"Skjule" rør på badeværelse?
Fra : Lars Hansen

Dato : 21-01-08 21:43

Hejsa

Jeg er igang med at lave et ekstra badeværelse i min kælder. Bare sådan et
hvor man lige kan tage et bad efter endt arbejde i haven uden at skulle
igennem huset.
Det bliver lidt luksus med lækre fliser osv., men der er en enkelt ting jeg
er tvivl om.

Rummet er et lille rum på ca. 1,80 X 1,20 så jeg har støbt gulvet sådan at
man bader der hvor håndvasken også er, og rummer er og forbliver uopvarmet.
Med uopvarmet mener jeg at der ikke kommer varme på, men at der blot vil
være de ca. 18 grader der er året rundt i kælderen. Rummet er for øvrigt
også tidligere brugt til badeværelse.
Rørene til vores køkken løber synligt i loftet i det nye badeværelse og det
er derfor ikke noget problem med vand til vask, toilet og bruser.

Men for at gøre det lidt pænt og "luksusagtigt" påtænker jeg at skjule
rørene til toilet, vask og bruser i væggen med PEX rør-i-rør og
koblingsdåser, så røerne ikke skal løbe synligt ned over de pæne nye fliser.
Væggen de kommer til at løbe indeni er en direkte ydervæg ud til jorden på
den anden side og de første ca. 10 centimeter bliver (ligesom de andre rør i
loftet) synlige.

Mit spørgsmål er så om jeg kan få problemer med kondens på rørene eller
andet??
Eller sagt på en anden måde, vil jeg fortryde det grueligt?

Og ja!! Jeg ved godt at tilslutning osv. skal foretages af en VVS´er, så
ingen formaninger om det tak.

Mvh
Lars Hansen