MS Windows
briani 27239
Vista husker ikke (samba-)passwords
Fra : Leif Neland

Dato : 29-01-08 23:13

Jeg har et par vista'er i hjemmenetværket, og en samba-server.

Der er brugernavn og password på brugerne på vista'erne, og
brugernavn/password på samba-serveren. Altså på user-level, ikke
share-level.

Når jeg vil koble mig til serveren, spørger vista om brugernavn og
password, og jeg krydser pænt af i "Husk password". Men alligevel er
password glemt til næste gang.

Kan man mon gøre noget ved det?

Leif

Fra : Jim

Dato : 30-01-08 15:40

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg vil koble mig til serveren, spørger vista om brugernavn og
> password, og jeg krydser pænt af i "Husk password". Men alligevel er

Gå ind i internetindstillinger, derefter fanebladet indhold og klik så på
indstillinger for autofuldførelse.
Se om du kan vinke nogle felter af, så den husker dine koder.
Måske er det der, problemet ligger..
Måske tager jeg fejl.. Men prøv..

Mvh.

Fra : Leif Neland

Dato : 31-01-08 10:17

Jim skrev:
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Gå ind i internetindstillinger, derefter fanebladet indhold og klik så på
> indstillinger for autofuldførelse.

Tak for indsatsen, men det har ikke noget med internet at gøre, og den
indstilling du tænker på står under "indstillinger" -> "Sikkerhed".

Det er på lokalnetværk, og problemet opstår, når jeg vil tilgå en
filserver på lokalnettet.

Leif

Fra : Jim

Dato : 31-01-08 10:36

> [...]
> indstilling du tænker på står under "indstillinger" -> "Sikkerhed".
>
> Det er på lokalnetværk, og problemet opstår, når jeg vil tilgå en

Ok.. Så misforstod jeg..
Beklager..

Håber du finder en løsning.

Mvh.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-02-08 01:52

"Leif Neland" wrote

> [...]

> Når jeg vil koble mig til serveren, spørger vista om brugernavn og
> password, og jeg krydser pænt af i "Husk password". Men alligevel er

Netværkssikkerhedszoner styres i IE, så tilføj serveren i websteder du
har tillid til i IE.

Det er vist ikke nok hvis din samba-server er opsat i et andet subnet
end dine klient-maskiner anvender, men det er de forhåbentlig ikke.