Se password istedet for **********
Fra : MJU

Dato : 23-01-08 08:49

Findes der et program til Linux hvor det er muligt og få vist password
istedet for ********

Jeg har brugt et i windows xp som hedder Snadboy's Relevation. Og det
var godt hvis man f.eks skulle se password på en mail konti.

Se her http://www.georgedillon.com/freeware/snadboy.shtml

M.v.h.

Michal

Fra : Kent Friis

Dato : 23-01-08 16:57

Den Wed, 23 Jan 2008 07:48:33 -0800 (PST) skrev MJU:
> [...]
>
> Jeg har brugt et i windows xp som hedder Snadboy's Relevation. Og det
> var godt hvis man f.eks skulle se password på en mail konti.

I hvilket program?

I modsætning til Windows, er det under Linux/X programmets/toolkit'ets
egen opgave at lave indtastningsfelterne. X ser kun stjernerne.
Ikke som under Windows, hvor man bare kan sende en WM-besked om
at slette "password char".

Mvh
Kent

Fra : MJU

Dato : 23-01-08 09:05

On 23 Jan., 16:56, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> I hvilket program?
>
> I modsætning til Windows, er det under Linux/X programmets/toolkit'ets
> egen opgave at lave indtastningsfelterne. X ser kun stjernerne.
> Ikke som under Windows, hvor man bare kan sende en WM-besked om
> at slette "password char".
>
> Mvh
> Kent
> --
> "So there I was surrounded by all these scary creatures
> They were even scarier than what Microsoft call features"
> - C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Ved ikke om jeg har forstået dig rigtig. når du spørger hvilket
program.
Hvis det er hvilket mail program du mener?

Så har jeg brugt Snadboy's Relevation både til Outlook, Outlook
Express og Incredimail.
Hvis du mener hvilken Linux. Såbruger jeg Kubuntu 4

Den WM-besked du snakker om som sletter "password char"
Gør den så windows ikke visser ******* mere?
Hvis ja. Kan du fortælle mig hvordan man gør det?
Og kan man så sende en ny WM-besked som laver det tilbage til *******
når man har set det man skal?

M.v.h.
Michal

Fra : Kent Friis

Dato : 23-01-08 17:15

Den Wed, 23 Jan 2008 08:05:04 -0800 (PST) skrev MJU:

> [...]
> program.
> Hvis det er hvilket mail program du mener?
>
> Så har jeg brugt Snadboy's Relevation både til Outlook, Outlook

Ingen af dem kører under Linux (normalt), så det giver ingen
mening at spørge efter et Linux-program til at finde passwords
til disse programmer (Og hvis vi snakker om wine, kan det
program du selv nævner vel bruges?)

> Hvis du mener hvilken Linux. Såbruger jeg Kubuntu 4

Men hvilket mail-program drejer det sig om?

> Den WM-besked du snakker om som sletter "password char"
> Gør den så windows ikke visser ******* mere?

Nemlig.

> Hvis ja. Kan du fortælle mig hvordan man gør det?

Det hører vist til ovre i programmeringsgruppen. Eller kig i MSDN,
der burde det også være forklaret.

> Og kan man så sende en ny WM-besked som laver det tilbage til *******
> når man har set det man skal?

Ja.

Mvh
Kent

Fra : N/A

Dato : 23-01-08 18:25

Fra : MJU

Dato : 23-01-08 09:29

On 23 Jan., 17:14, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Ingen af dem kører under Linux (normalt), så det giver ingen
> mening at spørge efter et Linux-program til at finde passwords
> til disse programmer (Og hvis vi snakker om wine, kan det
> program du selv nævner vel bruges?)

Det var nu heller ikke til de programmer.
Det var bare et Linux-program til at finde passwords.

> Men hvilket mail-program drejer det sig om?

Det er Outlook, Outlook Express og Incredimail.

MSDN ?

M.v.h.
Michal

Fra : Kent Friis

Dato : 23-01-08 17:40

Den Wed, 23 Jan 2008 08:28:30 -0800 (PST) skrev MJU:

> Det var nu heller ikke til de programmer.
> Det var bare et Linux-program til at finde passwords.

I hvilket program?

> Det er Outlook, Outlook Express og Incredimail.

Du skrev da lige

> Det var nu heller ikke til de programmer.

> MSDN ?

Microsoft Developer Network, der hvor man finder al API-dokumentation.

Mvh
Kent

Fra : N/A

Dato : 23-01-08 18:25

Fra : MJU

Dato : 23-01-08 10:08

On 23 Jan., 17:39, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> I hvilket program?

> Du skrev da lige

Altså det er ikke fordi jeg vil bruge de programmer på en Linux.
Men det var dem jeg prøvede Snadboy på i windows.

Så jeg leder bare efter et program som kan det samme, bare til Linux.

