/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Trådløs netværk lige pludselig ikke
Fra : MJU


Dato : 24-01-08 14:42

Jeg har idag en bærbar
ACER Aspire 9410 med Intel Core solo processor T1350.
Intel Graphics Media Accelerator 950.
Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG 802,11a/b/g trådløs netkort

Har kørt med Kubuntu 7.10 i 2 dage nu.
Og det har kørt fint med og gå på nettet via det trådløse netkort.

Men pludselig kan jeg ikke komme på nettet via tårdløs mere
Når jeg kigger på mit trådløse netkort i KNetworkManager
Så står min ip til 169.254.6.163

Jeg kan godt komme på nettet hvis jeg sætter netværks kabel i maskinen.
Og den har så ip 192.168.1.119

Der køre 3 windows maskiner i huset, og de kan alle gå på nettet via
trådløst net.

Nogle som kan hjælpe mig med og få mit trådløse net i den bærbar til og
virke igen?

M.v.h.
Michal

 
 
Karl Erik Christense~ (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 24-01-08 15:03

Den Thu, 24 Jan 2008 14:41:55 +0100 skrev MJU:

> Jeg har idag en bærbar
> ACER Aspire 9410 med Intel Core solo processor T1350. Intel Graphics
> Media Accelerator 950. Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG
> 802,11a/b/g trådløs netkort
>
> Har kørt med Kubuntu 7.10 i 2 dage nu. Og det har kørt fint med og gå på
> nettet via det trådløse netkort.
>
> Men pludselig kan jeg ikke komme på nettet via tårdløs mere Når jeg
> kigger på mit trådløse netkort i KNetworkManager Så står min ip til
> 169.254.6.163
>
> Jeg kan godt komme på nettet hvis jeg sætter netværks kabel i maskinen.
> Og den har så ip 192.168.1.119
>
> Der køre 3 windows maskiner i huset, og de kan alle gå på nettet via
> trådløst net.
>
> Nogle som kan hjælpe mig med og få mit trådløse net i den bærbar til og
> virke igen?
>
> M.v.h.
> Michal

Ubuntu har det med, nogle gange, at tro den har kablet forbindelse.
Derfor skal du i Network disable Trådet forbindelse. Da du kører gennem
en router, skal Wireless sættes til DHCP, og bruger du kryptering skal
den rette nøgle tastes ind. Nogle gange hjælper det, først at sætte fast
IP, og angive Gateway. Når du så har kørt sådan et par minutter, skifter
du tilbage til DHCP.
Håber det hjælper.

MVH.
Karl Erik.

MJU (24-01-2008)
Kommentar
Fra : MJU


Dato : 24-01-08 15:48

Karl Erik Christensen skrev:
> Den Thu, 24 Jan 2008 14:41:55 +0100 skrev MJU:
>
>> Jeg har idag en bærbar
>> ACER Aspire 9410 med Intel Core solo processor T1350. Intel Graphics
>> Media Accelerator 950. Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG
>> 802,11a/b/g trådløs netkort
>>
>> Har kørt med Kubuntu 7.10 i 2 dage nu. Og det har kørt fint med og gå på
>> nettet via det trådløse netkort.
>>
>> Men pludselig kan jeg ikke komme på nettet via tårdløs mere Når jeg
>> kigger på mit trådløse netkort i KNetworkManager Så står min ip til
>> 169.254.6.163
>>
>> Jeg kan godt komme på nettet hvis jeg sætter netværks kabel i maskinen.
>> Og den har så ip 192.168.1.119
>>
>> Der køre 3 windows maskiner i huset, og de kan alle gå på nettet via
>> trådløst net.
>>
>> Nogle som kan hjælpe mig med og få mit trådløse net i den bærbar til og
>> virke igen?
>>
>> M.v.h.
>> Michal
>
> Ubuntu har det med, nogle gange, at tro den har kablet forbindelse.
> Derfor skal du i Network disable Trådet forbindelse. Da du kører gennem
> en router, skal Wireless sættes til DHCP, og bruger du kryptering skal
> den rette nøgle tastes ind. Nogle gange hjælper det, først at sætte fast
> IP, og angive Gateway. Når du så har kørt sådan et par minutter, skifter
> du tilbage til DHCP.
> Håber det hjælper.
>
> MVH.
> Karl Erik.
Wireless står til DHCP.

