MS Windows
briani 27239
dual boot vista>xp pro og xp pro>vista
Fra : hjmm

Dato : 01-02-08 16:31

har en bærbar med vista og kunnne godt tænke mig og få dual boot på den så
jeg også får xppro,samt har jeg en stationær hvor ønsket er den anden vej
der er xppro men vil gerne have vista ultimate,har fundet et link
http://apcmag.com/5023/dual_booting_xp_with_vista

men kan ikke se hvorfor jeg skal shrinke partionen hvis jeg nu feks har
2*20gb (en som primær og den anden som udvidet) kan man så ikke bare lægge
feks vista ind på den udvidet del

eller findes en dansk guide

håber på lidt hjælp på forhånd tak
mvh sloth

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-08 16:58

"hjmm" <sloth2@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 2*20gb (en som primær og den anden som udvidet) kan man så ikke bare lægge
Hvis din harddisk allerede er delt op i to behøver du ikke shrinke
partionen.
Det er ikke noget problem at installere Vista på f.eks D drevet på din XP
forudsat at det er en "rigtig" Vista du har og ikke noget recovery halløj.
Den anden vej med XP efter Vista er mere tvivlsom.
Du linker selv til en side der forklarer hvordan man kan gøre
Men jeg fandt aldrig ud af det.
Så jeg smed en harddisk til i Pc'en og afbrød Vista disken og installerede
XP
Så nu kan jeg vælge bootdisk via Bios det funker fint.

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : hjmm

Dato : 01-02-08 18:57

Bjarne skrev

hej bjarne
ja det var selvfølgelig en mulighed i den stationær men den bærbar men tak
for dit svar
mvh sloth

Fra : Helgi

Dato : 02-02-08 04:41

"hjmm" <sloth2@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> 2*20gb (en som primær og den anden som udvidet) kan man så ikke bare lægge

Jeg har læst den guide du linker til men jeg anbefaler metoden i denne guide

http://www.syschat.com/dual-boot-vista-xp-vista-already-1946.html