MS Windows
briani 27239
bluetooth
Fra : Jørgen

Dato : 27-01-08 15:29

Jeg vil installere Bluetooth forbindelse i WinXP til min mobiltelefon.

Der findes også en strålende vejledning til, hvordan det gøres. Den
refererer til Kontrolpanelet. Der skal jeg opsøge punktet, der hedder
Bluetooth-Enheder.
Men det afsnit er der slet ikke i min nyinstallerede XP.Home version 2002,
SP2

Der skrives i programmet, at man ikke behøver at indlæse andre drivere. Det
har Windows. Men der ses ikke noget i Kontrolpanelet.

Hvordan kommer jeg videre?
Mvh Jørgen

Fra : Klaus H

Dato : 27-01-08 16:21

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i en meddelelse news:479c9524$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Der skrives i programmet, at man ikke behøver at indlæse andre drivere. Det
> har Windows. Men der ses ikke noget i Kontrolpanelet.

Er din PC udstyret med BT, ellers skal du have et BT kort i den på en eller anden måde - ISC, PCMCIA-kort eller andet.

Klaus H

Fra : Jørgen

Dato : 27-01-08 16:39

Er din PC udstyret med BT, ellers skal du have et BT kort i den på en eller
anden måde - ISC, PCMCIA-kort eller andet.

Klaus H

***********************

Taler du hardware? Jeg har den lille patron, jeg har brugt i den gamle
maskine. Den er sat i et USB-stik bagpå.

Hjælpefunktionerne i Windows siger, jeg skal gå ind i Bluetooth i
Kontrolpanelet. Derfor må jeg antage, at den er der et eller andet sted.

For et par dage siden startede jeg Outlook Express op. Den var der heller
ikke. Så fik jeg rådet at gå i Start - Kør og skrive C:\Programmer\Outlook
Express\msimn.exe (ell.lgn.) og sende den. Så kom den frem. Den har altså
været i programmet.

Det håbede jeg også, at Bluetoothdriveren var. Det er nok noget software,
den mangler???
Jørgen

Fra : Klaus H

Dato : 27-01-08 16:52

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i en meddelelse news:479ca588$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> været i programmet.
>
> Det håbede jeg også, at Bluetoothdriveren var. Det er nok noget software,

Mon ikke du fik en CD med din BT-dongle.

Klaus H

Fra : Jørgen

Dato : 27-01-08 18:28

Mon ikke du fik en CD med din BT-dongle.

Klaus H

*****************

Nej. Det gjorde jeg ikke. Men hvis det bare er lidt software, mon jeg så
ikke kan hente den fra Nettet?
Jeg har kigget i Google, men der fandt intet.
Jeg har en mistanke om, at den befinder sig på CD'en lige som Outlook
Express, men hvordan hiver jeg den ud?
Jørgen

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 27-01-08 18:53

> [...]
>
> Der skrives i programmet, at man ikke behøver at indlæse andre drivere.
> Det har Windows. Men der ses ikke noget i Kontrolpanelet.

hej
prøv at fjerne donglen evt. genstart. sæt så donglen i så skulle windows
poppe op med ny hardware fundet.
den er ikke let at have med at gøre.
hent hellere bluesoleil.2.3_standad_realease fra www.bluesoleil.com
den funker du skal ikke indstille noget andet end password,brug tal det er
ikke til at fine udaf bogstaver.
mvh
poul

Fra : Lyrik

Dato : 29-01-08 01:37

Den 27.01.2008 kl. 15:28 skrev Jørgen <laybourn@c.dk>:

> [...]
> Det
> har Windows. Men der ses ikke noget i Kontrolpanelet.

Jeg har haft problemet i XP.
Du må ikke! installere nogle bluetooth drivere!

Den eneste fungerende bluetoothdriver til XP er den der er med i
servicepakke2.
Har du servicepakke2, så har du fungerende bluetooth. Fungerer det ikke-så
kan du ligeså godt opgive! Ingen af de eksisterende medfølgende cd-er
virker! Kun servicepakke2 og intet andet.
Så kan der være programmer og andet fnidder til en mobiltelefon. Nogle er
jo DRM begrænsede og vil kun tale med sin egen software.(forhåbentlig ikke
din)-men så må den irriterende software installeres.
Men prøv din telefon=send over bluetooth og se om PC modtager filen.
Software kan du søge på nettet til telefonen, men pas på fremmede
bluetoothdrivere. Da jeg eksperimenterede og søgte på nettet var
forklaringen:"Kun den BT der er i servicepakke2!"

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Jørgen

Dato : 29-01-08 23:56

> [...]
> bluetoothdrivere. Da jeg eksperimenterede og søgte på nettet var
> forklaringen:"Kun den BT der er i servicepakke2!"

*************************

Ja, men hvad gør jeg, når Bluetoothgruppen slet ikke eksisterer i
Kontrolpanelet?
XP-versionen er fra 2002. Det er måske årsagen.
Jeg har i min desperation forsøgt at lægge den medfølgende driver ind. Det
lykkedes heller ikke: Den siger, den mangler en .dll-fil.
Driveren vises heller ikke i Kontrolpanelet (slet software), så jeg kan få
den ordentligt ud igen.
Er der ikke en programstump, man kan finde og downloade, så jeg kan få den
manglende Bluetooth-gruppe ind i Kontrolpanelet.

Jørgen

Fra : emj

Dato : 30-01-08 00:14

Jørgen skrev:

>XP-versionen er fra 2002. Det er måske årsagen.
Ikke hvis du har opdateret med SP2
Du skal have SP2 for at få Bluetooth.

>Er der ikke en programstump, man kan finde og downloade
Søg efter Widcomm på din HD eller installerer SP2

Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 30-01-08 00:37

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Ikke hvis du har opdateret med SP2
> Du skal have SP2 for at få Bluetooth.

> Søg efter Widcomm på din HD eller installerer SP2
>
> Hilsen emj

********************
Der er SP2 i den. Den er leveret med SP2.
Mener du, at Bluetooth altid har været inkluderet i SP2?
Mvh Jørgen

Fra : emj

Dato : 30-01-08 08:26

Jørgen skrev:

>Mener du, at Bluetooth altid har været inkluderet i SP2?

Ja

Prøv at kikke på din installationscd i stifinder om du ikke kan finde
den der.

Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 30-01-08 12:44

> Prøv at kikke på din installationscd i stifinder om du ikke kan finde
> den der.
>
> Hilsen emj

*****************************

Der er en masse Tilbehør og Funktioner, bl.a.

Musemarkører
Lommeregner
Udklipsholder
Paint
Tapet på Skrivebordet
Tegnoversigt

- men ikke et ord om Bluetooth.

Er det måske en ide at prøve at finde SP2 på Nettet og prøve, om man kan
downloade den.
Skal jeg slette den nuværende SP2 først i Kontrolpanelet? Den findes ikke i
Kontrolpanelets liste over software, man kan slette.

Men højreklik på Denne Computer - Egenskaber - Generelt fortæller mig, at
SP2 er installeret.

Mvh
Jørgen

Fra : emj

Dato : 30-01-08 18:21

Jørgen skrev:

>Der er en masse Tilbehør og Funktioner, bl.a.
OSV,

Jeg bad dig søge efter filen

Widcomm

Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 30-01-08 12:48

> Ja
>
> Prøv at kikke på din installationscd i stifinder om du ikke kan finde
> den der.
>
> Hilsen emj

******************

På installationsdisketten står skrevet, at programmet indeholder SP2

Fra : emj

Dato : 30-01-08 18:22

Jørgen skrev:

>På installationsdisketten står skrevet, at programmet indeholder SP2

Ja, og så har du vel også opdateret SP2 løbende, så din Windows er
uptodate - ikk?

Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 30-01-08 21:29

> Ja, og så har du vel også opdateret SP2 løbende, så din Windows er
> uptodate - ikk?
>
> Hilsen emj
********************************

Et eller andet sted har jeg givet grønt lys for, at Windows må gå ind og
opdatere, hvad der er nødvendigt undervejs.

Men jeg har ikke selv opsøgt en opdatering af Windows XP eller af Service
Pack 2.
Det mener jeg da kommer af sig selv???
- eller ???

Jørgen

Fra : emj

Dato : 31-01-08 00:06

Jørgen skrev:

>Men jeg har ikke selv opsøgt en opdatering af Windows XP eller af Service
>Pack 2.
>Det mener jeg da kommer af sig selv???
>- eller ???

Du kan da ikke undgå at opdage om du får opdateret. Det er ikke
småting, der skal hentes hjem i opdateringer.
Du kunne jo prøve at opdatere, så viser det sig om du mangler noget.
Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 31-01-08 00:35

> Du kan da ikke undgå at opdage om du får opdateret. Det er ikke
> småting, der skal hentes hjem i opdateringer.
> Du kunne jo prøve at opdatere, så viser det sig om du mangler noget.
> Hilsen emj

Jeg kender det fra det gamle program. Der kom noget en gang imellem. Jeg har
kun haft det nye program i få dage, og der er ikke kommet noget af sig selv
endnu.

Det er nok ikke en dårlig ide, hvis man kan hente noget selv, Men hvor gør
man det?

Jeg ville formattere den gamle maskine ved at køre program-CD'en. Det kunne
slet ikke lade sig gøre. Den sagde, at det program, jeg ville lægge ind var
meget ældre end det, jeg ville slette. Det VAR det samme program. Det var
bare blevet opdateret af Windows så mange gane, at det åbenbart var meget
nyere.

Jørgen

Fra : emj

Dato : 31-01-08 11:31

Jørgen skrev:

>Det er nok ikke en dårlig ide, hvis man kan hente noget selv, Men hvor gør
>man det?
Start/Hjælp of support/Vælg opgave

....og så er Windows ikke et program, men et styresystem.

Hilsen emj

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-01-08 13:03

Den 31-01-08 11.30 skrev emj følgende:

> ...og så er Windows ikke et program, men et styresystem.

Når vi nu er ude i flueknepperi, så /er/ Windows skam et program. Det er
så til gengæld af en særlig type programmer, der kaldes styresystemer,
fordi de kan virke som mellemled mellem hardwaren og andre programmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Ole Bole

Dato : 31-01-08 15:52

"emj" <emj@> skrev i meddelelsen

> Start/Hjælp of support/Vælg opgave
>
> ...og så er Windows ikke et program, men et styresystem.
>
> Hilsen emj

nå - hvad er det så?

det er ski da et program på min HD der styrer hele balladen

Fra : Jørgen

Dato : 30-01-08 15:51

Det er endelig lykkedes.

Jeg så ingen tegn overhovedet på, at der var Bluetooth i den.
Så købte jeg en ny USB-dongle (Sonofon - 99 kr) for bare at prøve et eller
andet. Den gamle dongle havde jo virket, til jeg slukkede den gamle maskine.
Da den nye Dongle kom i, kom det eftertragtede Bluetooth-symbol i
Kontrolpanelet med det samme.
Jeg begriber det ikke.
Nu er alt installeret, og jeg er i gang med at føre billeder fra telefonen
til PC'en
Tak for din ulejlighed.
Mvh Jørgen