Har prøvet sudo /etc/init.d/dbus restart
Hjælper heller ikke.

Har også prøvet i KNetworkManager at slette den profil som er mit
accesspoint.
Og Scannet igen efter accesspoints,
Hjælper heller ikke.

M.v.h.
Michal

Kent Friis (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-01-08 17:21

Den 24 Jan 2008 14:03:18 GMT skrev Karl Erik Christensen:
>
> Ubuntu har det med, nogle gange, at tro den har kablet forbindelse.

Hvad skulle det gøre?

Min linux-maskine har da også en kablet forbindelse (endda to af
dem), og wireless virker skam alligevel.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Karl Erik Christense~ (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 24-01-08 15:09

Den Thu, 24 Jan 2008 14:03:18 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

OG check så lige den IP din maskine får. Det kunne jo tænkes, at du kører
via naboens net - som nu er slukket.

MVH.
Karl Erik.

J (24-01-2008)
Kommentar
Fra : J


Dato : 24-01-08 15:12

On Thu, 24 Jan 2008 14:41:55 +0100, MJU <mickydk@gmail.com> wrote:

>Jeg har idag en bærbar
>ACER Aspire 9410 med Intel Core solo processor T1350.
>Intel Graphics Media Accelerator 950.
>Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG 802,11a/b/g trådløs netkort
>
>Har kørt med Kubuntu 7.10 i 2 dage nu.
>Og det har kørt fint med og gå på nettet via det trådløse netkort.
>
>Men pludselig kan jeg ikke komme på nettet via tårdløs mere
>Når jeg kigger på mit trådløse netkort i KNetworkManager
>Så står min ip til 169.254.6.163
>
>Jeg kan godt komme på nettet hvis jeg sætter netværks kabel i maskinen.
>Og den har så ip 192.168.1.119
>
>Der køre 3 windows maskiner i huset, og de kan alle gå på nettet via
>trådløst net.
>
>Nogle som kan hjælpe mig med og få mit trådløse net i den bærbar til og
>virke igen?

Ved ikke helt om jeg kan hjælpe !

Men den ip på 169.254........ viser, at du ikke har fat i dhcp på den
trådløse.

Prøv i KNetworkManager at slette den profil som er dit accesspoint.
Scan så for accesspoints, find det, og sæt det op igen (wep eller
wpa).

Jeg bruger ikke Kubuntu med trådløs, men med kabel. Min vectorlinux,
som jeg benytter med trådløs, glemmer opsætningen af trådløs, hvis jeg
kører med kabel. Men det er bare at sætte det trådløse op igen.

mvh

John

Jan Birk (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Jan Birk


Dato : 24-01-08 15:51

> Har kørt med Kubuntu 7.10 i 2 dage nu.
> Og det har kørt fint med og gå på nettet via det trådløse netkort.

> Nogle som kan hjælpe mig med og få mit trådløse net i den bærbar til og
> virke igen?

Der kan være mange ting,f.eks:

Min Ubuntu har det med at 'glemme' PASSWORD-TYPEN, istedet for en WPA-2
bliver den undertiden til en WEP og så kan jeg ikke få en forbindelse.

Prøv evt. at stoppe/start netværket manuelt og se om der kommer noget
brugbart info ud af det?

