Grupper & adgang
Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-08 11:04

Jeg forsøger at sætte en CalDAV server op på min MacOS X 10.5.1 Leopard
Server, men har problemer med det, selv omd et burde have fungeret
umiddelbart.

Når jeg logger på fra min iCal 3.0 [Leopard] får jeg at vide at der er
problemer med userid/passwd, selv om jeg på anden måde umiddelbart kan
logge på.

Og når jeg ser på hvor klientens data bliver gemt, så er det i en fil i
et underkatalog til

/Library/CalendarServer/Documents.

Men prøv nu at se her på serveren:

=
Last login: Fri Jan 25 10:50:19 on ttys003
server admin$ cd /Library/CalendarServer
server:CalendarServer admin$ groups
staff workgroup com.apple.access_web com.apple.access_dns admin
_calendar com.apple.access_smb com.apple.access_screensharing
com.apple.access_mail com.apple.access_chat com.apple.access_afp
com.apple.access_vpn com.apple.access_backup com.apple.access_calendar
server:CalendarServer admin$ ls -l
total 0
drwxrwx--- 4 _calendar _calendar 136 Dec 1 15:59 Documents
server:CalendarServer admin$ cd Documents
-bash: cd: Documents: Permission denied
server:CalendarServer admin$
=

Jeg er i dette tilfælde logget på som admin, og admin er en del af
gruppen _calendar {det tilsvarende gælder for den bruger, som jeg skal
bruge til kalenderen, per}. Documents tilhører brugeren _calendar og er
knyttet til gruppen _calendar.

Hvorfor kan jeg så ikke komme ind?

Server: Leopard Server. MacOS X Server 10.5.1.
Client: Leopard. MacOS X 10.5.1.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk