dykning / familje ferie i Kroation, er der~
Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 04-12-07 19:11

hej alle,

jeg har hørt at der skulle være godt at dykke i Kroation, jeg har også hørt
at det skulle være et godt sted at tage på familje ferie.

og det er jo interasant, så kan man jo kombinere de to ting.

Så er der nogle af jer der erfaringer med det, så vil jeg MEGET gerne høre
dem?

alle input er meget velkommen.

og meget gerne konkrete oplysninger med priser navn og adresser, på steder,
selskaber, dykker steder osv osv
også gerne nogle web link

på forhånd tak.

Fra : Claus Lund

Dato : 04-12-07 19:34

DYK´s artikel om Kroatien
http://www.dykmag.net/dk/docs/c_rejse/rejs_europa.php?rej_id=18

Oversigtskort over Kroatien med links til centre :
http://www.diving.hr/main/gdje.asp?L=eng

mvh

Claus

Fra : kenneth andersen

Dato : 04-12-07 21:30

Hejsa.

Jeg var dernede for nogle uger siden, og der er rigtig fine dykkesteder. Man
skal dog lige være obs på at de fleste dykkesteder lukker ned om efteråret,
når turisterne er væk.
Jeg tror ikke vi boede det "rigtige" sted i Pula, hvad familie angår, men
der er helt sikkert steder får familien.
Inde på dansk bilferie og fdm, kan du se de ferielejligheder der er samlet
omkring swimingpools og lign.
Glæd dig iøvrigt til klart vand, billig mad og gode dyk

God tur

Kenneth

Fra : Bjarne Elmstrom

Dato : 06-12-07 02:43

Hej

Vi tager til Kroatien ca. hvert andet år for at holde ferie fordi der er
ideelt til flere af vore interesser: Dykning, kajakroning, bjergvandring og
så selvfølgelig at dase på en strand. Vi har ikke selv små børn mere, men
møder da mange børnefamilier dernede.
I år var vi på øen Hvar i det sydlige Kroatien i en uges tid, hvor vi
dykkede med et lille dykkercenter i Jelsa: Divecenter Hvar. Næste gang vil
vi dykke fra byen Hvar, det ligger nærmere på de gode dykkersteder.
Efterfølgende tog vi til øen Krk lige syd for Istrien, til den sydligste by
Baska, her har vi været i alt tre gange nu. Her dykker vi med Squatina
Diving: www.squatinadiving.com. De fleste dyk er naturdyk med walls, huler
o.lign. Der er fine beskrivelser af deres dykkersteder med oversigtskort m.m
på hjemmesiden.

Istriens strande er nok mere børnevenlige, ved de sydlige øer bliver der
ofte dybt ret hurtigt, hvilket jo er godt hvis man kan lide at svømme.

mvh
Bjarne

Fra : SM

Dato : 06-12-07 09:06

På øen KRK ligger flere dykkercentre.
http://www.neptun-silo.com/index.php?menu=1.0&lang=eng
har åbent hele året, og for familien er der ikke så langt til storbyen
Rijeka.
AFstand ca. 1600 km. fra Danmark
PS. pas på søpindsvin, der er mange af dem, og det gør ondt at træde på en
sådan karl, så badesko er ikke af vejen.
Vi var der i uge 42 og dykkede. Ikke særlig mange dykkere, idet de lokale
mente at vandet var lidt koldt, 20-22 grader i hele vandsøjlen(de skulle
lige prøve at dykke i danmark) og 30 - 40 meter sigt.

Mvh
Steffen

Fra : kent@wreckdiver.dk

Dato : 06-12-07 15:40

On 6 Dec., 09:06, "SM" <i...@knarreborg.dk> wrote:
> [...]
> mente at vandet var lidt koldt, 20-22 grader i hele vandsøjlen(de skulle
> lige prøve at dykke i danmark) og 30 - 40 meter sigt.

Hej.

Er der nogen der kender dette sted i Kroatien?

http://www.krkdiving.com/

Hilsen Kent.

Fra : KC

Dato : 09-12-07 19:29

Hej Kent!

De har spammet mig, så det kan ikke være fantastisk seriøst.

KC