/etc/init.d/networking stop | start

/Jan

MJU (24-01-2008)
Kommentar
Fra : MJU


Dato : 24-01-08 16:00

Jan Birk skrev:
>> Har kørt med Kubuntu 7.10 i 2 dage nu.
>> Og det har kørt fint med og gå på nettet via det trådløse netkort.
>
>> Nogle som kan hjælpe mig med og få mit trådløse net i den bærbar til
>> og virke igen?
>
> Der kan være mange ting,f.eks:
>
> Min Ubuntu har det med at 'glemme' PASSWORD-TYPEN, istedet for en WPA-2
> bliver den undertiden til en WEP og så kan jeg ikke få en forbindelse.
>
> Prøv evt. at stoppe/start netværket manuelt og se om der kommer noget
> brugbart info ud af det?
>
> /etc/init.d/networking stop | start
>
> /Jan

Jeg har prøvet sudo /etc/init.d/networking restart
Er det ikke det samme?

M.v.h.
Michal

Jan Birk (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Jan Birk


Dato : 24-01-08 16:06

> Jeg har prøvet sudo /etc/init.d/networking restart
> Er det ikke det samme?

Jo, jeg kunne bare ikke lige huske om det var restart eller reload

/Jan

MJU (24-01-2008)
Kommentar
Fra : MJU


Dato : 24-01-08 16:35

Jan Birk skrev:
>> Jeg har prøvet sudo /etc/init.d/networking restart
>> Er det ikke det samme?
>
> Jo, jeg kunne bare ikke lige huske om det var restart eller reload
>
> /Jan
Ok
Men det hjælper desværre heller ikke.

Jeg har slet ikke mulighed for og Scannet efter accesspoints

M.v.h.
Michal

Karl Erik Christense~ (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 24-01-08 16:02

Den Thu, 24 Jan 2008 15:48:17 +0100 skrev MJU:

> Wireless står til DHCP.
>
> Har prøvet sudo /etc/init.d/dbus restart Hjælper heller ikke.
>
> Har også prøvet i KNetworkManager at slette den profil som er mit
> accesspoint.
> Og Scannet igen efter accesspoints,
> Hjælper heller ikke.
>
> M.v.h.
> Michal

Har du disablet Trådet forbindelse?
Windows kører fint med begge typer aktiveret, og vælger så bare den der
giver "gevinst" - det gør Ubuntu ikke. Den er så dum, at den tror, at når
Kablet forbindelse er aktiv, så er det den der skal benyttes.

MVH.
Karl Erik.

Allan Willems Joerge~ (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Allan Willems Joerge~


Dato : 24-01-08 17:43

MJU <mickydk@gmail.com> wrote:

> Nogle som kan hjælpe mig med og få mit trådløse net i den bærbar til og
> virke igen?

Prøv at køre

$ sudo modprobe -r iwl4965
$ sudo modprobe iwl4965

og se om det hjælper.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Existance is not only temporary, its pointless." Calvin

MJU (24-01-2008)
Kommentar
Fra : MJU


Dato : 24-01-08 11:57

On 24 Jan., 17:43, Allan Willems Joergensen <al...@nowhere.dk> wrote:
> MJU <mick...@gmail.com> wrote:
> > Nogle som kan hjælpe mig med og få mit trådløse net i den bærbar til og
> > virke igen?
>
> Prøv at køre
>
> $ sudo modprobe -r iwl4965
> $ sudo modprobe iwl4965
>
> og se om det hjælper.
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards
> Allan Willems Joergensen
>
> "Existance is not only temporary, its pointless." Calvin

I skal alle have mange tak for jeres svar.
Men må desværre indse at det ikke virker.

Har nu valgt efter råd fra andre, og prøve om openSUSE 10.3 måske var
noget for mig.
Så nu er maskinen i gang med og fornatere.

Endnu engang tak.

M.v.h.
Michal

Allan Willems Joerge~ (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Allan Willems Joerge~


Dato : 25-01-08 08:31

MJU <mickydk@gmail.com> wrote:

> Har nu valgt efter råd fra andre, og prøve om openSUSE 10.3 måske var
> noget for mig.
> Så nu er maskinen i gang med og fornatere.

