Apple snyder visuelt med tykkelsen på "
Fra : Lyrik

Dato : 01-02-08 05:34

Det har ingeniørerne bevist:
http://ing.dk/artikel/84890

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-08 12:35

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Det har ingeniørerne bevist:
> http://ing.dk/artikel/84890

I krig, kærlighed og markedsføring gælder (næsten) alle tricks ;)

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-02-08 15:22

Lyrik skrev:
> Det har ingeniørerne bevist:
> http://ing.dk/artikel/84890

Det behøver man ikke være ingeniør for at regne ud, de skrå kanter på
undersiden skjuler jo den rette tykkelse så den ser super tynd ud...
Men tynd er den jo alligevel.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-08 15:36

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Det behøver man ikke være ingeniør for at regne ud, de skrå kanter på
> undersiden skjuler jo den rette tykkelse så den ser super tynd ud...
> Men tynd er den jo alligevel.

Derudover er det foto .. altså skal man regne med at det er mere eller
mindre fortegnet og altså ikke nytter noget at ingenørerne kommer med
deres skydelærer ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-02-08 18:04

> [...]

> Det behøver man ikke være ingeniør for at regne ud, de skrå kanter på
> undersiden skjuler jo den rette tykkelse så den ser super tynd ud...

Det vil jeg også sige. De er ikke for kloge, de ingeniører. Det er fordi
billedet er taget skråt oppefra, så man ikke se den buede kant under
computeren. Går man lidt ned på siden og ser billedet, der er taget lige
forfra, er det helt tydeligt, at det er sådan det hænger samme. Og hvad
er der galt i det? Sådan er de fleste bærbare computere lavet. Det er
stort set kun Apple, der har have bærbare computere i et firkantet
design med lodrette kanter, så tykkelsen helt tydeligt fremgår. Jeg så
lige hos Dell og Lenovo, og deres bærbare har også skrå bund fortil, så
forkanten virker meget tyndere, end computeren reelt er.
Men iiih nej, det er selvfølgelig ikke fordi ingeniørerne er
efter Apple. Det er bare os fanboys, der er paranoide.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 02-02-08 02:09

Den 01.02.2008 kl. 18:03 skrev "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk>:

> Men iiih nej, det er selvfølgelig ikke fordi ingeniørerne er
> efter Apple. Det er bare os fanboys, der er paranoide.
)) Yes!!

Ingeniørerne har en tråd som hedder "Apple-er det en religion?"

Tråden er ganske forbavsende at læse(bortset fra mit indlæg) og bestemt et
studie værd.
Samtlige ingeniører foretrækker Mac!

Selv om et af indlæggene hedder:
"Største fejlkøb!"(med henvisning til køb af en Mac):
http://ing.dk/artikel/85100#p98491

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-08 15:51

Lyrik wrote:
> Det har ingeniørerne bevist:
> http://ing.dk/artikel/84890

Åh, herregud da... Det er da lidt utroligt, hvad idioterne finder på for
at nedgøre Apples produkter...

Enhver 'idiot' med bare en smle sund fornuft og en lille smule kendskab
til fototeknik kan se, at de billeder, der er taget af MacBook Air, alle
er taget med et ekstremt vidvinkel objektiv, - såvidt jeg kan vurdere en
20mm eller 24mm. - Når man bruger en sådan optik, vil man helt klart
forrykke objektets perspektiv og målestoksforhold. Et objekt, taget med
en så ekstrem vidvinkel, vil helt klart præsentere sig bedst sat op mod
samme objekt taget med en optik med normal brændvidde...

- Og så 'glemmer' Ny Teknik åbenbart også, at der er forskel på en
engelsk tomme, en amerikansk og en dansk/svensk tomme.

UK inch = ca. 2,615 cm
US inch = ca. 2,521 cm
DK/SE tomme = ca. 2,540 cm

Så frem med regnestokken... - Sjovt nok tror jeg faktisk, at Mr. Steve
regner med US inch...

De svenskere er nu it' for knøw'...

mvh. Erik Richard

Fra : Tor S. Mehus

Dato : 01-02-08 21:51

> UK inch = ca. 2,615 cm
> US inch = ca. 2,521 cm
> DK/SE tomme = ca. 2,540 cm

Vrøvl!

--
Tor S. Mehus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-08 22:28

Tor S. Mehus wrote:

> Vrøvl!

Inden du kommer med en sådan udtalelse, ville det nok være på sin plads,
at du konsulterede en tabel over internationale ængde- og måldata... -
Ovennævnte er faktisk taget fra en sådan tabel!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-08 22:46

> [...]
> at du konsulterede en tabel over internationale ængde- og måldata... -
> Ovennævnte er faktisk taget fra en sådan tabel!

både en imperisk og US inch er 2.54 cm ... jeg ved ikke hvor du har de
andre tal fra men det må være en historiebog ..

<http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_customary_units#Units_of_len
gth>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-08 23:25

Thomas von Hassel wrote:

> både en imperisk og US inch er 2.54 cm ... jeg ved ikke hvor du har de
> andre tal fra men det må være en historiebog ..

> [...]

Det er faktisk taget fra en engelsk-dansk ordbog + et dansk leksikon....

mvh. Erik Richard

Fra : Tor S. Mehus

Dato : 01-02-08 23:21

> [...]
> at du konsulterede en tabel over internationale ængde- og måldata... -
> Ovennævnte er faktisk taget fra en sådan tabel!

<http://no.wikipedia.org/wiki/Tomme>
<http://nn.wikipedia.org/wiki/Tomme>
<http://da.wikipedia.org/wiki/Tomme>
<http://sv.wikipedia.org/wiki/Tum>
<http://en.wikipedia.org/wiki/Inch>
<http://mdmetric.com/tech/cvtcht.htm>
<http://www.metric-conversions.org/length/inches-to-centimeters.htm>
<http://home.clara.net/brianp/conversion.html>
.... og så videre.

Du sier selv: «Så frem med regnestokken... - Sjovt nok tror jeg faktisk,
at Mr. Steve regner med US inch...». Han gjør nok det. Dersom du tar
frem kalkualtoren i OS X og konverterer fra tomme til centimeter så ser
du hva Apple regner med.

--
Tor S. Mehus