Hvilken Switch ?
Fra : maigard2@worldonline~

Dato : 15-07-01 09:34

Hej Jeg har set på disse her 2 switch.
Hvilken vil i anbefale ?

XNET SH-9008A Switching DeskTop Hub 8 port
Type: Switching Hub Desktop Size
Speed: 10/100Mbit
Interface: 8 ports RJ-45
Standard: Ethernet
Warranty: 1 year
551 kr.

Cnet CNSH-800 Soho
Type: Switch
Speed: 10/100Mbit
Interface: 8 ports RJ45
Standard: 10BaseT/100BaseTX
Warranty: 1 year
594 kr.

Jeg ved at det en skulle være en switching Hub, men i følge forretningen der
har dem begge anbefaler de meget XNET SH-9008A Switching DeskTop Hub frem
for Cnet CNSH-800 Soho. Deres argument er at XNET har 2 MB buffer og er
meget lydløs . (det er den de selv bruger)
desuden siger forretningen at der ikke er mærkbar forskel på en switch og en
switching Hub.

De skal bruges til at dele en 2 MB bit Internet forbindelse mellem 7
brugere.

-Nikolas

Fra : KlausF

Dato : 15-07-01 10:18

<maigard2@worldonline.dk> wrote in message
> Hej Jeg har set på disse her 2 switch.
> Hvilken vil i anbefale ?

Så helt klart switchen.

Hvis en af brugerne af en aller anden arsåg "støjer" (har fejl på f.eks
netkort eller pc), burde switchen isolere fejlen, hvorimod en hub sørger for
at alle har glæde af fejlen.

> [...]
> for Cnet CNSH-800 Soho. Deres argument er at XNET har 2 MB buffer og er
> meget lydløs . (det er den de selv bruger)

For at et switching hub skal kunne fungere nogenlunde, skal den faktisk have
en rimelig stor buffer, så det argument kan ikke rigtig bruges til noget.

Har du selv hørt om der er forskel i lyden? Jeg formoder at begge har
ekstern strømforsyning, og som sådan ikke burde have nogen bevægelige dele
(blæser), der skulle larme.

> desuden siger forretningen at der ikke er mærkbar forskel på en switch og
en
> switching Hub.

Næeh, det gør vel lige ondt om du får den ene eller den anden ned over foden

Nej spøg tilside. Der er ikke mærkbar forskel når der (som normalt er) ikke
er særlig meget belastning på et segment, men hvis der pludselig skulle
komme meget trafik på, vil jeg helst være på switchen.

> De skal bruges til at dele en 2 MB bit Internet forbindelse mellem 7
> brugere.

Begge vil sikkert fungere fint i daglig drift, men jeg ville klart vælge
switchen.

> -Nikolas

/Klaus Franzmann