Efter oplysningerne at dømme skyldes det et problem med driveren til
iwl4965 (som ikke er den mest stabile i verden). Hvis det er tilfældet
vinder du ikke det store ved at skifte.

Hvorfor nogen dog anbefaler et komplet skifte af distribution fordi et
enkelt komponent ikke virker er mig en gåde.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I think that's a lot of buffalo-bagels." -- Col. Potter

Jesper Poulsen (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 25-01-08 09:06

Allan Willems Joergensen wrote:

> Hvorfor nogen dog anbefaler et komplet skifte af distribution fordi et
> enkelt komponent ikke virker er mig en gåde.

Det er nok de samme der vil anbefale en komplet reformattering af
Windows i det tilfælde at maskinen skulle køre Windows.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Kent Friis (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 25-01-08 16:11

Den 25 Jan 2008 07:30:57 GMT skrev Allan Willems Joergensen:
> MJU <mickydk@gmail.com> wrote:
>
>> Har nu valgt efter råd fra andre, og prøve om openSUSE 10.3 måske var
>> noget for mig.
>> Så nu er maskinen i gang med og fornatere.
>
> Efter oplysningerne at dømme skyldes det et problem med driveren til
> iwl4965 (som ikke er den mest stabile i verden). Hvis det er tilfældet
> vinder du ikke det store ved at skifte.
>
> Hvorfor nogen dog anbefaler et komplet skifte af distribution fordi et
> enkelt komponent ikke virker er mig en gåde.

Enig. Jeg blev også for nylig anbefalet at skifte tilbage til SuSE
(som jeg har brugt lang tid på at slippe af med), da jeg spurgte om
nogen kendte et sted man kunne downloade en ikke-rpm/deb version af
den nye OpenOffice. Selv wine + mso2k7 ville være et mindre projekt
end at få alle mine tilpasninger over på et nyinstalleret system.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Karl Erik Christense~ (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 24-01-08 19:57

Den Thu, 24 Jan 2008 16:20:50 +0000 skrev Kent Friis:

> Den 24 Jan 2008 14:03:18 GMT skrev Karl Erik Christensen:
>>
>> Ubuntu har det med, nogle gange, at tro den har kablet forbindelse.
>
> Hvad skulle det gøre?
>
> Min linux-maskine har da også en kablet forbindelse (endda to af dem),
> og wireless virker skam alligevel.
>
> Mvh
> Kent

Jamen kære Kent, jeg konstaterer bare. Jeg spiller skam ikke "klog", det
lader jeg dig om.

MVH.
Karl Erik.

Kent Friis (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-01-08 21:04

Den 24 Jan 2008 18:57:28 GMT skrev Karl Erik Christensen:
> Den Thu, 24 Jan 2008 16:20:50 +0000 skrev Kent Friis:
>
>> Den 24 Jan 2008 14:03:18 GMT skrev Karl Erik Christensen:
>>>
>>> Ubuntu har det med, nogle gange, at tro den har kablet forbindelse.
>>
>> Hvad skulle det gøre?
>>
>> Min linux-maskine har da også en kablet forbindelse (endda to af dem),
>> og wireless virker skam alligevel.
>
> Jamen kære Kent, jeg konstaterer bare. Jeg spiller skam ikke "klog", det
> lader jeg dig om.

WTF?

Spørgsmålstegnet ("?") efter "Hvad skulle det gøre" indikerer at
der er tale om et spørgsmål - hvilket iøvrigt også burde fremgå
af at sætningen starter med et "hv"-ord.

Jeg har ikke konstateret nogen problemer med at have flere aktive
interfaces, hverken med kabel eller trådløst. Faktisk har jeg:

eth0
eth1
wlan0
vpn0   

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Karl Erik Christense~ (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 24-01-08 21:13

Den Thu, 24 Jan 2008 20:04:07 +0000 skrev Kent Friis:

> WTF?
>
> Spørgsmålstegnet ("?") efter "Hvad skulle det gøre" indikerer at der er
> tale om et spørgsmål - hvilket iøvrigt også burde fremgå af at sætningen
> starter med et "hv"-ord.
>
> Jeg har ikke konstateret nogen problemer med at have flere aktive
> interfaces, hverken med kabel eller trådløst. Faktisk har jeg:
>
> eth0
> eth1
> wlan0
> vpn0
>
> Mvh
> Kent

Tillykke - og?
Hjælper det spørgeren med problemer?

