Giga bug i Leopard?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-01-08 18:25

Hvis jeg unmounter et app eller et drev, lukker finder ned hver gang
efterfølgende. Er det noget som den er sat til pr. default, er mit
system fucked up, eller skyldes det noget helt tredje?

Thomas Schreiber

Fra : Karl Antz

Dato : 26-01-08 18:29

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Hvis jeg unmounter et app eller et drev, lukker finder ned hver gang
> efterfølgende. Er det noget som den er sat til pr. default, er mit
> system fucked up, eller skyldes det noget helt tredje?

det må være noget andet - jeg unmounter drev med jævne mellemrum,
aldeles uden problemer.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-01-08 18:45

On 2008-01-26 18:28:37 +0100, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> det må være noget andet - jeg unmounter drev med jævne mellemrum,
> aldeles uden problemer.

Ok. Jeg kan se at der flere andre ting som ikke spiller max, og
generelt kører leo ret langsom på min macbook. Jeg smider Tigeren på
igen tror jeg. Men hvad, det skader vel ikke at prøve et nyt os

Thomas Schreiber

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-01-08 18:50

Thomas Schreiber wrote:

> Ok. Jeg kan se at der flere andre ting som ikke spiller max, og generelt
> kører leo ret langsom på min macbook. Jeg smider Tigeren på igen tror
> jeg. Men hvad, det skader vel ikke at prøve et nyt os

Har du opgraderet fra Tiger til Leopard? I så fald, prøv en 'ren'
installation.

Har du desuden installeret 10.5.1?

Jeg havde også problemer med at ejecte drev - det løste 10.5.1.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-01-08 09:54

On 2008-01-26 18:50:09 +0100, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:
> Har du opgraderet fra Tiger til Leopard? I så fald, prøv en 'ren' installation.
>
> Har du desuden installeret 10.5.1?
>
> Jeg havde også problemer med at ejecte drev - det løste 10.5.1.

Clean install. Jeg har smidt Tiger på igen. Leopard kører ikke ret godt
på min 2ghz duo core 2 / 2GB ram macbook

Thomas Schreiber

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-08 11:14

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Clean install. Jeg har smidt Tiger på igen. Leopard kører ikke ret godt
> på min 2ghz duo core 2 / 2GB ram macbook

Ja, jeg har ingen problemer med Leoparden på min 2 GHz Intel Core 2 Duo
med 2 GB RAM og 160 GiB harddisk.

Ellere rettere, de problemer jeg har er relateret til forbindelsen til
min Leopard Server, når det drejer sig om kalender mv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 26-01-08 22:10

> [...]

> generelt kører leo ret langsom på min macbook. Jeg smider Tigeren på
> igen tror jeg. Men hvad, det skader vel ikke at prøve et nyt os

Afvent da også lige 10.5.2 - 468 MB fixes og upgrades....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-01-08 22:29

Esben wrote:

> Afvent da også lige 10.5.2 - 468 MB fixes og upgrades....

OMG - sidst jeg læste rygter, var det ~350MB. Det ender da med, at Apple
må til at sende skiver ud til folk med sløve forbindelse ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-01-08 22:42

Peter Farsinsen skrev:

> OMG - sidst jeg læste rygter, var det ~350MB. Det ender da med, at Apple
> må til at sende skiver ud til folk med sløve forbindelse ;)

Dutter ikke, deres brugere har jo ikke nogle drev til skiver inden længe

Minder lidt om MS SP1/SP2

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-01-08 23:00

Henry Lerche Madsen wrote:

> Dutter ikke, deres brugere har jo ikke nogle drev til skiver inden længe

Ha ha. Hønen og ægget om igen. Ifølge rygterne sku' deling af optiske
drev komme i 10.5.2. ... ja, ja. Jeg ved godt at Air købere formentlig
får det med på en dvd ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Esben

Dato : 27-01-08 15:12

> Ha ha. Hønen og ægget om igen. Ifølge rygterne sku' deling af optiske
> drev komme i 10.5.2. ... ja, ja. Jeg ved godt at Air købere formentlig
> får det med på en dvd ;)

Jeg afventer 10.5.2 før 10.5 opgradering bl.a. for at slippe for de
værste æstetiske bommerter i 10.5, som skulle kunne tæmmes i 10.5.2.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-01-08 15:22

Esben wrote:

> Jeg afventer 10.5.2 før 10.5 opgradering bl.a. for at slippe for de
> værste æstetiske bommerter i 10.5, som skulle kunne tæmmes i 10.5.2.

