Mystiske hits på webserver
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-02-08 14:22

Min webserver få jævnligt hits fra en bruger, der søger efter en /pdf/
folder på min server. Hvad går dette ud på?

HTTP_USER_AGENT: Microsoft-WebDAV-MiniRedir/5.1.2600
REMOTE_ADDR: 80.163.33.66
REMOTE_PORT: 1124

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-02-08 15:12

Den Fri, 01 Feb 2008 14:21:56 +0100 skrev Christian R. Larsen:

> [...]
> folder på min server. Hvad går dette ud på?
>
> HTTP_USER_AGENT: Microsoft-WebDAV-MiniRedir/5.1.2600 REMOTE_ADDR:

Har du tidligere et eller andet sted linket til en fil på din server?
Min webserver får ofte "besøg" af folk der sniffer efter alt muligt, så
sørg for at have dine porte godt beskyttet.

http://www.webyield.net/domainquery.html

MVH.
Karl Erik.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-02-08 15:29

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

>Min webserver få jævnligt hits fra en bruger, der søger efter en /pdf/
>folder på min server. Hvad går dette ud på?

De sidste tre år har min webserver fået lige knap 90.000 "mærkelige"
requests. Det er en 50-100 stykker om dagen.

De er jo ikke farlige eller noget, så jeg ignorerer på livet løs.

Mvh.
   Klaus.