Her er 2 spørgsmålstegn. Det første kan du "læse" som ironisk ment. Det
andet kan du jo forsøge at svare på.

MVH.
Karl Erik.

Kent Friis (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-01-08 21:32

Den 24 Jan 2008 20:12:31 GMT skrev Karl Erik Christensen:
> Den Thu, 24 Jan 2008 20:04:07 +0000 skrev Kent Friis:
>
>> WTF?
>>
>> Spørgsmålstegnet ("?") efter "Hvad skulle det gøre" indikerer at der er
>> tale om et spørgsmål - hvilket iøvrigt også burde fremgå af at sætningen
>> starter med et "hv"-ord.
>>
>> Jeg har ikke konstateret nogen problemer med at have flere aktive
>> interfaces, hverken med kabel eller trådløst. Faktisk har jeg:
>>
>> eth0
>> eth1
>> wlan0
>> vpn0
>
> Tillykke - og?

Og så undrer det mig hvad problemet skulle være. Derfor spørger jeg.

> Hjælper det spørgeren med problemer?

Nu har spørgeren ikke eneret på at beslutte hvordan en tråd udvikler
sig på usenet. Andre har lov til at stille uddybende spørgsmål, eller
bede om en nærmere forklaring.

Hvorvidt det hjælper spørgeren, kommer an på svaret. En uddybende
forklaring på hvorfor noget sker kan sagtens hjælpe med at finde
ud af om det er det der er tilfældet, eller endda at løse problemet.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Karl Erik Christense~ (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 24-01-08 22:33

Den Thu, 24 Jan 2008 21:35:04 +0100 skrev Jesper Poulsen:

> Karl Erik Christensen wrote:
>
>> Hjælper det spørgeren med problemer?
>
> Gør dine indlæg?

Læs tråden.

MVH
Karl Erik.

Michael Rasmussen (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 25-01-08 16:22

On 25 Jan 2008 15:11:13 GMT
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>
> Enig. Jeg blev også for nylig anbefalet at skifte tilbage til SuSE
> (som jeg har brugt lang tid på at slippe af med), da jeg spurgte om
> nogen kendte et sted man kunne downloade en ikke-rpm/deb version af
> den nye OpenOffice. Selv wine + mso2k7 ville være et mindre projekt
> end at få alle mine tilpasninger over på et nyinstalleret system.
>
Kan ikke huske, om jeg fik svaret dig dengang? Men har du prøvet og se,
om ikke Slackware har seneste version? En Slackware pakke er en simpel
tar.gz pakke samt ekstra konfiguration for Slackware's pakke-installer,
hvilket du jo kan være ligeglad med

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
windows.


Kent Friis (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 25-01-08 16:30

Den Fri, 25 Jan 2008 16:21:39 +0100 skrev Michael Rasmussen:
> On 25 Jan 2008 15:11:13 GMT
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>>
>> Enig. Jeg blev også for nylig anbefalet at skifte tilbage til SuSE
>> (som jeg har brugt lang tid på at slippe af med), da jeg spurgte om
>> nogen kendte et sted man kunne downloade en ikke-rpm/deb version af
>> den nye OpenOffice. Selv wine + mso2k7 ville være et mindre projekt
>> end at få alle mine tilpasninger over på et nyinstalleret system.
>>
> Kan ikke huske, om jeg fik svaret dig dengang? Men har du prøvet og se,
> om ikke Slackware har seneste version? En Slackware pakke er en simpel
> tar.gz pakke samt ekstra konfiguration for Slackware's pakke-installer,
> hvilket du jo kan være ligeglad med