M.v.h.
Michal

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-01-08 18:25

MJU wrote:
> Altså det er ikke fordi jeg vil bruge de programmer på en Linux.
> Men det var dem jeg prøvede Snadboy på i windows.
>
> Så jeg leder bare efter et program som kan det samme, bare til Linux.

Kent startede med at skrive:
"I modsætning til Windows, er det under Linux/X programmets/toolkit'ets
egen opgave at lave indtastningsfelterne."

Altså - man kan IKKE bare finde ét program til det som virker hele
Linux. Derfor bliver Kent/vi nødt til at vide hvilke programmer det er,
under Linux, du ønsker at finde password for. Da det kan forskelligt fra
toolkit til toolkit der der brugt til at lave GUI hvorledes det fungerer.

Mvh
Johan

Fra : MJU

Dato : 23-01-08 18:57

Johan Holst Nielsen skrev:

> [...]
> toolkit til toolkit der der brugt til at lave GUI hvorledes det fungerer.

Okay nu er jeg med....tror jeg.
Det var ikke til noget bestemt program.
Jeg troede bare der fandtes et program til hele Linux som kunne dette
jeg efterlyser.

Så nu ved jeg det, at når jeg engang kommer ud for og skulle bruge sådan
et program. Så skal jeg efterlyse til lige netop det som det skal bruges
til.

M.v.h.
Michal

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-01-08 18:27

MJU wrote:

> Så jeg leder bare efter et program som kan det samme, bare til Linux.

Til hvilke programmer?

Jesper Poulsen

Fra : MJU

Dato : 23-01-08 19:36

Jesper Poulsen skrev:

> Til hvilke programmer?

Det ved jeg ikke endnu. Er ikke faldt over noget endnu.
Det var bare hvis det fandtes et, så havde man det hvis man kom ud for
og skulle bruge det.

M.v.h.
Michal

Fra : none

Dato : 23-01-08 21:56

MJU skrev:

> Det ved jeg ikke endnu. Er ikke faldt over noget endnu.
> Det var bare hvis det fandtes et, så havde man det hvis man kom ud for
> [...]

http://www.freedownloadscenter.com/Best/keylogger-linux.html

Er du ikke lidt avanceret af en nybegynder at være
Prøv at bruge Google lidt mere.

MVH
Karl Erik.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-01-08 22:21

Den Wed, 23 Jan 2008 21:56:06 +0100 skrev none:

> http://www.freedownloadscenter.com/Best/keylogger-linux.html
>
> Er du ikke lidt avanceret af en nybegynder at være
> Prøv at bruge Google lidt mere.

Jeg tror ikke det var en keylogger han mente.

Mvh
Kent

Fra : none

Dato : 23-01-08 22:52

Kent Friis skrev:

> Jeg tror ikke det var en keylogger han mente.
>
> Mvh
> Kent

Næ, men er han lidt "snu" kan han jo anvende en sådan til meget sjovt.

MVH.
Karl Erik.

Fra : N/A

Dato : 23-01-08 18:25

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 23-01-08 21:01

MJU skrev:
> Findes der et program til Linux hvor det er muligt og få vist password
> istedet for ********

Jeg mener at programmer som det nævnte kun fungerer på ældre versioner
af outlook/express hvor der ikke anvendes kryptering, men "bare" vises
stjerner når man taster ind.
Det vil ikke virke hvis der anvendes kryptering.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-01-08 21:32

Den Wed, 23 Jan 2008 21:00:32 +0100 skrev Kasper Nordal Lund:

> [...]
> stjerner når man taster ind.
> Det vil ikke virke hvis der anvendes kryptering.

Hvis programmet virker som jeg gættede på i et andet indlæg, har
kryptering overhovedet ingen indflydelse, i og med at det er det
ukrypterede indhold i tekstboks'en der vises.

Mvh
Kent

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-01-08 03:00

Kent Friis wrote:

> Hvis programmet virker som jeg gættede på i et andet indlæg, har
> kryptering overhovedet ingen indflydelse, i og med at det er det
> ukrypterede indhold i tekstboks'en der vises.

Korrekt (næsten).
Det er en property på standard windows editbox, der gør at der bliver vist *
i stedet for.
De eneste muligheder:
1) Lave et program, der kan 'snage' i editboxens handle.
2) Keylogger.

'Før i tiden', kunne man lave meget 'sjov' med den slags på windows.

Stig Johansen

Fra : Kent Friis

Dato : 24-01-08 17:19

Den Thu, 24 Jan 2008 03:00:08 +0100 skrev Stig Johansen:

> [...]
> i stedet for.
> De eneste muligheder:
> 1) Lave et program, der kan 'snage' i editboxens handle.

Jeg vil mene at man har mulighed for at nulstille passwordchar
eller hvad propertien hedder ved hjælp af handle'n (uden dog at
have forsøgt, jeg mener bare det er sådan Windows virker). Derved
vises indholdet uden at man behøver fiske det ud.

Mvh
Kent