Billig maling kontra dyr
Fra : Michael

Dato : 19-01-08 10:38

Med risiko for at starte en religionskrig

Jeg skulle i denne uge bruge noget vådrumsmaling og var en tur i Jem&Fix
samt XL Byg. Jem&Fix har en billig 10L glans 20 til 299. XL har en kvalitets
Sadolin til (hold nu fast) 819 kr. for 5L !! Sadolin'en er altså mere end 5
gange så dyr som Jem&Fix malingen pr. liter?!

Jeg er ikke i tvivl om, at Sadolin er væsentligt bedre end Jem&Fix', men er
den nu også mere end 5 gange så god?? Selvom man skal bruge dobbelt så meget
af den billige ifht. den dyre er prisforskellen stadig mere end det
dobbelte. Sadolin'en holder måske det længere - nogen der har erfaringer med
det?

PS: Købte ingenting da jeg havde nok i en rest fra Flügger Flutex

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 11:24

Michael wrote:
> [...]
> nogen der har erfaringer med det?
>
> PS: Købte ingenting da jeg havde nok i en rest fra Flügger Flutex

http://digital.sondagsavisen.dk/showmag.php?mid=trhpt&index=true side 9

http://www.flugger.dk/Malere/Sidste-c-nyt/2006,-e-,11,-e-,10-c-Flutex-c-bedst-c-i-c-test.aspx
og http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-5320306.html

billig maling er oftest ikke andet end vand og kridt/kalk og lidt farve...
Hvis jeg ikke maler med Flügger så køber jeg Jotun maling...
Sadolin har jeg aldrig prøvet, men jeg har indtryk af at kvaliteten ikke er
nær så god som Flügger til trods for det er samme pris eller dyrer...

Billig maling bruger kun hvis/når jeg skal male en lejlighed i
fraflytningsøjemed...

Rasmus

Fra : Michael

Dato : 19-01-08 12:23

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote in message

> [...]
> er nær så god som Flügger til trods for det er samme pris eller dyrer...
>
> Billig maling bruger kun hvis/når jeg skal male en lejlighed i

Ja du har sikkert ret. Iøvrigt kan Bilka's tendens 1 ofte købes på tilbud
til under det halve af de dyre mærker og den er jo åbenbart stort set lige
så god. Så noget "billig" maling er da øjensynligt kvalitet?

Der er en grusom avance i yderste led - måske pga. prisaftaler??

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 12:18

Michael wrote:

> [...]
> tilbud til under det halve af de dyre mærker og den er jo åbenbart
> stort set lige så god. Så noget "billig" maling er da øjensynligt
hrm... nææ... du får hvad du betaler for... Bilkas maling er måske
nogenlunde ligeså god at male med, men der er da mange andre faktorer der
gør at man bør vælge kvalitetsmaling...
afsmitning, farveægthed, holdbarhed osv osv...

> Der er en grusom avance i yderste led - måske pga. prisaftaler??
formentlig... men det er der jo på mange ting... hvormeget tror du det
koster at producere et par jeans til 800 kr.?? skal vi gætte på maks. 10-20
kr.

Rasmus

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 14:25

Rasmus M. Jensen wrote:
> hrm... nææ... du får hvad du betaler for...

Og:

> hvormeget tror du det
> koster at producere et par jeans til 800 kr.?? skal vi gætte på maks.
> 10-20 kr.

Hvordan kan du så kaste op at man får hvad man betaler for?

Hvis bukser til 800 kr. koster 20 kr. at producere, tror du så på at maling
til 150 kr./liter koster 100 kr. at producere? Nej vel, det koster sikkert
også kun 10 kr./liter som de billige.

Mvh Hauge

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 16:56

Hauge wrote:

> Hvis bukser til 800 kr. koster 20 kr. at producere, tror du så på at
> maling til 150 kr./liter koster 100 kr. at producere? Nej vel, det
> koster sikkert også kun 10 kr./liter som de billige.

hvorfor er der så forskel??
for der er forskel på jem&fix maling og så Flügger eksempelvis...

Rasmus

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 17:25

Rasmus M. Jensen wrote:
> hvorfor er der så forskel??

Tjaeh, det var dit eget eksempel der fik dit eget udsagn om pris og kvalitet
til at falde sammen..

Du skriver at kvalitet og pris hænger sammen, selvom du 3 linjer længere ned
omtaler nogle dyre bukser der kun koster 10-20 kr. at producere, og
alligevel koster de 800 kr. i udsalg..

