Bare - udluftningsventil
Fra : Jan Birk

Dato : 04-01-08 08:38

Vandet pisser ind af min udluftnings ventil i Bare tørdragten.

Jeg kan ikke - umiddelbart - skille ventilen ad. Er der nogen som har en
beskrivelse af en fremgangsmåde eller et link?

Pft

/Jan

Fra : Mikkel

Dato : 05-01-08 00:31

Mener at du skal skruge den af som du skruger en prop af en flaske
men jeg ved ikke hvorfor men min feder og udluftning har det samme problem
:)
ikke meget men nok til jeg ikke vil kalde det en tørdragt

Fra : Henrik Manley

Dato : 05-01-08 09:25

> Jeg kan ikke - umiddelbart - skille ventilen ad. Er der nogen som har en
> beskrivelse af en fremgangsmåde eller et link?

De nyere ventiler kan kun skilles ad uden special værktøj da de er trykket
sammen. Set indefra (så vidt jeg husker) sidder en låsering med 6-8 tapper
på som alle skal trykkes ind samtidigt. Langt de fleste gange man tror
ventilen er utæt viser det sig at synderen er lynlåsen eller at ventilen
ikke sidder rigtigt på dragten. Tag den af og prøv at suge i den, eller
monter en anden på dragten.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 05-01-08 14:29

> [...]
> man tror ventilen er utæt viser det sig at synderen er lynlåsen eller at
> ventilen ikke sidder rigtigt på dragten. Tag den af og prøv at suge i

Jeg gav op og kørte forbi Oceandive som netop havde et stykke værktøj
som greb "noget et eller andet" .... og vupti Har sat en ny ventil på.

Nu er det så interessant om det faktisk er ventilen eller ..... Det
viser tiden i morgen. Men tak for hints'ne.

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 18-01-08 17:45

> Nu er det så interessant om det faktisk er ventilen eller ..... Det
> viser tiden i morgen. Men tak for hints'ne.

Stadig lige utæt, så det var ikke ventilen

/Jan

Fra : Henrik Manley

Dato : 18-01-08 23:02

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i meddelelsen

> Stadig lige utæt, så det var ikke ventilen
>
> /Jan

Vrangen ud på dragten og pump den op og så igang med sæbevand. Begynd med
lynlåsen.

http://havbasserne.dk/Blade/2006/060412-moss/DSCN2188.JPG

http://havbasserne.dk/Blade/2006/060412-moss/DSCN2184.JPG

--