Vask af betongulv
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-01-08 13:09

Hej.
Hvad kan jeg bruge til at vaske gulv i kælderen?
Betongulv, der nogen steder er malet, nogen steder steder rå.
Alm. Ajax eller brun sæbe synes jeg bare suger ned i gulvet, og vasker
ikke skidtet op.
Kai

Fra : MGJ

Dato : 20-01-08 13:21

> Hvad kan jeg bruge til at vaske gulv i kælderen?
> Betongulv, der nogen steder er malet, nogen steder steder rå.
> Alm. Ajax eller brun sæbe synes jeg bare suger ned i gulvet, og vasker
> ikke skidtet op.

Hej

Var det ikke en ide at få malet hele gulvet med en epoxy malig, så er det
noget letter at holde. Men ellers skal den rå beton mættes op med sæbe på
samme måde som var det en bordplade af træ. Dette kan dog være en nærmest
umulig opgave med et gammelt slit gulv hvor det er mange porreåbninger. En
anden mulighed er at mætte gulvet op med et vandglas produkt som fek's
Evercreat som er med til at støvbinde. Men Jeg ville absolut foreslå en
epoxy behandling.

MGJ

Fra : Jens

Dato : 22-01-08 13:54

On 20 Jan., 13:20, "MGJ" <REMOVEshowfl...@mail.dkREMOVE> wrote:

> [...]
> anden mulighed er at mætte gulvet op med et vandglas produkt som fek's
> Evercreat som er med til at støvbinde. Men Jeg ville absolut foreslå en

Hvad er det for noget epoxy man bruger til kældergulv ?
Har nemlig samme problem
/Jens

Fra : MGJ

Dato : 25-01-08 20:24

Hvad er det for noget epoxy man bruger til kældergulv ?
Har nemlig samme problem
/Jens

Der findes 2 gængse epoxy produkter til gulv. Der er den vandige som er
difusions åben, dvs. kan bruges på uisolerte gulve men er knap så stærk som
en 2 eller 3 lags epoxy SLS belægnig som typisk er primet og drysset op med
kvartssand. Den sidste er absolut at foretrække og giver pæneste overflade
(og stærkeste).

MGJ