/Hauge

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-01-08 08:41

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du skriver at kvalitet og pris hænger sammen, selvom du 3 linjer længere
> ned omtaler nogle dyre bukser der kun koster 10-20 kr. at producere, og

Argumentet er vel ikke nødvendigvis forkert. Det er jo udsalgsprisen der
sammenlignes da produktionsprisen i Kina eller andre steder er temmelig svær
at forholde sig til. Hvis du blot regner med at prisen bliver ganget med 80
på både maling og jeans fra de produceres til de står på hylden er det hele
jo ligegyldigt. Så længe du ikke kan få fat i noget maling/jeans ud af
bagdøren på fabrikken i hvert fald

Keller

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 19-01-08 17:27

> for der er forskel på jem&fix maling og så Flügger eksempelvis...

Jaeh, jeg har prøvet alm vægmaling fra Flügger, Jotun, Hygæa, Sadolin og
Jem&fix. Jeg er kommet til den konklusion, at hvis man køber den dyre (400,-
for 10 liter) fra J&F, er du lige så godt stillet som hvis du køber de andre
mærker. Men hvis du drister dig til at købe de billige i J&F lærer du
hurtigt hvorfor billig maling kan være en speget oplevelse.

/tue

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 17:33

Nygaard (4330) wrote:
> [...]
> og Jem&fix. Jeg er kommet til den konklusion, at hvis man køber den
> dyre (400,- for 10 liter) fra J&F, er du lige så godt stillet som

Og kikker man på producenten af en del af disse dyre billig-malinger, så
opdager man at det er Sadolin og lign. der producerer dem. Og jeg er ret
tvivlende på at de lægger producent-navn til noget lort.

Mvh Hauge

Fra : Holst

Dato : 19-01-08 12:25

Michael wrote:

> Ja du har sikkert ret. Iøvrigt kan Bilka's tendens 1 ofte købes på tilbud
> til under det halve af de dyre mærker og den er jo åbenbart stort set lige
> så god. Så noget "billig" maling er da øjensynligt kvalitet?

Indimellem kan man jo også købe Flügger på tilbud.

Men kigger du på normalprisen, så koster de tre dyreste reelt det samme.
Og de får også næste samme skudsmål.

Fra : Allthewayjose007@gma~

Dato : 19-01-08 03:53

> http://www.flugger.dk/Malere/Sidste-c-nyt/2006,-e-,11,-e-,10-c-Flutex...

Sjovt nok fik malermesteren en palle maling uden beregning(!)

Hvis du køber maling i den dyre ende, går du aldrig helt galt i byen.
Og husk at du altid kan få min. 20% rabat. Avancerne er så store, så
du behøver ikke at komme med den lange sang fra de varme lande for at
opnå rabat. Vælger du en Flügger A/S ejet butik kan du desuden få
varerne leveret gratis.

/Jose

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 12:15

Allthewayjose007@gmail.com wrote:

> Sjovt nok fik malermesteren en palle maling uden beregning(!)

dokumentér tak!

> [...]
> du behøver ikke at komme med den lange sang fra de varme lande for at
> opnå rabat. Vælger du en Flügger A/S ejet butik kan du desuden få

nå.. du er velkommen til at gøre forsøget i "min" Flügger i Aalborg...
jeg/vi får dog rabat qua min kærestes arbejdsplads har en aftale om det...

Rasmus

Fra : N/A

Dato : 19-01-08 17:38

Fra : Allthewayjose007@gma~

Dato : 19-01-08 05:58

(klip)

> dokumentér tak!

Der findes ikke noget på skrift, så det kan jeg ikke.

> nå.. du er velkommen til at gøre forsøget i "min" Flügger i Aalborg...
> jeg/vi får dog rabat qua min kærestes arbejdsplads har en aftale om det...

Begge Flügger i Allborg er Flügger ejet, så ingen problem der. Hvis du
vil have den rigtige store rabat, skal du melde dig ind i
Forbrugsforeningen. Bagefter venter du til butikken holder åbent hus,
med 20% på alt - så får du -20-20=36% rabat.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 16:56

> [...]
> Forbrugsforeningen. Bagefter venter du til butikken holder åbent hus,
> med 20% på alt - så får du -20-20=36% rabat.

forbrugsforeningen?

Rasmus

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 17:25

Rasmus M. Jensen wrote:
> forbrugsforeningen?

Wow der var noget du ikke vidste, underligt. Du har da ellers altid svar på
alt. Google er din ven.

/Hauge

Fra : Holst

Dato : 19-01-08 17:38

> [...]

> Forbrugsforeningen. Bagefter venter du til butikken holder åbent hus,
> med 20% på alt - så får du -20-20=36% rabat.