Hmm, kan jeg faktisk heller ikke huske om du gjorde. Jeg har selv
kørt slackware engang (1996-98), så jeg vidste det egentlig godt. Jeg
kom bare aldrig videre, det er ikke ligefrem fordi jeg *mangler* en
office-pakke (det er da det mest kedelige man kan installere), men
bare for at prøve den nye (jeg har OOo 1.0), så det var ikke noget
jeg brugte en masse krudt på.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Michael Rasmussen (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 25-01-08 16:37

On 25 Jan 2008 15:30:12 GMT
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> bare for at prøve den nye (jeg har OOo 1.0), så det var ikke noget
> jeg brugte en masse krudt på.
>
OOo 2.3 giver væsentlige hastigheds-, konverterings- og
stabilitetsforbedringer, så jeg kan kun anbefale operationen

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
windows.


Kent Friis (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 25-01-08 16:40

Den Fri, 25 Jan 2008 16:37:01 +0100 skrev Michael Rasmussen:
> On 25 Jan 2008 15:30:12 GMT
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>> bare for at prøve den nye (jeg har OOo 1.0), så det var ikke noget
>> jeg brugte en masse krudt på.
>>
> OOo 2.3 giver væsentlige hastigheds-, konverterings- og
> stabilitetsforbedringer, så jeg kan kun anbefale operationen

Jeg var ellers ved at overveje Gnumeric og noget (Findes Abiword
stadig?)

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Michael Rasmussen (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 25-01-08 17:13

On 25 Jan 2008 15:40:12 GMT
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>
> Jeg var ellers ved at overveje Gnumeric og noget (Findes Abiword
> stadig?)
>
Ja, Abiword lever i bedste velgående. Hvis dit behov kun er at kunne
læse abw og doc, er det fortrinligt, men understøttelsen af odf er
ringe - læs, der sker datatab, når du åbner et odf dokument, og gemmer
det igen, uden du har tilføjet fjernet noget fra dokumentet. Hvis du
blot har behov for konvertering af odf til rtf, html, doc eller text,
og du er always on, kan du også benytte Google Docs ->
http://www.google.com/google-d-s/intl/en/tour1.html

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
windows.


Kent Friis (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 25-01-08 17:22

Den Fri, 25 Jan 2008 17:13:25 +0100 skrev Michael Rasmussen:
> On 25 Jan 2008 15:40:12 GMT
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>>
>> Jeg var ellers ved at overveje Gnumeric og noget (Findes Abiword
>> stadig?)
>>
> Ja, Abiword lever i bedste velgående. Hvis dit behov kun er at kunne
> læse abw og doc, er det fortrinligt, men understøttelsen af odf er
> ringe - læs, der sker datatab, når du åbner et odf dokument, og gemmer
> det igen, uden du har tilføjet fjernet noget fra dokumentet. Hvis du
> blot har behov for konvertering af odf til rtf, html, doc eller text,
> og du er always on, kan du også benytte Google Docs ->
> http://www.google.com/google-d-s/intl/en/tour1.html

Behov? Hvem snakker om behov?

Men det kunne da godt være jeg skulle vente til ODF er fornuftigt
supporteret.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Karl Erik Christense~ (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 25-01-08 19:24

Den Fri, 25 Jan 2008 16:21:45 +0000 skrev Kent Friis:

> Men det kunne da godt være jeg skulle vente til ODF er fornuftigt
> supporteret.
>
> Mvh
> Kent

http://contributing.openoffice.org/programming.html#jca

Kent Friis (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 25-01-08 20:28

Den 25 Jan 2008 18:24:08 GMT skrev Karl Erik Christensen:
> Den Fri, 25 Jan 2008 16:21:45 +0000 skrev Kent Friis:
>
>> Men det kunne da godt være jeg skulle vente til ODF er fornuftigt
>> supporteret.
>
> http://contributing.openoffice.org/programming.html#jca

Hvad har det med noget som helst at gøre?

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste