede godt 3 klik i Internet Explore så gik den ned

Hmmm, den slags sider plejer man da normalt at skulle nærstudere i sin
fritid.

Du må starte med at bestille en fuldt opdateret XP hos din it-afdeling.

> men det bliver jo nok spændende alligevel, skal I næste uge finde ud af
> hvilke kurser jeg skal på, et Oracle bliver det nok

Uh, Oracle... Glæd dig, Oracle er bare anderledes og autistisk.
Desuden er det min erfaring med Oracles værktøjer at man ikke skal langt
udenfor de trådte stier førend det bliver ... sært.

> Heldigvis er det fine mennesker på jobet, på trods af at de har siddet
> med Windåzer ! Har et lille ur, formet som en iMac rev.b i grøn, som nu
> står på bordet :)

Laver den så bootlyden ved timeslag?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Michael Holm

Dato : 03-02-08 12:03

> Nåh, det er jo stille og roligt. Så længe der ikke er direkte kundesupport.

nu må vi se :)

> Hmmm, den slags sider plejer man da normalt at skulle nærstudere i sin
> fritid.

skulle bare ind og se hvilken SonyE. tlf. jeg skulle vælge >

> [...]
> Desuden er det min erfaring med Oracles værktøjer at man ikke skal langt
> udenfor de trådte stier førend det bliver ... sært.

Det glæder jeg mig også vildt meget til!

> Laver den så bootlyden ved timeslag?

Dog ikke, men jeg skal poste et billlede mandag, taget med den nye SE
K850i fremragende mini kamera med tlf., når nu datteren har tabt Canon
PS-80 (og når man nu ikke kunne vælge en iPhone

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-02-08 16:28

> [...]

> første dag i 8 år uden at være omgivet 24" iMac's, sorte MacBooks og
> MacBook Pro'er, uden at kunne checke MacSoup, MacFixit, Mediamac, AFP548

May the horse be with you.

A Kingdom
A Kingdom
A Kingdom
for a Horse ...

Flemming Rubini

Fra : Michael Holm

Dato : 03-02-08 12:03

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> May the horse be with you.
>
> A Kingdom
> A Kingdom
> A Kingdom
> for a Horse ...

tak - det citat havde jeg helt glemt, brugte det i folkeskole en hel del
når noget drillede

Fra : Erik Dan

Dato : 03-02-08 06:00

"Michael Holm" <spam@toitsu.dk> wrote in message
> [...]
> første dag i 8 år uden at være omgivet 24" iMac's, sorte MacBooks og
> MacBook Pro'er, uden at kunne checke MacSoup, MacFixit, Mediamac, AFP548

Er du ikke lidt af en drama queen*?

*http://en.wiktionary.org/wiki/drama_queen

/ Dan

Fra : Michael Holm