MS Windows
briani 27239
Logge dirkete på ved opstart af Win XP SP ~
Fra : Ukendt

Dato : 20-01-08 15:51

Hej

Jeg har lige formateret min pc med Win XP SP 2, og har i den forbindelse
lige et sprøgsmål.
Før formateringen da startede pc'en op uden brug af password, og den
startede direkte op, altså den gik fra at være slukket til klar til brug.
Nu efter formateringen, starter den sådan set fint op, men den stopper
midtvejs og vil have mig til at vælge brugerkonto.
Der er kun én brugerkonto nemlig Admin, som er den eneste jeg har oprettet
på pc'en.
Hvordan får jeg pc'en til at springe dette punkt over under opstart, så den
bare starter op ?
Jeg har prøvet at have haft password på, og så fjerne det igen, uden at det
hjalp.

På forhånd tak :)

Mvh

T. R.

Fra : Peter

Dato : 20-01-08 15:56

1.
Click Start, click Run, and type control userpasswords2.

2.
Clear the Users must enter a username and password to use this computer
check box.

3.
Click Apply.

4.
Enter the user name and password you wish to automatically log on with, and
then click OK.

5.
Click OK again and you're all done.

--
Peter

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 20-01-08 16:07

Peter wrote:
> [...]
>
> 4.
> Enter the user name and password you wish to automatically log on with, and

Og hvis du ikke brugte password før, skal du heller ikke bruge det nu

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-08 16:28

"Peter" <1@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Click Apply.
>
> 4.
> Enter the user name and password you wish to automatically log on with,

Super :)
Det var lige det der skulle til.
Tak for hjælpen :)

Mvh

T. R.

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 01-02-08 08:38

Peter wrote:
> [...]
>
> 4.
> Enter the user name and password you wish to automatically log on with, and

Hvordan gør man så, hvis man ikke ønsker, at der ikke skal klikkes nogen
steder efter at skærmen er gået på pauseskærm, og man så vil på igen ?

Fra : Rune

Dato : 01-02-08 12:58

erik_ja@mail.tele.dk skrev:
> [...]

Peter: tak for tippet, det hjalp

> Hvordan gør man så, hvis man ikke ønsker, at der ikke skal klikkes nogen
> steder efter at skærmen er gået på pauseskærm, og man så vil på igen ?

Erik: Gå til "strømstyrimg - avanceret" og fjern fluebenet "Spørg efter
adgangskode ..."

Kontrolpanel - Ydelse og vedligehold - Strømstyring

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 01-02-08 20:12

Rune wrote:

> Erik: Gå til "strømstyrimg - avanceret" og fjern fluebenet "Spørg efter
> adgangskode ..."
>
> Kontrolpanel - Ydelse og vedligehold - Strømstyring

Tusind tak Rune.