Transport af MySQL table til anden db
Fra : Marilú Ebner + Bjarn~

Dato : 15-07-01 15:42

Gents,

Jeg har en MySQL db online og en hjemme på en labtop. Nu er online db'en
efterhånden temmelig gammel i forhold til den på labtoppen og så tænkte
jeg, at det må være muligt at kopiere tabels fra labtoppen til online
db'en.

Hvad hedder det ? / er der en komando ?/ hvor står det i manualen ?

Med venlig hilsen
Bjarne / Köln

Fra : Thor Dreier

Dato : 15-07-01 16:42

> [...]
> db'en.
> Hvad hedder det ? / er der en komando ?/ hvor står det i manualen ?

Tag et kig på mysqldump. Noget i retningen af:

--
http://dreier.nu/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,

Fra : Marilú Ebner + Bjarn~

Dato : 15-07-01 21:34

Tak !
er mysqldump et externt program ? > når jeg prøver "mysqldump -u
linie 1, lige i nærheden af "> mysqldump -u <bruger> -p<passwd>
<database>"...?

nå, jeg skal lige på arbejde en uges tid...

Med venlig hilsen
Bjarne / Köln

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-07-01 21:54

Marilú Ebner + Bjarne Jensen wrote:

> når jeg prøver "mysqldump -u
> linie 1, lige i nærheden af "> mysqldump -u <bruger> -p<passwd>
> <database>"...?

mysqldump er ikke en SQL-kommando. Det er et program, som skal køres på
kommandolinjen

Eksporter data:
mysqldump -ubruger -padgangskode databasenavn > mysqldump.txt

Importer data:
mysql -ubruger -padgangskode databasenavn < mysqldump.txt

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Marilú Ebner + Bjarn~

Dato : 30-07-01 00:31

Gents,

Nå, det tog lidt tid men her er jeg igen (med et nyt spørgsmål):

> Eksporter data:
> mysqldump -ubruger -padgangskode databasenavn > mysqldump.txt

Det ser ud til at virke. I hvert fald har jeg nu lagt en .txt fil på et
ikke-offentligt online-directory, men

> Importer data:
> mysql -ubruger -padgangskode databasenavn < mysqldump.txt

kan jeg ikke få til at funke. Det eneste jeg får ud af det er, well...
ingenting.

Jeg antager det skal køres direkte fra shell og ikke i mysql-monitor ?

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Marilú Ebner + Bjarn~

Dato : 04-08-01 22:16

OK, efter en laaaaaang omvej over manglende file privilege og en total
sletning af databasen (det var bare et klik i mysqlfront - ingen
fortrydelsesret :) så begynder det at falde på plads (ting tar tid :)

mysqldump.txt er jo ikke andet end en go gammeldavs ascii tekstfil

så det der manglede var, at DROP TABLE på alle tables og en linie i
toppen på mysqldump.txt: "use database;"

Med venlig hilsen og tak (selv om I ikke altid er lige nemme at forstå )

Bjarne

Fra : Henrik Hansen

Dato : 16-07-01 10:50

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> wrote:

> Tag et kig på mysqldump. Noget i retningen af:

Du kan også tage en kigger på mysqlfront (mysqlfront.de kun for
windows), der har en funktion til at kopiere en database til en ny
database, det er lidt hurtigere en mysqldump.

--
Henrik Hansen