Hvis du er så meget hotkey-man, er det da ligemeget, at stacks har nogle
dumme ikoner og at docken er grim. Det bruger du vel ikke alligevel?
Hvad er der ellers af æstetiske bommerter?

Pt. har jeg finder, QuickSilver og Trash i min dock. Den må gerne være
3D og grim for min skyld - jeg bruger den kun når QS crasher ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Esben

Dato : 27-01-08 15:29

> Hvis du er så meget hotkey-man, er det da ligemeget, at stacks har nogle
> dumme ikoner og at docken er grim. Det bruger du vel ikke alligevel?

Troede heller ikke at docken ville være af betydning for mig, da jeg
migrerede til OS X, men jeg har det nu bedst med at den er fremme (i
højre side naturligvis), måske fordi den minder mig om alle de ting jeg
i min multitaskende distræthed (se
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/fritid/article463136.ece) er i gang
med, eller ikke kan lade være med at tjecke, fx denne her
nyhedsgruppe...

> Hvad er der ellers af æstetiske bommerter?

Menulinien, vel... Har ikke brugt 10.5 ret meget...

> Pt. har jeg finder, QuickSilver og Trash i min dock. Den må gerne være
> 3D og grim for min skyld - jeg bruger den kun når QS crasher ;)

OK!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-01-08 16:21

Esben wrote:

> http://politiken.dk/tjek/dagligliv/fritid/article463136.ece) er i gang

Hæh - det kommer egentlig ikke bag på mig. Nu fik dit link mig f.eks.
hevet væk fra arbejdet, og nu kan jeg ikke huske, hvad jeg havde gang i ;)

> Menulinien, vel... Har ikke brugt 10.5 ret meget...

Nåja, den har jeg egentlig glemt/lært at leve med. Det afhænger MEGET af
det valgte baggrundsbillede. De to jeg ruller med lige nu, får
menulinjen til at se 'normal' ud.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-08 16:30

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> migrerede til OS X, men jeg har det nu bedst med at den er fremme (i
> højre side naturligvis), måske fordi den minder mig om alle de ting jeg

<http://asm.vercruesse.de>

Er langt bedre ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 27-01-08 19:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> <http://asm.vercruesse.de>
>
> Er langt bedre ...

Sjovt nok, så: de ting den kan specielt, bruger jeg Quickeys til. Når
jeg fx åbner Disk Utility via genvej, gemmer den altid alle andre
programmer, et tiltag jeg har for at gøre de ting, jeg gør dér mere
fokuseret...

Og så har de fleste programmer genvejen Æble-alt-H og hvis de ikke har
den, så laver jeg den...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-08 06:44

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Sjovt nok, så: de ting den kan specielt, bruger jeg Quickeys til.

Den giver os den gamle, velkendte pulldown menu tilbage, med åbne
programmer ... det er det jeg bruger den til.

Så slipper man også for dock'en ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 28-01-08 08:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den giver os den gamle, velkendte pulldown menu tilbage, med åbne
> programmer ... det er det jeg bruger den til.
>
> Så slipper man også for dock'en ...

Har du så fundet en måde at deaktivere docken helt? - ellers hjælper det
jo ikke...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-08 09:03

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Har du så fundet en måde at deaktivere docken helt? - ellers hjælper det
> jo ikke...

Næh, men man kan jo skjule den, endda så lille sommuligt, og øverst oppe
under menuerne der ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : thohei

Dato : 27-01-08 12:19

> [...]
> fokuseret...
>
> Og så har de fleste programmer genvejen Æble-alt-H og hvis de ikke har

Jeg har svært ved at få Quickeys til at virke ordenligt med 10.4(11).
Ofte kan den ikke skirve automatiseret tekst. Men det kommer og går.
Nogen gange virker det andre ikke. Jeg opgiver QK nu selvom jeg har
haft det i rigtig mange år. Må prøve Kagi. Kan den det samme?
Thomas