Dykning ved Kreidsee
Fra : PK

Dato : 20-11-07 15:25

Hej,
Vi er en gruppe der godt kunne tænke os at holde lidt ferie ved
Kreidsee, men ingen af os har været der før.
Vi tager familien med, altså fire voksne og ligesåmange børn, der
spænder i alder fra 1-5 år.
Er der nogle steder der kan anbefales at bo i området?
Hvad skal vi ha med af udstyr? Mener jeg har læst noget om at man skal
have to seperate lufsystemer, det er altså ikke nok med primær og
sekundær regulator på samme flaske.
Hvordan med certifikater? Vi er tre AOWD og en instruktør, alle PADI.
Mindste erfaring er omkring 30 dyk.
Vi regner ikke med at skulle dybere end 30mtr og sandsynligvis dykke på
luft, muligvis lidt nitrox. Er der steder der kan anbefales at dykke?
Hvis nogen har nogle gode links til hjemmesdider tages de meget gerne
imod, helst på engelsk, tysk eller dansk.

Vh

PK

Fra : Jan Birk

Dato : 20-11-07 16:21

> Vi tager familien med, altså fire voksne og ligesåmange børn, der
> spænder i alder fra 1-5 år.
> Er der nogle steder der kan anbefales at bo i området?

Afhængigt af årstiden. Men hvis det er varmt nok til at børnene kan lege
udendørs, kan I bo på campingpladsen ved selve søen. Der er hytter der
kan tage 8 personer. Der er legeplads.

> Hvad skal vi ha med af udstyr? Mener jeg har læst noget om at man skal
> have to seperate lufsystemer, det er altså ikke nok med primær og
> sekundær regulator på samme flaske.

Korrekt. I kan dog 'nøjes' med en Y-ventil og 2 første trin.

> Hvordan med certifikater? Vi er tre AOWD og en instruktør, alle PADI.
> Mindste erfaring er omkring 30 dyk.

Ingen problemer.

> Vi regner ikke med at skulle dybere end 30mtr og sandsynligvis dykke på
> luft, muligvis lidt nitrox. Er der steder der kan anbefales at dykke?

Jeg kan ikke huske om de har fjernet restriktionerne fra 'trappe 3', det
er et godt sted at dykke. (Det har tidligere kun været tilladt at dykke
med CMAS*** eller Padi DM), men jeg tror at forbudet pt. kun er
begrænset til elevdyk....

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 20-11-07 16:57

> Hvis nogen har nogle gode links til hjemmesdider tages de meget gerne
> imod, helst på engelsk, tysk eller dansk.

Tysk burde ikke være et problem:

http://www.kreideseetaucher.de/index.php?lang=en

/Jan