Yderdør med elektrisk lås
Fra : Brian Østergård

Dato : 22-01-08 22:20

Hej

Jeg skal have en ny yderdør og vil gerne have en elektrisk lås monteret.
Jeg har styringen så problemet er kun at få en elektrisk lås i.

Planen var oprindelig at montere et elektrisk slutblik i en alm. yderdør men
jeg er kommet i tanke om at det måske er muligt at bestille en ny dør med en
elektrisk lås i fra producenten ?.

Er der nogen som har erfaringer med producenter som tilbyder dette hører jeg
gerne ?

På forhånd tak.

Brian :ø)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-08 22:27

Brian Østergård wrote:

> Jeg skal have en ny yderdør og vil gerne have en elektrisk lås
> monteret.

Jeg vil nødig komme hjem til sådan en installation en våd og kold aften hvor
strømmen er gået.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Brian Østergård

Dato : 22-01-08 22:30

> Jeg vil nødig komme hjem til sådan en installation en våd og kold aften
> hvor strømmen er gået.
>
> --
Normalt sidder der en alm. nøglelås til sådanne tilfælde

Brian :ø)

Fra : Max

Dato : 22-01-08 22:50

Hej Brian

> Normalt sidder der en alm. nøglelås til sådanne tilfælde

Vil det sige at man altid skal slæbe rundt med en nøgle,
sådan bare for en sikkerheds skyld ? :)

--
Mvh Max

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-08 23:07

Max wrote:

> Vil det sige at man altid skal slæbe rundt med en nøgle,
> sådan bare for en sikkerheds skyld ? :)

nej nej... den skal da bare ligge lige under måtten eller nærmeste
blomsterkrukke..

Rasmus

Fra : SB

Dato : 22-01-08 23:18

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> nej nej... den skal da bare ligge lige under måtten eller nærmeste
> blomsterkrukke..
>
> --
> mvh
> Rasmus

Man kan vist også få de låse med batterier i
ser ret dumt ud med en 220 v ledning slæbende efter den når man åbner

Søren

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 23-01-08 09:44

SB wrote:

> Man kan vist også få de låse med batterier i
> ser ret dumt ud med en 220 v ledning slæbende efter den når man åbner

hvad er en 220 V ledning?
de typer jeg har set har et lille stykke ledning på ca. 7-10 cm mellem dør
og karm - meget diskret...

Rasmus

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 23-01-08 06:35

husk at et elslutblik eller en magnetlås ikke er forsikringsgodkendt, det
vil sige at får du indbrud betragter forsikringsselskabet det som om du ikke
har låst døren. og du får ingen dækning.

alternativt kan du vælge f.eks Ruko Elva eller Abus motorlås

http://lavpris-laase.dk/laase/motorlaase_magnetlaase_og_tilbehoe/ruko_elva_elektronisk_laas_med_fjernbetjening_da.html

Elva er forsikringsgodkendt

http://lavpris-laase.dk/laase/motorlaase_magnetlaase_og_tilbehoe/hometech_motorvrider_incl_2_fjernbetjeninger_da.html

Hometech er en extern enhed som ikke berører din forsikring, ( med mindre
forsikringen har krav om cylinderaflåsning indvendigt)

Du kan læse meget mere her http://www.fpsikring.dk/Tyveri.aspx

Thomas

www.lavpris-laase.dk

Fra : Brian Østergård

Dato : 23-01-08 21:16

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hometech er en extern enhed som ikke berører din forsikring, ( med mindre
> forsikringen har krav om cylinderaflåsning indvendigt)

Hej

Tak for det gode svar.

Jeg ville gerne have et elslutblik eller en magnetlås da jeg så kunne bruge
samme adgangsbrik som jeg har til firmaet, men det ser ikke ud til at være
foreneligt med forsikringen ?

Brian :ø)

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 24-01-08 19:13

Hejsa

du kan godt bruge det i hverdagen når du er hjemme, men så skal du låse med
en ekstra lås når du forlader hjemmet og så er fidusen jo lidt væk, vi har
mange forespørgsler på ligende da et firma har reklameret kraftigt med
finger tuch låse og ligende, men de glemmer at fortælle i deres reklamer at
låsene ikke er godkendte til aflåsning når man forlader hjemmet.

Thomas
www.lavpris-laase.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-01-08 19:20

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ville gerne have et elslutblik eller en magnetlås da jeg så kunne
> bruge samme adgangsbrik som jeg har til firmaet, men det ser ikke ud til
> at være foreneligt med forsikringen ?

Så skal du måske have et "motorsværd". Jeg mener også at de
er godkendte. De er brugt på yderdøre på en fabrik hvor jeg
en årerække var vagt, så mon ikke. Det gav 3 muligheder for
adgang. 1 med nøgle. 2 med kort til kortlæseren. 3 Fjernbetjent
fra vagtstuen (via PC-interface).