Nu er der altså mange, der ikke kan blive medlem af Forbrugsforeningen.

Og giver Forbrugsforeningen virkelig 20 % på køb hos Flügger?

Fra : Henning

Dato : 19-01-08 18:59

Nej, check www.forbrugsforeningen.dk Du opnår 9% bonus i stedet.

Fra : Henning

Dato : 19-01-08 16:33

On Sat, 19 Jan 2008 10:38:09 +0100, "Michael" <a@b.dk> wrote:

> [...]
>af den billige ifht. den dyre er prisforskellen stadig mere end det
>dobbelte. Sadolin'en holder måske det længere - nogen der har erfaringer med

Hvad koster din tid? Hvis du synes det er hyggeligt at male tre gange
samme sted for at dække med en billig, hvor du kunne nøjes med een
gang med en dyrere, kan du sikkert kommer langt

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 17:27

Henning wrote:
> Hvad koster din tid? Hvis du synes det er hyggeligt at male tre gange
> samme sted for at dække med en billig, hvor du kunne nøjes med een
> gang med en dyrere, kan du sikkert kommer langt

Prøv du at spørge en maler, om han mener at èn gang maling, uanset pris, er
at male..

/Hauge

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-01-08 17:18

Hauge wrote:

> Prøv du at spørge en maler, om han mener at èn gang maling, uanset pris, er
> at male..

Det ligner nu meget godt det de professionelle malere i
udlejningsselskabet her leverer når de sætter en fraflyttet lejlighed
istand. Dem der selv laver den istand skal derimod leve op til højeste
håndværksmæssige standard.. Så meget for det!

Iøvrigt har min kone og jeg gode erfaringer med Bilkas maling til 700kr
pr 10 liter. Vi købte den bare på udsalg til det halve.

/Lars

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-01-08 22:41

Lars Peter Larsen wrote:

> [...]
> istand. Dem der selv laver den istand skal derimod leve op til højeste
> håndværksmæssige standard.. Så meget for det!

deri er jeg godt nok mere end 100% enig...!

> Iøvrigt har min kone og jeg gode erfaringer med Bilkas maling til
> 700kr pr 10 liter. Vi købte den bare på udsalg til det halve.

kan da bruges når man ik selv bo der bagefter...

Rasmus

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 21-01-08 22:32

Rasmus M. Jensen wrote:

> deri er jeg godt nok mere end 100% enig...!

> kan da bruges når man ik selv bo der bagefter...

Efter at have fjernet alt det gamle tapet, renoveret væggene og
tapetseret med Rutex har vi malet væggene med det. Og det står ikke til
bage for en Flügger til 800,- for 10 liter.

Joh, vi bor her bagefter

/Lars

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-01-08 01:19

Lars Peter Larsen wrote:

> Efter at have fjernet alt det gamle tapet, renoveret væggene og
> tapetseret med Rutex har vi malet væggene med det. Og det står ikke
> til bage for en Flügger til 800,- for 10 liter.

dækker det virkeligt lige så godt??

> Joh, vi bor her bagefter

Rasmus

Fra : N/A

Dato : 19-01-08 17:38

Fra : Allthewayjose007@gma~

Dato : 19-01-08 11:17

> Nej, checkwww.forbrugsforeningen.dkDu opnår 9% bonus i stedet.

Beklager, det var mig som ikke huskede rigtigt.
Men det er trods alt alligevel en besparelse på over 27%.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-01-08 20:20

<Allthewayjose007@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, checkwww.forbrugsforeningen.dkDu opnår 9% bonus i stedet.

Beklager, det var mig som ikke huskede rigtigt.
Men det er trods alt alligevel en besparelse på over 27%.

-------------

Iflg. hvilken regnebog?

Hilsen Inger

Fra : Max

Dato : 19-01-08 20:45

Hej Inger

> Iflg. hvilken regnebog?

Den almindelige regnebog.

Hvis du køber for 100 kr, ja så trækker de 20 % fra,
og så ender du på 80 kr, derfra trækkes så de 9 %
og du ender på 72,40 kr. hvilket er meget tæt på
100 kr minus 27 %.

--
Mvh Max

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-01-08 20:56

> Hvis du køber for 100 kr, ja så trækker de 20 % fra,
> og så ender du på 80 kr, derfra trækkes så de 9 %
> og du ender på 72,40 kr. hvilket er meget tæt på
> 100 kr minus 27 %.

Ja det hjælper jo, når de 20% bliver lagt oveni.

Hilsen Inger

Fra : Henning

Dato : 19-01-08 21:44

Hvor gør de det?