MS Windows
briani 27239
hvilken startmappe?
Fra : ___P.Sir

Dato : 21-01-08 12:57

Den mappe, hvor man skal lægge et program hvis man vil have det til at
starte automatisk med windows (XP home), hvor ligger den helt nøjagtigt i et
standard xp setup? Der er jo flere mapper i hele systemet som hedder noget
med "start"...
Det drejer sig om det lille smarte program "powermenu" som jeg godt vil have
til at starte op automatisk med windows.
Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-08 14:01

Den 21-01-08 12.56 skrev ___P.Sir følgende:
> Den mappe, hvor man skal lægge et program hvis man vil have det til at
> starte automatisk med windows (XP home), hvor ligger den helt nøjagtigt i et
> standard xp setup?

Den har du ikke brug for at kende.

> Det drejer sig om det lille smarte program "powermenu" som jeg godt vil have
> til at starte op automatisk med windows.

Find programikonen, og hold musemarkøren over den. Tryk højre museknap
ned, og hold den nede. Flyt nu musemarkøren hen over Startknappen i
proceslinjen. Startmenuen åbnes. Flyt musemarkøren hen over menupunktet
Alle programmer. En undermenu åbnes. Flyt musemarkøren hen over mappen
Start, hvor du endelig slipper museknappen. En menu åbnes, og du skal så
vælge at oprette en genvej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om de nye funktioner i Internet Explorer 7

Fra : ___P.Sir

Dato : 21-01-08 14:23

> [...]
> Alle programmer. En undermenu åbnes. Flyt musemarkøren hen over mappen
> Start, hvor du endelig slipper museknappen. En menu åbnes, og du skal så

Når du siger programikonen, mener du så powermenuhook.dll filen, eller
powermenu.exe filen ? Der er jo lidt problemer med at loade dll filen, som
du sikkert ved (besked: "Unable to load powermenuhook.dll" som jeg tidligere
har bøvlet med...
Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-08 14:32

Den 21-01-08 14.22 skrev ___P.Sir følgende:

> Når du siger programikonen, mener du så powermenuhook.dll filen, eller
> powermenu.exe filen ?

Powermenu.exe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.