Kollonnebredde
Fra : Morten

Dato : 26-01-08 14:53

Har købt nogle printeretiketter
På arket er der tre 3 x 8 etiketter
...og på omslaget står der at etiketterne er 63,5 x 33,9 mm

Nu troede jeg så at jeg kunne lave noget excel-halløjs, ved at formater
kollonnebredden til 63.5 mm og rækkehøjden til 33,9 mm

MEN det går helt galt..

Formateringen er åbenbart hverken i mm eller cm, men bare et eller andet
forholdstal.

Tager jeg fejl, eller skal jeg indstille et-eller-andet for at jeg kan få
mine 3 x 8 celler formateret om til celler á 63,5 x 33,9 mm ??

/Morten

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 26-01-08 15:47

Hej Morten.

For mig at se, har du 3 muligheder.
1. Skaf et labelprogram. Følger sommetider med labels.
2. Jeg forudsætter, at du har Word, så hvorfor ikke bruge det der er
indbygget her.
3. Få fingeren ud , en stak A4 papir og så juster kolonner / rækker til
du har det ønskede resultat. Nu ved jeg ikke hvad du vil/skal printe, men
jeg tror ikke det er besværet værd at benytte Excel. Du skal også være
opmærksom på, at du ikke bare kan skifte printer.

Jeg ville se nærmere på løsningsmodel 2 og evt. rette forespørgsel i NG,
dk.edb.tekst.ms.word

Prøv evt.:
http://www.gmayor.com/Numbered_labels.htm

Jørgen Bondesen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-01-08 23:13

Morten wrote:
> [...]
>
> Tager jeg fejl, eller skal jeg indstille et-eller-andet for at jeg
> kan få mine 3 x 8 celler formateret om til celler á 63,5 x 33,9 mm ??

Du har helt ret. Kolonnebredden i Excel måles i gennemsnitsbogstaver i
standardskrifttype og -størrelse.
8,43 svarer til 8,43 n'er.

Rækkehøjden måles i punkter. En rækkehøjde på 12,75 svarer såldes til en
skriftstørrelse på 12,75 pkt, svarende til ca. 0,4497 cm.

Det kan lade sig gøre at lave celler i en bestemt størrelse i Excel, men det
er pokkwers besværligt og anbefaler at du bruger Jørgens forslag og vælger
Word i stedet.

Jan